Gå til innhold

Påvise allergi hos 3 mnd gammelt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå i sin 11. leveuke og har vært forkjølet i halvparten (omtrent). Han er snørrete, noen ganger tett, hoster og nyser. Han har aldri hatt feber.

Vi har en liten jack russel terrier som er over alt og røyter endel. Han er korthåret (glatt).

Nå er det på vist allergi (relativt kraftig) hos min svigerinne og svigerfar. Kan sønnen min væreallergisk? Er det mulig å påvise det når han er så ung? Noen med erfaringer?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om man kan sjekke allergi, men min gutt på 3 måneder er også snørrete, hoster og nyser, og har gjort det omtrent hele livet sitt. Helsesøster sa at det var helt normalt og ikke noe å bekymre seg over.

Skrevet

ok...får håpe det er tilfelle. Skal til legen i morgen for å få henvisning til å ta blodprøve.

Skrevet

Hvis du har muligheten til å besøke noen uten dyr en ukes tid, kan du jo se om han blir bedre.

Skrevet

jenta vår var også sånn, i tillegg til svært sutrete. de dagene hunden vår ikke var hjemme var hun en helt annen person.

jeg fikk beskjed om at de ikke ville ta blodprøve for å avsjekke slikt før hun var rundt året, fikk beskjed om å prøve å feile metoden. Altså ta hunden vekk, dette gjorde vi flere ganger med samme resultat. Allergi på fars side, og det endte med at vi ikke har noen hund lenger. Men sånn er det noen ganger da

Skrevet

Det er min skrekk å måtte gi fra oss hunden (som er så utrolig snill og flink med minsten). Vi har ikke mulighet til å reise bort eller holde hunden unna så lenge, så den metoden blir vanskelig å gjennomføre.

De på legekontoret sa at det var mulig å teste nå, men at det ble gjort på Würsht (?) og ikke hos dem. Måtte bare ha en henvisning først.

Skrevet
jenta vår var også sånn, i tillegg til svært sutrete. de dagene hunden vår ikke var hjemme var hun en helt annen person.

jeg fikk beskjed om at de ikke ville ta blodprøve for å avsjekke slikt før hun var rundt året, fikk beskjed om å prøve å feile metoden. Altså ta hunden vekk, dette gjorde vi flere ganger med samme resultat. Allergi på fars side, og det endte med at vi ikke har noen hund lenger. Men sånn er det noen ganger da

Hvor gammel var jenta da dere merket at det var noe galt? Og når gjorde dere noe med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...