Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #21 Skrevet 9. november 2006 Du var utro allerede da du kyssa med jenta. Hold deg unna alkohol siden du ikke klarer styre deg. For kona og barna dines skyld.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #22 Skrevet 9. november 2006 Jeg liker ikke at bedrevitere og forståsegpå'ere skal fortelle andre hva jeg egentlig gjør, og at jeg ikke står for det jeg sier, så det kan du bare glemme. TS; du har så absolutt vært utro. Du bør vel ikke si noe til kona hvis du vil redde ditt eget skinn, men tenker du på henne så sier du det. Da har hun en mulighet til å selv bestemme om hun vil fortsette livet sitt sammen med en sånn som deg. ← "..men tenker du på henne så sier du det ." Er du gal !? Det er det absolutt mest idiotiske han kan gjøre. Han får da et tupp i ræva og samværsrett med barna hver 14 dag. Det synes jeg er en nokså tøff pris å betale fordi han skal "tenke på henne". Vær realistiske her inne, det er så mange livsfjerne kommentarer.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #23 Skrevet 9. november 2006 Synes dere at jeg har vært utro ? Og bør jeg si det til kona og risikere skilsmisse ? ← Utro har du jo vært, det er det ike tvil om.. Men om du skal fortelle det er en annen sak.. Jeg fikk vite han jeg bor sammen med at han hadde vært utro på en reise, og da på samme måte som du. En jente hadde sugd han i fylla. Da han fortalte meg det ble jeg helt fra meg, og det tok veldig lenge før vi fikk ting til å fungere igjen. Det endte med at jeg var utro mot han uten å fortelle han det, jeg måtte hevne meg for å klare å gå videre med forholdet. At jeg hevnet meg sa jeg ingenting om, fordi jeg hadde ikke lyst til å såre han på samme måte som han såret meg. Og jeg ser i ettertid at vi har fått et sterkt forhold, men jeg er stadig skuffet over at han var utro. Og det å hevne seg var bare dumt av meg, det er jeg som sliter med samvittigheten nå.. Ikke fortell det du, dersom du er sikker på at hun aldri vil finne det ut.
FantasDick Skrevet 9. november 2006 #24 Skrevet 9. november 2006 "..men tenker du på henne så sier du det ." Er du gal !? Det er det absolutt mest idiotiske han kan gjøre. Han får da et tupp i ræva og samværsrett med barna hver 14 dag. Det synes jeg er en nokså tøff pris å betale fordi han skal "tenke på henne". Vær realistiske her inne, det er så mange livsfjerne kommentarer. ← Ja? Er det synd på han da liksom? Da burde han ha tenkt seg litt om! Jeg ville ikke ha vært sammen med en som har vært/er utro mot meg. Sånne ulumskheter klarer jeg meg uten. Og er det noen som har kommet med livsfjerne kommentarer her, så er det deg.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #25 Skrevet 9. november 2006 Begrepet utroskap er relativt. Hvis det er noe du ikke tør å fortelle til kjæresten din, så kan det regnes som utroskap. Hvis noen kliner med en fremmed, men så går hjem og sier det til kjæresten, uten at det er noe problemer, så vil jeg ikke se på det som utroskap. Hvis man drar på en middagsdate med en kollega og sitter og flørter hele kvelden gjennom, og ikke tør å si det til kjæresten; da er det en slags utroskap. Utroskap er ikke bare en fysisk handling, men kan også være mentalt, selv om de fleste ser nok mer alvorlig på den fysiske handlingen. Med mindre du har en kjæreste som synes det er helt greit at andre suger deg, så vil jeg si du har vært utro ja. Og å være full er en latterlig unnskyldning. Om du burde si det derimot er jo en helt annen sak.
Prinsesse på erten Skrevet 10. november 2006 #26 Skrevet 10. november 2006 Ja? Er det synd på han da liksom? Da burde han ha tenkt seg litt om! Jeg ville ikke ha vært sammen med en som har vært/er utro mot meg. Sånne ulumskheter klarer jeg meg uten. Og er det noen som har kommet med livsfjerne kommentarer her, så er det deg. ← Ok, så du ville ha kastet på båten et langt ekteskap - kanskje til og med en veldig godt ekteskap - bare fordi mannen din gjorde en tabbe. En alvorlig tabbe, men dog.... Det er i dette tilfellet også barn involvert. Hadde du kastet ut dine barns far på bakgrunn av noe som dette? Vel, i så fall.. deg om det. Nå er det vel ingen som synes så veldig synd på ts. Vi som anbefaler ham å ikke fortelle kona om dette gjør det for å beskytte HENNE. Og det kan faktisk være en verre straff for ham å gå rundt med dette gnagende på samvittigheten en god stund fremover.
Murron Skrevet 10. november 2006 #27 Skrevet 10. november 2006 Jeg ser ikke på dette som utroskap, bare som en tullete fyllegreie. Utroskap betinger etter min oppfatning at man har et seksuelt forhold til et annet menneske over tid. Å kline med noen når du er beruset, er ikke utroskap, det er bare sånt som skjer med nesten alle. Også de skinnhellige folkene her inne på KG, selv om de later som de har en moral som er helt fantastisk. ← Tullprat! Når man ønsker å sitte på en benk drita full nattestid med ei ukjent dame som har penisen i munnen sin så er man ute etter noe.. Utroskap? såklart! Virker som TS har en del å tenke over og bestemme seg for FØR han går på byen.
Gjest regine Skrevet 10. november 2006 #28 Skrevet 10. november 2006 Ok, så du ville ha kastet på båten et langt ekteskap - kanskje til og med en veldig godt ekteskap - bare fordi mannen din gjorde en tabbe. En alvorlig tabbe, men dog.... Det er i dette tilfellet også barn involvert. Hadde du kastet ut dine barns far på bakgrunn av noe som dette? Vel, i så fall.. deg om det. Nå er det vel ingen som synes så veldig synd på ts. Vi som anbefaler ham å ikke fortelle kona om dette gjør det for å beskytte HENNE. Og det kan faktisk være en verre straff for ham å gå rundt med dette gnagende på samvittigheten en god stund fremover. ← Dette er jeg veldig enig i. Også er jeg enig i det Cephalaus skrev i det første innlegget sitt: man setter seg i utgangspunktet IKKE i en sånn situasjon - det kan føre til så mangt som ikke var planlagt. Det å fortelle noe sånt som trådstarter har gjort vil KUN være for å lette sin egen samvittighet. HAN vil da garantert forvente at kona blir mer "velvillig" innstilt, fordi han var ærlig. Tull og tøys sier jeg - han er en dust som gjør noe sånt, og HAN må ta konsekvensene av det = leve ALENE med sin (forhåpentligvis) dårlige samvittighet, samt sørge for ALDRI å havne i en sånn situasjon igjen.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #29 Skrevet 10. november 2006 Samvittigheten din sier vel sitt på svaret om du har vært utro eller ikke. Det er jo så forskjellig fra par til par hva man regner som utroskap. Kvinner reagerer generelt sterkest på relasjonsutroskap mens menn synes sexuelt utroskap er verst. Jeg er i utg.pkt tilhenger av å være mest mulig åpen og ærlig til hverandres opplevelser og følelser i et parforhold. Jeg merker uansett at det er noe når min mann holder sine bekymringer for seg selv, kroppsspråket sier mere enn tusen ord..... I denne konkrete situasjonen,(hvis den er akkurat slik du beskriver , så var ikke du den som var mest på hugget, men du bidro jo med ditt du også og du har foretatt deg en handling som hadde såret meg noe voldsomt hvis min mann hadde kommet hjem og fortalt at han hadde gjort dette. Utroskap trenger ikke å være et tegn på at man ikke elsker eller har lyst på den man er kjæreste med, det er generelt et tegn på manglende respekt for den andre parten(og vel, ja noen er vel notorisk utro). Er det ting i deres relasjon som skranter og som ikke fungerer så godt, så kan dette faktisk være det som gir dere en "vekker" og i beste fall gjør at dere får et bedra forhold etterpå, etter et oppgjør vel og merke. For hvis du velger å si dette til henne må du regne med å forholdet kommer til å bli satt skikkelig på prøve og en GOD dose tålmodighet må påregnes. Dette er sikkert en vanskelig situasjon å være i ja.....så synd at det er det nedre hue som faller ut av funksjon hos dere i slike situasjoner . Lykke til uansett hva du velger å gjøre. Det er jo noe som heter at alt kommer for en dag også da.......kanskje like greit å ta det nå, først som sist og la det stå til, stå for det du har gjort og ta konsekvensen av dine handlinger..... Du får i hvertfall bekreftelse på din kones kjærlighet til deg, i hennes reaksjoner og valg etter at du slipper en slik "bombe".
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #30 Skrevet 10. november 2006 Gjør opp for deg ved å foreslå at dere inviterer med dere en ekstra mann i sengen Det kan jo faktisk tenkes at hun sier ja. Når du kan slenge kuken din inn i enhver munn som er i nærheten når du er full, så kan du godt gi din kone sjansen til å oppleve en annen mann, legitimt, i motsetning til det du driver på med.
FantasDick Skrevet 10. november 2006 #31 Skrevet 10. november 2006 Ok, så du ville ha kastet på båten et langt ekteskap - kanskje til og med en veldig godt ekteskap - bare fordi mannen din gjorde en tabbe. En alvorlig tabbe, men dog.... Det er i dette tilfellet også barn involvert. Hadde du kastet ut dine barns far på bakgrunn av noe som dette? Vel, i så fall.. deg om det. Nå er det vel ingen som synes så veldig synd på ts. Vi som anbefaler ham å ikke fortelle kona om dette gjør det for å beskytte HENNE. Og det kan faktisk være en verre straff for ham å gå rundt med dette gnagende på samvittigheten en god stund fremover. ← Ja, det ville jeg nok ha gjort, ja! Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske å leve i et ekteskap og dele livet mitt med en mann som flyr rundt og har seksuell omgang med andre? Utroskap er uakseptabelt! Og Cephalaus som skrev at man ikke må sette seg i slike situasjoner, for da kan litt av hvert skje; man skal kunne sette seg i så mange slike situasjoner som mulig uten at det skjer noe! Elsker du parteren din, så holder du deg til denne, og flyr ikke rundt.
Prinsesse på erten Skrevet 10. november 2006 #32 Skrevet 10. november 2006 Ja, det ville jeg nok ha gjort, ja! Hvorfor i alle dager skulle jeg ønske å leve i et ekteskap og dele livet mitt med en mann som flyr rundt og har seksuell omgang med andre? Utroskap er uakseptabelt! Og Cephalaus som skrev at man ikke må sette seg i slike situasjoner, for da kan litt av hvert skje; man skal kunne sette seg i så mange slike situasjoner som mulig uten at det skjer noe! Elsker du parteren din, så holder du deg til denne, og flyr ikke rundt. ← Jeg er glad jeg har et litt mer nyansert syn på dette - at jeg har gjort meg erfaringer om at verden ikke er sort-hvitt. Det går faktisk an å være glad i noen og likvel såre de. Mennsker begår ugjerninger de trodde de aldri var i stand til hver eneste dag.... For meg blir dine utspill litt naive... og kanskje litt skremmende. At du så bombastisk ville ha gått fra mannen din hvis han gjorde det som ts nå har gjort.. Tenk hva slags konsekvenser det ville fått for barna!!!!!
Høstjenta Skrevet 10. november 2006 #33 Skrevet 10. november 2006 Jeg ser ikke på dette som utroskap, bare som en tullete fyllegreie. Utroskap betinger etter min oppfatning at man har et seksuelt forhold til et annet menneske over tid. Å kline med noen når du er beruset, er ikke utroskap, det er bare sånt som skjer med nesten alle. Også de skinnhellige folkene her inne på KG, selv om de later som de har en moral som er helt fantastisk. ← Hvordan kan du mene at folk er skinnhellige for å ikke like eller godta at deres samboer, mann eller kjæreste kliner og blir sugd av en annen dame....???? Hadde det faktisk ikke gjort deg noen ting om din kjære hadde gjort dette mot deg.....det har jeg litt vanskelig for å tro om man da ikke har et helt fritt forhold som da blir en helt annen sak
FantasDick Skrevet 10. november 2006 #34 Skrevet 10. november 2006 Jeg er glad jeg har et litt mer nyansert syn på dette - at jeg har gjort meg erfaringer om at verden ikke er sort-hvitt. Det går faktisk an å være glad i noen og likvel såre de. Mennsker begår ugjerninger de trodde de aldri var i stand til hver eneste dag.... For meg blir dine utspill litt naive... og kanskje litt skremmende. At du så bombastisk ville ha gått fra mannen din hvis han gjorde det som ts nå har gjort.. Tenk hva slags konsekvenser det ville fått for barna!!!!! ← Jeg vet utmerket godt at verden ikke er sort-hvit. Du vet ingenting om mitt liv og mine evt erfaringer rundt temaet, så vær så vennlig og hold det utenfor. Hvorfor skal jeg tenke på konsekvensene? Det er jo han som burde tenkt på konsekvensene! Hvis disse to er gift har han lovet henne troskap, og det løftet har han neimen ikke holdt.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #35 Skrevet 10. november 2006 Slik jeg ser det så er det kliningen som er den “verste” utroskapen i denne situasjonen. Kan faktisk forstå at det går an å bli så paff at en ikke stopper den andre (men i et minutt?), men om jeg forstår deg rett så tok dere ca likt initiativ til kliningen. Jeg kunne kanskje ha tilgitt det om jeg fikk vite det direkte fra samboeren kort tid etter det hadde hendt, men å fått visst det ad omveier hadde resultert i en helvetes oppvask. Uansett, jeg ville ha visst. Heller det enn at det hele tiden var noe som var feil, men jeg ikke hadde fått hvite HVA. Antakeligvis hadde jeg vel etter en stund begynt å tro at ting var enda verre enn de var i utgangspunktet. (Forreste, ingen her har nevnt smitte, kan ikke ting smitte ved oralsex?)
FantasDick Skrevet 10. november 2006 #36 Skrevet 10. november 2006 (Forreste, ingen her har nevnt smitte, kan ikke ting smitte ved oralsex?) ← Jo, det kan det! Godt poeng! Skulle likt å sett trynet på typen min, hvis han hadde vært utro og ikke fortalt meg om det, når jeg hadde fortalt han at jeg hadde fått noe snusk. Forklaringsproblem?
Prinsesse på erten Skrevet 10. november 2006 #37 Skrevet 10. november 2006 Jeg vet utmerket godt at verden ikke er sort-hvit. Du vet ingenting om mitt liv og mine evt erfaringer rundt temaet, så vær så vennlig og hold det utenfor. Hvorfor skal jeg tenke på konsekvensene? Det er jo han som burde tenkt på konsekvensene! Hvis disse to er gift har han lovet henne troskap, og det løftet har han neimen ikke holdt. ← Det var vel du som dro inn deg selv i argumentasjonen da du skrev at du ubetinget ville gå fra mannen din hvis ham hadde gjort det samme som ts.
FantasDick Skrevet 10. november 2006 #38 Skrevet 10. november 2006 Det var vel du som dro inn deg selv i argumentasjonen da du skrev at du ubetinget ville gå fra mannen din hvis ham hadde gjort det samme som ts. ← Men hjelpe meg, da. Jeg kan så absolutt dra inn meg selv i en diskusjon, om hva jeg ville ha gjort, uten at andre skal fortelle meg hva jeg tror og hvordan jeg er. Snakk for deg selv istedet for å synse om meg og mitt.
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2006 #39 Skrevet 10. november 2006 Det går faktisk an å være glad i noen og likvel såre de. Mennsker begår ugjerninger de trodde de aldri var i stand til hver eneste dag.... ← Jepp. 50% er utro en eller annen gang, og jeg tipper flertallet av dem angrer på det. Mange av dem bedyret nok også at de aldri ville være utro før de sto oppe i situasjonen. Generelt er jeg skeptisk til mennesker som ikke tror de har dårlige egenskaper som kan komme frem i gitte situasjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå