Mysti Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg lurer på om min skjønne, hører-alltid-på-mamma-jentevoffse har vært ute for en kar på frierføtter... Kan noen fortelle meg hvilke tegn jeg skal se etter dersom hun er drektig? Alle tegn dere kan komme på...
Velvet Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Hmm..*Tenker* Du må nok vente noen uker før det evt vises på magen og pattene. Jeg har hatt to drektige tisper de siste årene men jeg tror jammen jeg har glemt mesteparten om den tiden.
Mysti Skrevet 9. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2006 Det har gått to-tre uker siden hun stakk en tur på egen hånd. Men jeg har ikke tenkt over før i det siste at hun kunne være drektig. Løpetiden var "egentlig" over da... Eller, den VAR det, men så tenker jeg at kanskje den ikke var det da likevel, for hun er blitt litt forandret nå. Peser noe mer, klynker mer enn før, har blitt rastløs. Det virker også som hun har litt problemer med balansen innimellom, hun kan stå rett opp og ned, og faller nesten over på siden før hun tar seg i det. Var hos veterinæren i går, men han kunne ikke si noe sikkert, annet enn at jeg måtte observere henne.
Velvet Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Ok. Men du må for all del ikke prøve å kjenne etter om det er noe der. Hvis det er små valper i magen kan de bli skadet av det. Du får bare vente å se, er hun drektig merker du det fort nå som du er obs på at hun kan være det. PS: Svangerskapet hos hunder varer i +- 62 dager. Men det sa kanskje veterinæren til deg da du var der.
Mysti Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 Ja, han sa det. Uff, det er jo litt dumt hvis hun er drektig, hun er ikke akkurat ung lenger. Men jo, får bare vente og se. Takk for innspill.
la Flaca Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 http://www.alternativetdyreklinikk.no/index.php?tmid=45 "...de fleste av våre tisper har vist spesielle adferdsendringer etter en parring når de er blitt drektige. De sover veldig mye, de blir umåtelig kjælne, ligger ofte på ryggen og ruller seg og lager noen mjauende lyder, de fleste veksler mellom ulvehunger og matvegring, og noen få har hatt morgen - eller ettermiddagskvalme. Det er normalt at tispene i en ukes tid etter parringen har en gulgrønn utflod, det er en renselsesprosess og går over av seg selv, senere i drektigheten vil det være en sparsom blank eller grålig utflod som tiltar de siste ukene." Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Hun kan ha innbilt svangerskap også. Vet ikke hvordan det er med hunder, men kaniner kan ofte få det etter å ha "vært med en han" uten å bli drektige. Da viser de tegnene tidligere enn om de hadde vært drektige. Går det ikke an å gi henne en abortpille, eller er det for seint? Det er ikke særlig bra for en eldre hund å få sitt første kull, tror jeg?
Hu i Svingen Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Abortpiller blir nesten aldri brukt lenger (heldigvis), siden de har vist seg å ha alvorlige bivirkninger. Håper veterinæren også ser etter tegn på at det kan være innbilt svangerskap.
monikabrx Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Det finnes bare 1 måte å finne det ut på 100% og det er ultralyd. Hunder med innbilt svangerskap kan også få oppblåst mage og melk i pattene+++ Symptomene er identiske med de som kommer når man er drektig. Ikke alltid, men i de verste tillfellene..
la Flaca Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 Det finnes bare 1 måte å finne det ut på 100% og det er ultralyd. ← I den tråden jeg viste til står det at det også kan påvises ved å ta blodprøve ved 3-4 ukers drektighet! Det er visst nettop kommet et sånt tilbud.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 Jeg håper du tar en ultralyd på hunden, og eventuelt fjerner valper som er der, dersom hun er såpass gammel som du sier, og ikke er testet for diverse feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå