Gjest magica fra tryll Skrevet 31. januar 2003 #1 Skrevet 31. januar 2003 Til dere som sliter og banner over kvalmen. Jef har hørt at de som sliter med det,har mindre sjanse til å spontanaborter enn de som ikke har kvalme. Hurra!!Noe positivt.......
Gjest Starya Skrevet 31. januar 2003 #2 Skrevet 31. januar 2003 Må du ikke skremme de som ikke er kvalme.. Jeg var så å si aldri kvalm, så lenge jeg var snar med å få en tørr brødskive med brunost i meg om morran...
Gjest Hilde K S Skrevet 1. februar 2003 #3 Skrevet 1. februar 2003 Har opplevd begge deler ; mistet selv om jeg var kvalm og beholdt uten nevneverdig kvalme. MEN kvalme er et tegn på at hormonene er i orden.
Ma. Skrevet 2. februar 2003 #4 Skrevet 2. februar 2003 Jeg mistet i desember og var kvalm som et uvær hele tiden..... Denne gangen er jeg nesten ikke kvalm ( kun enkelt dager) og generelt veldig bra form- tror ikke det skal ha så mye å si for om det går bra eller ei!
Klips Skrevet 3. februar 2003 #5 Skrevet 3. februar 2003 Nei, heldigvis ikke. Har ikke vært kvalm en dag, og småtten har klort seg fast i 7 mnd. alt. Kan virke som vi gravide er veldig lettskremte... og det er vi jo også. Derfor sier jeg som Starya: ikke skrem de som ikke er kvalme. Klem fra Klips og småtten.
Fakse Skrevet 3. februar 2003 #6 Skrevet 3. februar 2003 Tror det der er en ting man sier for å trøste de som er veldig kvalme... Noe må det jo være godt for liksom
viwi Skrevet 3. februar 2003 #7 Skrevet 3. februar 2003 Kvalme er visstnok også et tegn på at morkaken fungere veeeldig godt!!
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #8 Skrevet 4. februar 2003 Slet overhode ikke med kvalme i svangerskapet - bare litt dårlig matlyst på kveldstid. Tror ikke så mye på at man har større sjanse for å miste dersom man ikke er kvalmen. Jeg har nok arvet etter min mor og min bestemor igjen som var helt fine i alle sine svangerskap. 22+2 :D
Gjest magica fra tryll Skrevet 4. februar 2003 #9 Skrevet 4. februar 2003 Jeg skrev ingenting om at det var store %.Bare at jeg leste i et blad ,det er faktisk bra å være kvalm pga. risikoen for SA. Så det ER sant. Jeg var heller ikke kvalm overhodet,men fikk nydelig barn.Jeg sier jo ikke at man overhodet ikke kan beholde ungen dersom man ikke er kvalm...........
Taurus Skrevet 7. februar 2003 #10 Skrevet 7. februar 2003 Det at man er kvalm er et godt tegn, men det at man ikke er kvalm betyr ikke det motsatte, da kan man bare prise seg lykkelig, for kvalme er noe dritt, uansett hvor godt tegn det er Hilsen kvalme
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #11 Skrevet 27. februar 2003 Dette er visstnok tull og tøys. Jeg spurte legen min om det og hun sa det var noe man hadde funnet på for å trøste de som var kvalme i svangerskapet. (Nå sa hun faktisk tvert i mot at de med mye kvalme ofte opplever kompliserte svangerskap enn de som er friske fra starten av. )
Arwen Skrevet 27. februar 2003 #12 Skrevet 27. februar 2003 De sier også at hvis man er mye kvalm får man jente.. :D
Lissie Skrevet 28. februar 2003 #13 Skrevet 28. februar 2003 Ikke for å være negativ men de som er kvalm lenger enn det som er "vanlig" (3 måneder, morgenkvalme) har større sjangse for å få svangerskapsforgiftning.
Mistyen Skrevet 28. februar 2003 #14 Skrevet 28. februar 2003 Det der med større sjanse for svangerskapsforgiftning har jeg ikke hørt om, men jeg kan hvertfall motbevise at de som er mye kvalme får jentebaby. Jeg har stort sett, vel om ikke jeg har vært kvalm, så har jeg hatt en sjau hver morgen omtrent i hele svangerskapet til nå. Det er litt værre når jeg er sliten eller har fått for lite søvn. Men i min mage ligger det en liten gutt. Så det der med kjønn og kvalme tror jeg ikke noe på.....
Linemor Skrevet 28. februar 2003 #15 Skrevet 28. februar 2003 Det hørte jeg under svangerskapet også, men jeg fødte i uke 27, gutten var frisk når han kom, men det er ikke lett og komme 13 uker for tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå