Gå til innhold

hvor blir tennene av?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bamsemums_*
Skrevet

Jenta mi på over 10 mnd ha enda ikke fått en eneste tann.. Hvor i all verden blir de av..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt naturlig, du trenger ikke bli bekymret før hun har blitt 18 måneder :) Selv om mange på 10 måneder har fått tenner, er det like naturlig at det kommer senere.

Skrevet

Gjennomsnittet får tenner i 6-8 mndrs.alderen i følge tannlegepappan min. Men jeg tipper det er like mange som får fra 8-14 mndr. som fra 0-6 mndr. Og dem er det faktisk en del av. Mannen min og hans bror var 3 mndr.

En ting er sikkert; han får tenner før eller siden! ;)

Skrevet

Jeg har to barn.. Begge mine fikk sin første tann samme uka som de fyllte 1 år. Nå har de blitt "store" og driver med tannfelling. De har ikke vært først ute med å miste de heller... Minstemann er snart 9 år og 6 årsjekslene nede har nettopp brutt gjennom. Men når det gjelder å miste tennene så er nok barna litt utålmodige siden alle andre har mistet for lenge siden. Men de har heldigvis skjønt at det er litt fint å miste de sent også, for da sparer de ny-tennene sine en stund til :)

Skrevet

Min yngste sønn var 16 mnd når den første tanna stakk frem, etter det kom de fort. Siden han fikk tenner så sent trodde jeg at han kom til å miste de sent men han hadde allerede mistet 3 stk før han begynte på skolen nå i høst, men kun en har kommet igjen.

De kommer nok, men hvis det drar ut kan du få tannlegen til å ta bilder for å se om de snart kommer.

Skrevet

Du får trøste deg med at det er få kjente medisinske tilfeller av voksne mennesker som rett og slett aldri fikk tenner. ;)

Barna mine har vært ganske tildlig med å få tenner, mens hun jeg er tante til var over et år før hun fikk første tanna. Alt er like riktig.

Skrevet

Jenta vår var passert 11 måneder før hun fikk tenner, men da kom de ofte to og to om gangen.

Det sies at tennene blir sterkere dersom de kommer sent og det er jo positivt!

Jeg har for øvrig faktisk hørt om ei som adri fikk melketenner, men det hører vel med til sjeldenhetene!!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Har to barn. Nr. 1 fikk to tenner da h*n var 10 måneder, og så gikk det 4 måneder til neste gang. Nr. 2 fikk 4 tenner den uken h*n fylte 1 år, resten kom etter 6 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...