Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #1 Del Skrevet 9. november 2006 har så veldig lyst på en hellig birma.... men dise er rådyre.. jeg skal kun ha den som inne kose katt og ikke utstilling, så for meg gjør dte inget at den ikke tilfredsstiller kravene:) bor i oslo/akershus , noen som vet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pusemamma Skrevet 9. november 2006 #2 Del Skrevet 9. november 2006 Du kan jo sjekke med oppdrettere og høre om de har fått noen i kull som ikke tilfredstiller kravene til utstilling, tenker feil farge osv. De har da ikke lov og ta full pris. Har hørt om de så betaler halv pris da. Du må nok sterilisere den slik at "feil" gener ikke spres. Men dette kan oppdretterne om. Jeg kjenner ingen der du er men søk på nettsteder om hellig birma kanskje du finner noen da. Jeg har en som er halv perser/huskatt, den fikk jeg gratis. Hun ligner mer på perser enn huskatt. Nydelige. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 9. november 2006 #3 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg synes ikke at Hellig Birma er så dyre i forhold til andre rasekatter jeg da.. Sist jeg så meg litt rundt lå det vel på en 5000 kroner for en pusekatt? Men, som pusemamma sier, du kan godt høre med oppdrettere om halv pris, siden du ikke skal bruke den til utstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 9. november 2006 #4 Del Skrevet 9. november 2006 Sjekk med kattehuset eller på finn. Sikkert en pus som trenger et hjem der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Del Skrevet 9. november 2006 Her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #6 Del Skrevet 9. november 2006 har så veldig lyst på en hellig birma.... men dise er rådyre.. jeg skal kun ha den som inne kose katt og ikke utstilling, så for meg gjør dte inget at den ikke tilfredsstiller kravene:) bor i oslo/akershus , noen som vet ?? ← Her er det noen som søker en fôrvert for Birma i Oslo, kanskje det hadde vært noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #7 Del Skrevet 9. november 2006 Her! ← Dette hadde jeg ikke gått med på. Hvorfor skal man la en ukastrert hannkatt få gå fritt ute? Enten må katten kastreres, ellers må den holdes inne mens den er avlskatt. Det er derfor kattene ikke bør være i avl for lenge heller. Seriøse oppdrettere tar ansvar for at det finnes så mange hjemløse katter, og bidrar ikke til at det blir flere. Dessuten er det svært få som vil la en ukastrert katt som har fått gå fritt ute parre katten sin pga fare for sykdommer. Faren for sykdommer er også en grunn til ikke å gå med på noe slikt: jeg ville aldri orket å oppleve at katten min hadde fått FIV(katteaids), fordi en oppdretter krevde at katten skulle gå ukastrert ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 10. november 2006 #8 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har en birma, men den er ikke hellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saramia Skrevet 10. november 2006 #9 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har en birma, men den er ikke hellig. ← Nei, den er vel ikke engang heldig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 10. november 2006 #10 Del Skrevet 10. november 2006 Jo det er den! Den får kun den fineste kattemat og masse kos og stell! Den har t.o.m en rosa pysj! Så ikke vær frekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saramia Skrevet 10. november 2006 #11 Del Skrevet 10. november 2006 Jo det er den! Den får kun den fineste kattemat og masse kos og stell! Den har t.o.m en rosa pysj! Så ikke vær frekk! ← Har den rosa tøfler også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Borghild Skrevet 10. november 2006 #12 Del Skrevet 10. november 2006 Ja faktisk, for den frøs sånn på føttene. Og den bærer det klingende navnet Paris Hilton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monikabrx Skrevet 11. november 2006 #13 Del Skrevet 11. november 2006 Nei, den er vel ikke engang heldig... ← Jøss.. det var akkurat det jeg tenkte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå