Gå til innhold

Linea Raffaelli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet kjolen jeg virkelig liker kjempegodt! Men problemet er at jeg har litt for mye på kroppen, og er 1,6 m høy. Vil ikke ha en kjole som er sånn prinsesseaktig, men hva synes dere? Er det noen der ute som har brukt Linea- kjoler som har annet enn modellkropp? Bør jeg droppe min drømmekjole?

My Webpage

Dersom jeg ikke kan bruke denne kjolen, kan noen av de andre være noe for meg?

My Webpage

My Webpage

Håper linkene kommer opp....Og håper jeg kan få noen svar som ikke bare inneholder svar som "er man feit, får man bruke søppelsekk..." (Er kanskje litt negativ akkurat nå?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes alle kjolene var nydelige, jeg! Og jeg tror et smalere snitt enn tradisjonelle kransekake-kjoler ( schvæære skjørt, masse volanger, bruden ser ut som en dårlig stekt marengs...) er adskillige mere flatterende om man har noen kilo ekstra.

Lykke til med det vanskelige valget!

Skrevet

Ulempen med kjolene der, iallfall to av dem, er at for meg er de alt for utringet. Jeg er heller ikke str 34 akkurat, og har store pupper, så jeg må passe på at jeg finner en kjole som dekker litt mer overtil slik at ikke puppene er alt for mye på utstilling.

Har sett brukte Lineakjoler i store str på nettet, har vært fine på brudene de. Er nok bare å dra å prøve, så får du se hvordan det blir. Regner med de i brudesalongene har tips om hvilke fasonger som kler deg når de ser deg.

Skrevet
Ulempen med kjolene der, iallfall to av dem, er at for meg er de alt for utringet. Jeg er heller ikke str 34 akkurat, og har store pupper, så jeg må passe på at jeg finner en kjole som dekker litt mer overtil slik at ikke puppene er alt for mye på utstilling.

Har sett brukte Lineakjoler i store str på nettet, har vært fine på brudene de. Er nok bare å dra å prøve, så får du se hvordan det blir. Regner med de i brudesalongene har tips om hvilke fasonger som kler deg når de ser deg.

Problemet er at jeg bor i Nord- Norge, og det er ingen som forhandlere her. Må nok sørover da, og jeg har ikke lagt inn i budsjettet at jeg skal dra med fly for å prøve kjoler... Det må evt. bli at jeg kjøper uprøvd...Men er det lurt?

Gjest Deception
Skrevet

I tillegg vet du jo bortimot ingenting om kjolene er små eller store i størrelsen, så det blir lett et veldig dyrt sjansespill. Da er det lurere enten å få sydd kjole hos syerske (ikke så dyrt som det høres ut), eller å kjøpe noe du faktisk får tak i. Bomkjøp i 10000-kronersklassen er DYRT (og en flybillett for eksempel Tromsø-Oslo t/r koster 1000 kroner).

Skrevet
I tillegg vet du jo bortimot ingenting om kjolene er små eller store i størrelsen, så det blir lett et veldig dyrt sjansespill. Da er det lurere enten å få sydd kjole hos syerske (ikke så dyrt som det høres ut), eller å kjøpe noe du faktisk får tak i. Bomkjøp i 10000-kronersklassen er DYRT (og en flybillett for eksempel Tromsø-Oslo t/r koster 1000 kroner).

Har jo faktisk den muligheten at ei jeg kjenner kan sy kjole til meg. Lurer litt på å få sydd en som ligner en av disse kjolene. Jeg prata med ei som selger slike kjoler sørpå, og hun har måltabell som hun sender til meg før jeg evt bestiller noen kjole....Kanskje ikke så dumt å få sydd en slik en her hvor jeg bor...

Gjest Deception
Skrevet

I Tromsø har du jo flere flinke sydamer, blant annet Elsa M systue (dyrt) og ei yngre jente jeg ikke helt husker hva heter. Jeg ville selv gått for det alternativet hvis jeg skulle hatt kjole.

Skrevet
I Tromsø har du jo flere flinke sydamer, blant annet Elsa M systue (dyrt) og ei yngre jente jeg ikke helt husker hva heter. Jeg ville selv gått for det alternativet hvis jeg skulle hatt kjole.

Har nettopp snakka med ei som syr kjoler her hvor jeg bor. Jeg skal maile bilder til henne, så skal hun regne pris til meg. Tror det kan bli bra, for hun kjenner meg godt fra før, og vet hva jeg liker og ikke liker. Det blir nok noe sånt...Skal til Tromsø for å prøve kjoler neste helg, bare for å finne ut hva jeg egentlig passer med de formene jeg har. Det ordner seg nok! :ler:

Skrevet

Jeg hadde ikke villet kjøpe uprøvd nei...

Jeg har prøvd de to øverste kjolene der i str 38. Jeg er like lang som deg og er en medium til stor str 38. Med c-cup.

Den halternecken presset puppene mien for mye oppover, men fikk markert midje i den. Men måtte ha tatt av stasjet på den, det virker IKKE slankende..

Den andre gir også fint liv, men all oppstykkingen nederst på kjolen gjør oss kortere..

Den siste krever flat mage... For den holder ingenting inne....

Alle disse tre var noen av mine drømmekjoler også, men jeg endte opp med en helt annen etter å ha fått prøve. Følte meg ikke som noen a4 brud jeg heller, og ville ha noe spesiellt, men man skal være ganske perfekt for å kle disse kjolene...

Jeg har ikke sett en eneste en på bruktsalg som jeg har syntes kledd dem faktisk....

Skrevet
Jeg hadde ikke villet kjøpe uprøvd nei...

Jeg har prøvd de to øverste kjolene der i str 38. Jeg er like lang som deg og er en medium til stor str 38. Med c-cup.

Den halternecken presset puppene mien for mye oppover, men fikk markert midje i den. Men måtte ha tatt av stasjet på den, det virker IKKE slankende..

Den andre gir også fint liv, men all oppstykkingen nederst på kjolen gjør oss kortere..

Den siste krever flat mage... For den holder ingenting inne....

Alle disse tre var noen av mine drømmekjoler også, men jeg endte opp med en helt annen etter å ha fått prøve. Følte meg ikke som noen a4 brud jeg heller, og ville ha noe spesiellt, men man skal være ganske perfekt for å kle disse kjolene...

Jeg har ikke sett en eneste en på bruktsalg som jeg har syntes kledd dem faktisk....

Tusen takk for tilbakemelding! Det var akkurat en sånn jeg trengte! Endte du opp med en vanlig prinsessekjole eller fant du noe utenom det vanlige?

Skrevet

Finner ikke igjen kjolen på nettet, men det var en La Sposa kjole fra 2006..

Det er en prinsessekjole ja. Den fremhevet det jeg ville fremheve, og jeg så både lang, slank og lekker ut!

Kjolen heter Golden fra La Sposa Beauty Collection 2006.

Tror IKKE det finnes mange av den her heller.;)

Når du begynner å prøve blir alt helt annerledes enn det du tror;)

Skrevet

Jeg har prøvd den øverste kjolen din. er 1,63m og størrelse 40.

Synes ikke akkurat kjolen virket slankende, men heller at den gjorde meg bitteliten og bred. Så en slank jente som prøvde kjolen etterpå, og på henne var den nydelig.

Kjøpte en annen kjole til slutt, men sliter også der med at kjolen er trang over puppene. Er på slanker'n, så jeg håper den sitter fint til slutt - men jeg skal uansett på tilpasningstime.

Skrevet

Nå hvet jeg ikke hvor stor du er, om du er en 40 eller om du er en 50, noen synes jo de er store når de er tre kilo mer enn modellenen på bildet (og de er vel gjerne 34-36).

Jeg ville vært forsiktig med kjoler med mye løst på dersom du virkelig er stor og ikke bare 40, Og uprøvd må du bare ikke finne på dersom du har litt former, for da er det aldri godt å se hvordan det hele blir når kjolen kommer på. (og modellen har som sakt en noe annen kropp..)

Ta deg en tur til det som finnes av brude og selskapskjolebutikker i nærheten og prøv der. Da får du en ide om hva som kan passe av utringninger og fasonger. Så synes jeg det er en strålende ide å bruke en _dyktig_ syerske som har erfaring med å sy til noen med ekstra kilo (ikke bare ei som syr fint til seg selv på 60 kg). En dyktig syerske/designer lager så en "prøvekjole" i bomull, som dere kan endre på til dere blir fornøyd med pass og snitt og utringning og fasong. Når dere er fornøyd med prøvekjolen så syr hun den opp i det stoffet du skal ha, og monterer på eventuell pynt.

Bruker du en dyktig syerske så skal du kunne få noe som gjør deg vakker og spesiell, og la syersken komme med ideer!

Jeg synes store jenter ser best ut når de bruker sine former, og ikke når de prøver å se ut som om de veier halvparten.

Lykke til med å finne drømmekjolen, og husk på at det er din og din kjære du har den på for, ikke alle andre som skulle finne på å mene noe om hva som er passende for noen med din fasong.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...