Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

:cry: Satt inn hormonspiral i Juli. Alle sier den skal være så bra, men har dårlig erfaring med den. Har mens fra 8- 14 dager. Skikkelig hodepine 2-3 dager. skikkelig magesmerter og veldig slapp under hele mensenperioden. Hjelper ikke med 2 vanlige smertestillende. Har aldri vært plaget med mensensmerter før. Er det noen som har de samme problemene som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral for 1 år siden. fikk vite at jeg da ville få færre blødninger, og etterhvert ingen i det hele tatt. I begynnelsen blødde jeg en uke om gangen (det kom mindre væske enn ved vanlig mens) og hadde minst like vondt som jeg hadde ved vanlig mens. Har fremdeles litt vondt et par dager i mnd men blødningene har faktisk gitt seg helt. Regner med at smertene også vil gi seg etter hvert da de har avtatt etterhvert som blødningene har avtatt. Jeg har ikke født og innbiller meg at det er årsaken til smertene. Vi har jo mindre livmor og trangere livmorhals enn dem som har født.

Det er jo ikke så lenge siden du fikk satt inn spiralen så ubehaget kommer vel til å forsvinne etter hvert for deg også.

Men det høres jo litt underlig ut at du skal ha såpass store plager, særlig når du ikke har hatt menssmerter før. Har du snakket med legen din om det?

Skrevet

Hvis du har hatt hormonspiralen siden juli, og fremdeles har smerter / plager av denne, bør du kontakte lege. Du skal ikke være nødt til å lide så lenge ?! Dessverre reagerer vi kvinner ganske ulikt på hormonspiralen og andre prevensjonsmidler.

Håper du får et konkret og greit svar fra legen din iallefall :)

Lykke til!

Diva :D

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral for ca 2,5 år siden. Var litt plaga med blødninger til å begynne med, men hadde ikke noe smerter. Nå har jeg ikke blødninger i det hele tatt.

Jeg syns også du skal ta kontakt med lege....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...