Gjest Jente_81 Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Har sluttet på p sprøyta i vår, fikk litt mens etter en periode ca første uka i hver mnd, men så var det ingenting etter en stund. Nå har æ møtt en type og vi har det kos sammen. Er veldig usikker på hvor fruktbar jeg er nå, og tør ikke "hoppe av i svingen" mere..... har ikke lyst å starte på pilla igjen. pga hormoner Allternativet er kobber spiral. Når kan jeg ha "sikker" sex etter dette når jeg ikke har mens? Finnes det eventuelle andre prevensjonsmiddler og hvor lang tid tar det før man er sikker?
BergensAnd Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Kondom, funker med en gang. ← Min første tanke også. Og så mye moro man kan ha med kondom
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Kondom, pessar, og spiral. Sistnevnte kan by på problemer med større mens og infeksjonsfare, de to andre er ufarlige så sant du ikke har latexallergi. Har du det vil du kunne få latexfrie kondomer på resept (TROR jeg, er lenge siden jeg leste om det), og silikonpessar finnes, men er litt vanskelig å få tak i. På lengre sikt: www.ovusoft.com Kan ta tid før det er sikkert, spesielt etter hormonbruk, men svært nyttig og kan kombineres med alle tre overnevnte.
FantasDick Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 TS; hva med sprøyta igjen, da? Jeg sluttet på sprøyta for et par mnd siden, men jeg tror jeg begynner igjen, gitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå