lagacy Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Da er det snart tid for julekalender og jeg er like oppråd for ideer som jeg alltid bruker å være. I fjor laget jeg hjemmelagd kalender til jenta mi, men ærfaringen min fra i fjor ble det at jeg la hele sjela mi i å finne gaver jeg trodde passet. Jenta virka fornøyd hu, men ingenting av det jeg hadde kjøpt ble brukt eller t att vare på. Så noe feil må jeg ha gjort. I år så vet jeg ikke om jeg orker å lage selv, i såfall må jeg ha råd om hvor man kan kjøp billige smågaver å pakke inn. Noen som har en adventskalender å anbefale? Jenta mi er 9 år. Setter stro pris på svar!
Totalya Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Har samme problemet (5,5år)... Det eneste jeg vet er hva jeg ikke skal kjøpe! Før et år kjøpte jeg en stor kasse lego som jeg pakka inn i småpakker, med ett og annet annet innimellom. Etterhvert begynte han og gjenkjenne pakkene med lego, og de gidda han ikke å pakke opp... Det var supert da julaften kom og han hadde all legoen, men det å pakke opp noen få legoklosser annenhver dag (sånn ca) var kjedelig
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Pleier å kjøpe større pakninger med forskjellige ting. Det kan være lego (bygger opp etter hvert, f.eks. en borg og jeg pakker etter hvordan den skal bygges opp), tusjer, maling, hårstrikker&spenner, +++
Gjest Mayamor Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Vi har et barn som er her alle dagene i desember. Et barn som et her alle dagene, men drar til mamma annenhver helg. Et barn som er her annenhver uke. To barn som er her 4 dager i løpet av kalenderdagene. Prøver å ha "det beste" når flest mulig er her. På lørdager lager jeg en rebus som leder til godtepose. * julaften lager jeg en mer omfattende rebus som leder til en gave de kan leke med (for julaften er lang for barn og godteri har de fått i julestrømpen) * ellers blir det småbiler, hårstrikk, pokemonkort, sminke, flax lodd, tur til Bergen og se Pepperkakelandsbyen, bading, kinobesøk, dyr til bondegård, blyanter, fargestifter, klistremerker, sokker, votter, strømpebukse, truser, blad, viskelær, godteri til lørdager, perler, svømmebriller, etc. Jeg prøver å flette inn ting de nomalt sett trenger og ting vi likevel ville gjort. Kjøper flerpakninger av det jeg kan og deler det opp til flere dager. Noen ting koster 1,- mens andre ting koster 100,- Barna liker best rebuser, så i år blir det mer av dem. Jeg elsker jul.
Totalya Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Jeg har så dårlig fantasi, men disse rebusene høres spennende ut! Har du noen som passer til en 5 åring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå