Gå til innhold

Har fått fast jobb

LadyInRed

Anbefalte innlegg

Er ferdig utdannet til jul, og har derfor begynt å søke jobb. Jeg fikk tilbud om jobb med en gang, og er veldig glad for det. Men i og med at jeg fikk jobb så raskt har jeg jo inne noen søknader andre steder der søknadsfristen ikke enda er gått ut. Hvor lang betenkningstid kan jeg be om før jeg eventuelt sier ja til stillingen? Fint hvis noen som har vært i samme situasjon har innspill her........

Har ikke så lyst å si ja, for så å trekke meg i etterkant etter at arbeidskontrakt er signert. Dette synes jeg nemlig veldig lite om, og har lyst til å være ryddig iforhold til de som faktisk har vært veldig raske i saksbehandlingen og raskt gitt meg svar at jobben er min.

Det skal sies at den jobben jeg har mest lyst på er i samme selskap, men det er kun et vikariat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare spørre dem: hvor lang betenkningstid gir dere meg?

lurte bare om andre har vært i samme situasjon og hvor lang tid de da bad om / fikk. Slik at jeg har en formening om hvor lang betenkningstid jeg skal be om.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jobben er i samme selskapet så kan du jo si at du helst skulle vist utfallet av den andre stillingen før du svarer for den jobben er også av interesse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labellamia
Er ferdig utdannet til jul, og har derfor begynt å søke jobb. Jeg fikk tilbud om jobb med en gang, og er veldig glad for det. Men i og med at jeg fikk jobb så raskt har jeg jo inne noen søknader andre steder der søknadsfristen ikke enda er gått ut. Hvor lang betenkningstid kan jeg be om før jeg eventuelt sier ja til stillingen? Fint hvis noen som har vært i samme situasjon har innspill her........

Har ikke så lyst å si ja, for så å trekke meg i etterkant etter at arbeidskontrakt er signert. Dette synes jeg nemlig veldig lite om, og har lyst til å være ryddig iforhold til de som faktisk har vært veldig raske i saksbehandlingen og raskt gitt meg svar at jobben er min.

Det skal sies at den jobben jeg har mest lyst på er i samme selskap, men det er kun et vikariat.

Greit nok at den jobben du har lyst på er et vikariat, men det kan også hende at bedriften ser på deg som en viktig tilvekst i bedriften og derfor vill tilby deg fast annsettelse? Men spør om dato for når de vil ha tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jobben er i samme selskapet så kan du jo si at du helst skulle vist utfallet av den andre stillingen før du svarer for den jobben er også av interesse!

tror jeg sier det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...