Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte en ny tv for 2 1/2 år siden, nå i stad så røyk den, det smeller liksom i skjermen også kommer det et kort lysglimt med smellet, så vi dro ut kontakten med en gang.

Har vi krav på og få den reparert? Og hva hvis vi ikke finner kvitering på den?

En tv som man betaler nesten 10 000 kr for burde jo holde i mer en 2 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt, den skal holde langt lengre enn det. Har du kjøpt den hos Elkjøp ellerno så skal de ha tilgang på kvittering derfra.

Jeg er ikke noe supermester på diagnose på skjerm, men det er sikkert ikkenoe som ikke går ann å fikse. Hørtes for øvrig ut som noe lignende som skjedde med min tv for noen år siden, men jeg husker ikke nå hva det var snakk om. Var ingen ekstremt dyr affære å fikse, though.

Skrevet

Som forbruker kan du reklamere i 5 år, det er den regelen du må bruke her. Det er jo selvsagt litt dumt at du ikke har kvittering, butikken kan gjøre seg litt vanskelige når du ikke har den (men det er produsenten som betaler for reprasjonen, ikke dem)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Kjøpsloven gir reklamasjonsrett i 2 år! (garanti er en tilleggsytelse gitt av produsenten og kan variere fra vare til vare)

Skrevet (endret)
Kjøpsloven gir reklamasjonsrett i 2 år! (garanti er en tilleggsytelse gitt av produsenten og kan variere fra vare til vare)

Forbrukerkjøpsloven gir reklamasjonsrett i 5 år hvis tingen er ment å vare vesentlig mer enn 2 år. Det er 5 års reklamasjonsrett på TVer.

Edit: skriveleif

Endret av brumma*
Skrevet
Forbrukerkjøpsloven gir reklamasjonsrett i 5 år hvis tingen er ment å vare vesentlig mer enn 2 år. Det er 5 års reklamasjonsrett på TVer.

Edit: skriveleif

Det stemmer det.... Min feil!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...