Gå til innhold

Forlove seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet den rette! Vi har ikke vært sammen i mer enn 4 mnd til nå, men vi har vært gode venner siden vi var 15 (begge er 22 nå). Jeg har vært forelsket omtrent siden vi ble kjent,og hun drøyt ett år (tok litt tid før vi turte :) ). Vi er begge sikre på at vi vil ende opp sammen, og har alt "avtalt" at jeg får ja om jeg frir ;) . Venner og familie har kun reagert med "det var jammen på tide" og "da blir vel dere neste par ut som gift", om ikke det har såå mye å si, er det jo betryggende.

Elsker henne over alt, og vi er veldig trygge på hverandres følelser.

Ser for meg bryllup sommeren om halvannet år, så er jo egentlig ingen hast med frieri, men vanskelig å holde igjen (kunne lett gifta meg til sommeren, men broren min gifter seg da, så vil vente).

Har såå lyst til å fri i jula eller rett over nyttår. Er dette å forhaste seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestemmer vel selv hvor lenge du "må" vente?

Synes det er vanskelig å gi spesifikke råd i slike situasjoner når det er så individuelt... Jeg aner jo ikke hva som er rett for deg. Følg magefølelsen din, det er vel det beste rådet jeg kan hoste opp, og ikke la deg styre av hva andre sier du bør eller skal.

Skrevet

Jeg hadde sagt nei om jeg hadde blitt fridd til så tidlig, men det kan jo hende at det er rett for dere :)

Skrevet

Jeg ble fridd til etter 6 uker og vi er fortsatt forlovet. Vi har vært forlovet i over 6 år nå.

Ingen hast med å gifte oss.

Skrevet

Vi hadde vært sammen i 1 1/2 år da han fridde. Når vi gifter oss har vi vært sammen 2 1/2 år.

Det tok ikke lang tid fra jeg møtte han til jeg hadde en god magefølelse på at dette kom til å bli mannen jeg skulle gifte meg med. Da han fridde, kom det som en stor overraskelse. Syntes først det kanskje var litt tidlig, men kom fort over den tanken. Var vel som deg litt for opptatt av "hva alle andre" tenkte. Men det var visst heller ikke noe å bekymre seg for, for det syntes alle var veldig hyggelig og har ikke fått noen negative reaksjoner på det.

Nå bare gleder vi oss masse til bryllupet som skal stå august 2007!!!

Skrevet

Vær sammen minst et år før du frir, og vær forlovet i et år (evt halvt) mens dere planlegger ville være mitt forsleg. Jeg synes det er bedre når ting har vart litt, for da blir det mer gjennomtenkt og ekte. Det er stor forskell på å være kjærester og venner, så prøv det ut et år først. Er det helt rett da så kjør på.

Jeg synes det er fint om unge par kan bo sammen et halvt år eller mer før de gifter seg, fordi da finner man ut så mye om hverandre og om det å bo sammen, men for noen er ikke dette et alternativ, og de får det da like bra.

Jeg kunne ha svart ja tre mnd etter at jeg ble sammen med min tilkommende, men han fridde ikke. Veldig glad for det egentlig, for jeg synes det var sundt og fint for forholdet vårt å få utvikle seg i fred.

Skrevet

Jeg er forøvrig veldig enig i det gjest over meg her sier!!!!

Skrevet

Som alle andre sier, så er det veldig individuelt når folk er klare. Selv om magefølelsen min sa at forloveden min var den rette etter at vi hadde vært sammen i to år, så var jeg ikke klar til å si ja før ett år etter det igjen. Jeg vil sterkt anbefale dere å bo sammen en stund før dere avtaler noe som helst. Det er ihverdagen at forholdet settes på prøve. Er hun fortsatt like glad i deg når du legger de skittne sokkene dine overalt, og hvordan er det egentlig å skulle dele livet sitt med en som aldri klarer å ta ut søpple. Hva skjer når den ene vil ut og feste hver helg, og den andre blir sittende igjen alene hjemme? Hva med når den ene kjøper et nytt sterioanlegg, mens den andre føler at man knapt har råd til brød? Jeg sier ikke at noe av dette kommer til å hende akkurat dere, men det er når man bor sammen at man blir virkelig kjent med hverandre, gjennom alle de små prøvelsene som kommer i hverdagen, som man kanksje ikke ser ellers.

Hvis alt fortsatt går som det skal, så synes det fleste jenter at det er utrolig romantisk å bli fridd til på årsdagen sin...

Skrevet

Dere kjenner hverandre godt, og du har "venta i flere år allerede.

Fri når du føler for det, men stress ikke med å gifte dere fort. Husk at å fri/forlove seg ikke krever at dere bestemmer datoen med det samme.

Skrevet (endret)

Jeg forlovet meg etter 4 mnd da jeg var nitten, for da var alt så fint og flott (selvfølgelig var det jo det etter 4 mnd!), og jeg gjør ikke det igjen for å si det slik.

Vær kjærester en god stund, bo sammen og finn ut om det fungerer før dere kjøper ringer.Finn ut om dere takler hverdagslivet sammen, det vet dere ikke før forelskelsesrusen har lagt seg og dere bor under samme tak og ser om dere takler hverdagens utfordringer i sammen. :)

Endret av Sumiko
Skrevet

Jeg ble fridd til etter et år, og jeg synes det var ALT for lenge å vente. Nå skal vi endlig gifte oss, ett år etter det igjen. Hvis du vet det er riktig skjønner jeg ikke hvorfor du skal måtte vente! Nyttårsaften er jo veldig romantisk dag å fri på.

Gjest Ballerina
Skrevet

Hvis dere begge er enige om det så er det jo bare til å fri!! ...om dere skal gifte dere om halvannet år er det jo grei tid å bruke på planlegging også ;)

Skrevet

Vi hadde vært sammen i ett år da han fridde, og gifter oss når vi har vært sammen i 2 1/2. Hadde han fridd før hadde jeg uansett svart ja. Så lenge han ikke hadde fridd i fylla på konsert, slik vi så en fyr gjøre i helga...

Skrevet

Blir ikke før jul hvertfall, men vi får se hvor lenge etter jeg klarer å vente. Null tvil om at det blir ja, men som nevnt over er det greit (og litt av gleden) å være kjærester litt også.

Men selv om det nesten er avtalt alt skal det fris skikkelig!

Skrevet

Dere forlover dere og gifter dere når det føles rett for dere!

Vi forlovet oss på tremånedersdagen vår, og da hadde vi faktisk ventet en måned fordi vi var redde for hva andre folk ville si siden det var så tidlig. Med unntak av en av mannens kompiser fikk vi bare positive tilbakemeldinger. Noen mener såklart at man skal vente, bli kjent og alt det der, men for oss var det ikke et alternativ å vente.

Vi var riktignok forlovet i to år før vi giftet oss, så det var kanskje ikke så uvanlig, men noen synes det er tidlig.

Er det riktig for dere så go for it :-D

Skrevet

Jeg fridde etter tre uker. Fikk ja. Har ikke satt dato enda. Er noen praktiske småting som må ordnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...