Brunhilde Skrevet 11. februar 2012 #41 Skrevet 11. februar 2012 (endret) Jeg står i menigheten selv. Jeg synes det er respektløst måten vi blir omtalt på. Vi tror f.eks. ikke at vi er best, og vi mener ikke at det bare er oss som er rette kristne.... Jeg synes dere skal finne ut noe mer om Menigheten Samfundet før dere skrive noe... Vi ser det annerledes, vi som ser det utenfra. Det er lett å bli blind for feil når man omgås noe daglig. Endret 11. februar 2012 av Brunhilde 2
HannaP Skrevet 6. mai 2012 #42 Skrevet 6. mai 2012 Vi ser det annerledes, vi som ser det utenfra. Det er lett å bli blind for feil når man omgås noe daglig. Ja... Så du mener at du vet hva som er riktig når det kommer til menigheten når du ser det utenfra? Hva er det du ser utenfra da?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #43 Skrevet 6. mai 2012 er det mulig... Jeg er selv sammen med en i Samfundet, og har innerst inne lyst til å gifte meg med ham en dag. Men jeg sliter med akkurat det samme som charlotte skrev om, og merker jeg blir så utrolig forbannet når du kaller henne treg. Du kan ikke uttale deg om hennes situasjon uten (verken) å ha kjennskap til hennes forhold eller menigheten! 0g tro dere meg - å si at møtene er åpne for alle er løgn. Kjæresten min må spørre presten først. Og nok folk spurte ham om jeg hadde fått lov en gang jeg ble med på et "viktigere" møte, og da var det ikke særlig positivt når han hadde glemt det. Kan også vitne om en prest som enten ikke visste eller bare ikke ville snakke om forskjellene fa statskirkens dåp til et av medlemmene som lurte. Pp dette møtet ble dessuten blant annet paven omtalt som antikrist. &n ting er sikkert, de er flinke til å ikke snakke høyt om disse tingene. %et er mange fine mennesker, men dette med at de er så like oss utenforstående er tull. kjæresten min får heller ikke (indirekte pga kirken) lov til å flytte. Hh Ok, det er klart at det du sier ikke er sant. For det første har menigheten samfundet ikke en prest, men en forstander. Det er ikke noe forskjell på møtene! Det at en prest som du sier ikke vet forskjellen på statskirkens dåp og menigheten sin er rart fordi for det første har menigheten ikke prest og for det andre er det totalt utenkelig at noen i menigheten ikke vet det! Hvis kjæresten din ikke får lov å flytte må det vært noe med hans familie eller så er han for feig til å si hvorfor han ikke vil flytte, en stor del av menighetens meldemmer bor utenbys og utenlands. Det at paven er blitt omtalt som antikrist er bare vas, å om du sier du har hørt det selv er du en løgner. Gjennom ti år på den skolen har jeg aldri hørt om det.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #44 Skrevet 6. mai 2012 Føler med deg Gjest_Charlotte_. Var selv medlem fra fødsel til jeg var 17år. Da ble jeg meldt ut for manglende innbetaling av sammfunds-skatt som de kaller det( egen skatt for å være medlem). Det var jo i grunnen greit ettersom det var planen min i mange år. Men det har jo resultert i total utfrysning, min mor ønsker ikke kontakt med verken meg eller min bedre halvdel og heller ikke sine egne barnebarn. noe jeg synes er helt for jævlig. Hva har de gjort galt? og hva har jeg gjort galt? Slik jeg ser det dreier dette seg om ren onskap og har ingenting med kristedom å gjøre. STYR UNNA!! Da er vell problemet først og framst din familie og ikke menigheten? Eller mener du at alle meldlemmende i menigheten er onde? En tanke bitter kansje og trenger noen andre å skylde på fordi familien din oppfører seg dårlig?
Brunhilde Skrevet 7. mai 2012 #45 Skrevet 7. mai 2012 Ja... Så du mener at du vet hva som er riktig når det kommer til menigheten når du ser det utenfra? Hva er det du ser utenfra da? Nei, jeg sier ikke at jeg vet hva som er riktig, men at medlemmene lett blir blinde for hva som er feil. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2012 #46 Skrevet 7. mai 2012 Nei, jeg sier ikke at jeg vet hva som er riktig, men at medlemmene lett blir blinde for hva som er feil. Hva som er feil i følge hva? Hva tar du utgangspungt i? Bibelen? Menneskerettighetene? Norske lover? Koranen?
Knekten Skrevet 21. august 2012 #48 Skrevet 21. august 2012 (endret) Jeg så tilfeldig denne tråden, og trådstarter har sikkert mistet interessen etter sakligheten i de siste innleggene. Jeg kan dessverre ikke tro at starter av tråden ønsket noe annet en saklig informasjon, troverdighet fra eventuelle medlemmer, og eventuelt bidra til åpenhet og fakta. For lesere av denne debatten, vil det ikke være vanskelig å forstå at bensin på bålet hever temperaturen, senker sakligheten og villeder leserne. Jeg forstår av innleggenes karakter, at dem som har deltatt, har utvekslet frustrasjoner over manglende forståelse på medmenneskelig plan, og totalt mislykkede argumenter om livssyn og teologi. Det diskuteres såkalte leveregler, informeres om forsinket samtidsorientering, men verst av alt: fokus på utstøting. Ingen med teologisk kompetanse har deltatt ( klokt av dem). Menigheten ble startet som nevnt før år 1900. Hvis eventuelle medlemmer skulle lese dette, ber jeg om forståelse, rettferdighet og det å forstå forskjell på teologiske tolkninger enhver leser forstår at er i konstant forsinket endring. Menigheten har grunnet behov for offentlig støtte til drift av kirke skole og ellers gode tiltak som andre beskriver også åpnet for positivt innsyn, og derfor kan menigheten ikke nekte andre å delta på møter i spørsmål om livvsyn eller diskusjonsfora. Som et medlem forklarer, at det bør være lett å forstå om en skomaker, journalist eller flyver i Nasa vil høre på, så er vel ingen leser i tvil hvorfor. Enhver organisasjon, menighet eller sekt vil unngå negativ publisitet. Når medlemmer tyr til ufin ordbruk, bruker retorikk som at man visste konsekvensene av å bryte ut, definisjoner på hva som er kristent eller ikke, da forstår de fleste lesere årsaken. Menigheten representerer et kristent livvsyn, men til alle frustrerte kjærester og utstøtte har jeg bare et budskap: familier er forskjellige, noen er villige til å utstøte til det går på liv og helse, mens andre vil omfavne deg som riktige kristne og du kan være deg selv. For dem som ikke forstår at folk flest ikke er teologer, så er virkeligheten noe annet. Kjærester er i følge naturen ofte så glad i hverandre at resultatet blir en arving. Det ville vært mye bedre for disse kjærlighetsbarna å vite når de vokser opp, å få vite JEG lever fordi mamma og pappa elsket hverandre, jeg er verken resultat av en mann som voltok mamma, eller en menighet som voldtok foreldrene mines kjærlighet, måtte bekjenne for nidkjære sexfixserte at Ja, vi har gjort en stor synd, elsket hverandre og dere får om 18 år en ny skattebetaler til å betale for milliardeiendommer, mere en både skole kirke, et kvartal og utleielokaler. Ang ledere, sex og kjærester til medlemmer dere er glad i og elsker: Sats på kjærligheten, Sidens verdens begynnelse har både bibel og menigheter skjult sannheter om samliv, enten Adam som fikk barn med søstre, eller IKKE. TEOLOGISK utdannet forstander i Samfundet. Tro er ikke det samme som å være kristen, men karismatiske ledere får enorm makt over sine medlemmer, og det er et ikke omtalt tabuemne, at en tidligere forstander (merk,ikke teolog) entret kirken for lenge siden med ei dame ved hver side, og barna på slep. Vedkommende har skrevet prekener som leses ennå, men ingen unge vet det. Som i mange sekter finnes svin, på skogen og i samliv. Er vel bare folk over 70 år som tør å verifisere påstanden. For lesere som lurer, så er jeg kristen, jeg ber for dem jeg er glad i, og ingen skal støte ut eller forbanne noen. Til dere som er unge, kjærester her eller der: Elsk den du er glad i. Hva du eller kjæresten tror, følg hjertet,for Gud er med dere på veien i livet. Menigheter vil gjerne beskytte sin egen eksistens med masse tolkninger fra bibelen, men husk: verden er full av tullinger og fanatikere. Du trenger ikke lese deg syk på sinnet om allverdens kvinnefiendtlig nedstøvet litteratur noen har skrevet. Dette er ikke unikt, for de fleste karismatiske ledere av sekter klarer å hjernevaske medlemmer, er sexfikserte og skjuler svin på skogen. Unnskyld ubehagelige detaljer som aldri er offentligjort på nett. Tviler på at noen medlemmer tør å protestere heller av risiko for dårlig omdømme. Jeg trives bedre i den Norske kirke. Ikke fortvil, Gud hører ikke forbannelser, men dine bønner. Derfor valgte jeg å gå ut. I et forhold eller ekteskap mellom mennesker som elsker hverandre selv med forskjellige livvsyn, kan jeg som kristen love alle: Det er bare Gud som kan sørge for harmoni i et forhold, og alle kjenner til historier om tragedier pga livssyn og krav fra enten familier eller extreme menigheter. Jesus elsket alle, tilgav og ingen I Samfundet kan bevise at med samme livvsyn blir man lykkelig etter påtvunget opplæring som noen påstår. Her bør til menighetens fordel gjelde unntaksregel nr 1. Unngå ubehagelige sannheter, bruk advokater for å unngå mediesirkus. Kjære lesere, de er som vanlige folk, tror på det de har lært men er like glad i kjæresten sin, fordi kjærlighet er noe vår skaper har lagt i genene våre, og derfor blir mennesker flere. Mennesker dømmer. Gud velsigner. Hvem som er kjent i bibelen kan vise hvor det står i bibelen at det er riktig å drive mennesker til fortvilelse? Hvis noen kan det, vennligst redegjør på vegne av en menighet, still opp i vg eller nrk og forsvar synet med en teologisk representant for generelt livssyn, eller totalitære meninger ingen sekt eller menighet som mottar statstøtte til skole og kirke tør møte i media i dag. Leserne ønsker nok at en teologisk utdannet person kan svare media om alt fra uskyldige skjørt, til offentlig retrett på syn fra fortiden, og ikke minst, hvilke mekanismer ble brukt som kunne lamme en menighettil å tie om en forstander som hadde ei offentlig kjent elskerinne mens hele menigheten tiet det i hjel? Endret 21. august 2012 av Knekten
sebastianen Skrevet 21. august 2012 #49 Skrevet 21. august 2012 (endret) Feil tråd Endret 21. august 2012 av sebastianen
KoneBanker Skrevet 16. desember 2015 #50 Skrevet 16. desember 2015 Lommelendere feirer ikke jul på den normale måten, de har ofte kontakt med slaktere og får tilsendt flere liter saueblod som de bader i natt til 25. desember. Dette gjør de for å vise sin lojalitet til gud og bortvise satan selv. Personlig har jeg ingen positive "encounters" med disse skapningene. De "koser" med alt med puls og nekter å bruke prevansjon. Dette har bragt mange nye arter på denne jord så på en måte kan vi takke dem. Et eksempel på en av disse nye skapningene er aye- aye ene. Bilde under.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå