Sagitarius 78 Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hei. Jeg sitter og lurer litt på hva dette kan koste. Har tenkkt til å lage en hjemmelaga variant, men hvis jeg like billig kan bruke et trykkeri så er det jo like greit. Jeg ser at sånne doble kort i bokhandlerne koster rundt 7,- for et kort. Hvis man har 40 gjester, blir det jo 280 bare for invitasjoner... ehh, er det hva man må regne med, eller får man trykket eller laget det billigere på annet vis? Hva gjør dere? Og det hadde væt moro med et lite "galleri" av hvordan man har lyst til at invitasjonene skal se ut. Her er noen jeg liker: http://www.svartbrud.se/ klikk trykksaker side 1 1:øverst oppe til høyre. (den med lilla sløyfe) 2: øverst til venstre 3: øverst nr to fra høyre
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Invitasjonene laget jeg på data'n. Brukte forskjellige bilder av oss og barna på framsiden. brukte da a4 str. Alle syns den var veldig personlig og hyggelig å få. Som bordkort kjøpte jeg billige tlyseholdere som jeg skrev navnene på. Kjempe fint da alle lysene var tent.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Hva kostet det? Invitasjonene? Var det sånn at det ble brett på da, sånn litt stort kort?
mowgli Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Som bordkort kjøpte jeg billige telyseholdere som jeg skrev navnene på. Kjempe fint da alle lysene var tent. ← Det var en god idè!! Hva skrev du navnene med på telysholderne?
MarianneHR Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Jeg ser at sånne doble kort i bokhandlerne koster rundt 7,- for et kort. Hvis man har 40 gjester, blir det jo 280 bare for invitasjoner... ehh, er det hva man må regne med, eller får man trykket eller laget det billigere på annet vis? Hva gjør dere? Og det hadde væt moro med et lite "galleri" av hvordan man har lyst til at invitasjonene skal se ut. ← Jeg synes ikke 7 kr for en invitasjon er så mye. Og 40 gjester blir ikke 40 invitasjoner, det er jo mange som får invitasjon sammen hvis de bor sammen. Vi lagde invitasjonene våre selv. Vi brukte A5-kartong, dekorerte med et stempel og lukket det med sløyfebånd. Skrev på PCen hjemme og printet ut rett på kartongen. Ble ganske stilig egentlig.
Gjest TS Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Jeg synes ikke 7 kr for en invitasjon er så mye. Og 40 gjester blir ikke 40 invitasjoner, det er jo mange som får invitasjon sammen hvis de bor sammen. Nei . herregud det hadde jeg ikke tenkt på. Tror det blir veldig fin sånn du beskriver det. Enten kan vi printe det rett på kortet/kartongen. eller så kan vi printe ut ark som vi liker på. Er jo mye fint farga papir å få kjøpt som ikke er så dyrt. Evnt tenker jeg å klippe i kartong ed sånn taggesaks. Eller få kopi-sjappe til å kutte det til. Men jeg lurer på hva de kopi/trykk- stedene tar for trykk og papir? Kan noen fortelle meg det? Prøver å få det billig, men vil og at det skal bli pent, så jeg bare sjekker ut ulike muligheter.. takk for svar
mowgli Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 (endret) På denne siden under Gör-det-själv og Inbjudningskort er en oppskrift Endret 10. november 2006 av mowgli
Helen Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 (endret) Hei. Jeg sitter og lurer litt på hva dette kan koste. Har tenkkt til å lage en hjemmelaga variant, men hvis jeg like billig kan bruke et trykkeri så er det jo like greit. Jeg ser at sånne doble kort i bokhandlerne koster rundt 7,- for et kort. Hvis man har 40 gjester, blir det jo 280 bare for invitasjoner... ehh, er det hva man må regne med, eller får man trykket eller laget det billigere på annet vis? ← Synes det var billig jeg. Vi bestilte ferdig trykket innbydelser og takkekort, 60 stk av hver pluss 100 bordkort i samme mønster (med navnene våre og dato, men måtte skrive gjestens navn selv) det ga vi over 4000,- for. Bestilte det her: http://www.bryllupsbutikken.no/ (litt andre priser nå enn for 5 år siden) Endret 10. november 2006 av m@msen
monikabrx Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Ser du bor i oslo. Ta en tur til steffens.ligger nedenfor sten og strøm,mot havna. Der har de masse bordkort ol. utstilt. Der får du kjøpt alt du trenger trenger for å lage dem. Da slipper du nokk billigere unna.
Gjest smulan Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Men jeg lurer på hva de kopi/trykk- stedene tar for trykk og papir? Kan noen fortelle meg det? Prøver å få det billig, men vil og at det skal bli pent, så jeg bare sjekker ut ulike muligheter.. Hei! Jeg anbefaler på det sterkeste www.kortshop.no Her har de hyggelig betjening, kjempegod service, rask levering, fine design hvor all skrift og matchende konvolutter følger med. De trykker t.o.m navnet på gjestene i invitasjonen og navn og adresse på konvoluttene. Og dette til en laaaaaangt billigere pris enn f.eks bryllupsbutikken. Jeg har nettopp motatt innbydelsene nå, og er strålende fornøyd med resultatet.
Wonders Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Disse damene lager håndlagede kort til deg. Trenger absolutt ikke bli noe dyrt i hele tatt. Legg inn inlegg å spør i åpent forum om noen tar utfordringen. http://www.rubberstamps.no/forums/
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Steffens er bra på kort-ting og ideer. Papirgalleriet i kjelleren på Norway Designs er best i byen (?) på papir. de har et fantastisk utvalg av lekkert papir og kartong, og de har masse ulike konvolutter, og også ferdig falset (brettekant) kort til bruk for invitasjoner om man vil ha det. De er etter min erfaring ikke dyrere på papirvarer enn alle andre steder. Ring copisjappe og spør hva de tar for hva, husker ikke, og det komme også ann på hvor mye du skal ha, og formater ( A4 og A3 er klart billigere enn større format). De kan også false kartongen, og skrive på begge sider. Det billigeste er klart å gjøre selv, og bruke hjemmeprinter, (og ikke gå bananas i hullmaskiner og stempel,) men det kommer jo også ann på hva du vil bruke tiden på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå