Gjest Petitpie Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 for 2 uker siden møtte jeg en fyr. vi avtalte date ute og drakk vin og koste oss. etter hvert endte det opp med drinker og vi ble veldig fulle. kvelden endte ganske sent. en uke senere treffes vi igjen for å se film. han hadde kjøpt to flasker vin og vi koste oss med det. han fortalte også at han i forrige uke hadde vært ute en el to ganger og drukket eller festet. i natt fikk jeg en fyllemelding av han. han skrev hei, og når jeg svarte tilbake skrev han; jeg er full og neste svar var: jeg vil drikke mer. når jeg så svarte på den siste meldingen hvor jeg stilte et spørsmål så svarte han aldri (sikkert for full). greien er at han er 33 år. burde man ikke ha lagt av seg sånne fyllevaner som dette da? greit for meg at man tar en fest i ny og ne men i løpet av 2 uker så har han festet 4-5 ganger. jeg vil ikke bli sammen med en som har tilløp til å bli alkoholiker i allefall. men så lurer jeg på om jeg overreagerer siden pappan min er alkoholiker og siden jeg tar avstand fra sånt (jo jeg drikker innimellom men sjeldent)? og en annen ting. jeg er litt irritert over at han ikke svarte på siste mld da. ja han var full men fylla har vel ikke skylda? HVA ville dere gjort eller sagt i en sånn situasjon? jeg føler at jeg ikke kan si noe siden vi bare har "kjent" hverandre i 2 uker.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 for 2 uker siden møtte jeg en fyr. vi avtalte date ute og drakk vin og koste oss. etter hvert endte det opp med drinker og vi ble veldig fulle. kvelden endte ganske sent. en uke senere treffes vi igjen for å se film. han hadde kjøpt to flasker vin og vi koste oss med det. han fortalte også at han i forrige uke hadde vært ute en el to ganger og drukket eller festet. i natt fikk jeg en fyllemelding av han. han skrev hei, og når jeg svarte tilbake skrev han; jeg er full og neste svar var: jeg vil drikke mer. når jeg så svarte på den siste meldingen hvor jeg stilte et spørsmål så svarte han aldri (sikkert for full). greien er at han er 33 år. burde man ikke ha lagt av seg sånne fyllevaner som dette da? greit for meg at man tar en fest i ny og ne men i løpet av 2 uker så har han festet 4-5 ganger. jeg vil ikke bli sammen med en som har tilløp til å bli alkoholiker i allefall. men så lurer jeg på om jeg overreagerer siden pappan min er alkoholiker og siden jeg tar avstand fra sånt (jo jeg drikker innimellom men sjeldent)? og en annen ting. jeg er litt irritert over at han ikke svarte på siste mld da. ja han var full men fylla har vel ikke skylda? HVA ville dere gjort eller sagt i en sånn situasjon? jeg føler at jeg ikke kan si noe siden vi bare har "kjent" hverandre i 2 uker. ← Tja, det er vel vanskelig å si hvordan han er til vanlig basert på 2 ukers erfaring. Førsteinntrykket er vel ikke det beste, men det kan jo bare være at han har behov for å "feste ut" litt. Etter 2 uker synes jeg ikke at du "har rett til" å bli irritert for at han unnlater å svare på meldinger. Når du oppdaget at han var rimelig påseilet, var det en vurdering du kunne gjort; "han er sikkert for full til å gi vettuge svar". Selv om han på meg virker som en partyløve som jeg ikke ville anbefalt noen å starte et forhold til, så må du selv vurdere om han er verdt forsøket, og du må evt prate med han for å finne ut hvilket forhold han vanligvis har til festing.
Gjest petitpie Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Tja, det er vel vanskelig å si hvordan han er til vanlig basert på 2 ukers erfaring. Førsteinntrykket er vel ikke det beste, men det kan jo bare være at han har behov for å "feste ut" litt. Etter 2 uker synes jeg ikke at du "har rett til" å bli irritert for at han unnlater å svare på meldinger. Når du oppdaget at han var rimelig påseilet, var det en vurdering du kunne gjort; "han er sikkert for full til å gi vettuge svar". Selv om han på meg virker som en partyløve som jeg ikke ville anbefalt noen å starte et forhold til, så må du selv vurdere om han er verdt forsøket, og du må evt prate med han for å finne ut hvilket forhold han vanligvis har til festing. ← takk for svar. nei jeg forventet egentlig ikke noe svar på den siste meldingen da den var litt lang (i godt humør faktiksk). jeg føler bare at jeg ikke orker å se det ann HVIS han er en partyløve, men som du sier er det for tidlig å finne ut av sånt. dessuten. jeg aner ikke hvordan jeg "har rett" på å spørre han ut om dette allerede etter to uker. derfor vet jeg ikke hvordan jeg skulle spurt og er redd jeg blir borte før det sier pip-pip på mobilen min.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg ville spurt forsiktig om hvordan hans drikkevaner vanligvis er. Jeg har selv vært sammen med en gutt som ikke klarte å drikke alkohol uten å bli full. Det var utrolig slitsomt. Samtidig er det jo ofte slik at man drikker mye alkohol i starten av et forhold, men gjerne sammen da... Jeg er selv en sosial student, og kjæresten min har en jobb hvor de har mye jobbmøter (som ofte ender i barbesøk etterpå), så vi drikker nok begge mer alkohol enn gjennomsnittet. Men, jeg er også veldig paranoid angående alkoholdrikking takket være eksen min. Å være på fylla 4-5 ganger på to uker hadde vært for mye for meg. Mye babbel fra meg, men finn ut hvor mye han drikker til vanlig og ta et valg utifra det. Det er bra å vite dette tidlig, og ikke kaste bort tid på fylliker som aldri forandrer seg...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Når en er over 30 og ennå ikke har lagt fra seg slike vaner så er man antakeligvis i ferd med å utvikle et alvorlig alkoholproblem. Om du vil være mer sammen med ham så sørg for at det er i sammenhenger hvor det ikke er naturlig med alkohol - søndagstur i skogen e.l. Fikser han ikke det kan du regne med mye fylletull i framtida og bør skygge banen.
Gjest petitpie Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 takk for svar alle. jeg har en FØLELSE: at hvis jeg tar i fra han alkoholen tror jeg at han har et "fattig" liv. han sa en gang til meg at han likte godt å drikke seg full pga rusen, men ikke at jeg er alkoholiker el noe... la han til etterpå. han er nok ikke alkoholiker, men jeg syns han går mot den veien ganske bra men igjen kan jeg jo ikke vite dette. litt skuffet og syns det er synd siden han har gitt meg et annet inntrykk nå de siste dagene (ja her går ting fort i svingene hehe). jeg føler ikke for å kontakte han heller og inni meg har jeg slik en fæl følelse om at jeg håper at han våkner opp i dag med bondeanger. kanskje det er slemt og jeg syns også det er trist at han KANSKJE er sånn, siden han er en så fin gutt. og jeg føler heller ikke at det er min plikt å si i fra. jeg vedt heller ikke om jeg orker å "følge" han videre siden jeg i går etter meldingen syns alt virker og fortsatt virker døfødt. jeg mener: han er 33 år. jeg syns det er skremmende og ikke minst litt ekkelt.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes du skal følge magefølelsen din. Jeg mener, dette med alkohol kommer neppe til å irritere deg mindre etterhvert. Det motsatte er vel mer sannsynlig.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes du skal følge magefølelsen din. Jeg mener, dette med alkohol kommer neppe til å irritere deg mindre etterhvert. Det motsatte er vel mer sannsynlig. ← Personlig synes jeg ikke det er noe å flippe ut for at han har vært ute 4 ganger på 2 uker. Trenger vel ikke være alkoholiker av den grunn? Hadde han drukket hele tiden skulle jeg forstått det. Og det kan jo være tilfeldig at han har vært ute så mange ganger akkurat nå. Han er jo singel, og antagelig en sosial person som liker å treffe venner. Jeg mener ikke at man behøver drikke for å treffe venner, men det kan jo ha blitt sånn akkurat nå. Er selv oppvokst med alkoholisme, og har også vært redd for å havne i et forhold der alkoholen styrer det meste. Heldigvis har ikke det skjedd i mitt tilfelle. Hender jo også at jeg er ute 4 ganger på 2 uker, uten at jeg ser på meg selv som en alkoholiker av den grunn. Jeg mener iallefall at du bør gi gutten en sjanse. Kanskje bare spørre han helt generelt om han er mye ute. Husk, du har kun kjent han disse to ukene, og det er litt for tidlig å bedømme en person ut i fra det. Men dette er bare min mening.
Gjest Ulva35 Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Eneste jeg vil si er: Vær på vakt. Jeg har vært gift med en alkoholiker og det begynte på samme måte. Jeg var ikke smart nok til å lytte til andres råd. Men du må ta ditt eget valg. Lykke til
monikabrx Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Jeg hadde nokk trekkt meg stille tilbake...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes ikke det er ille å være full 4 ganger på 2 uker. Jeg er det nok selv, og de fleste av mine venner også. Vi er i slutten av 30-årene, single og liker å ta oss noen øl når vi treffes. At han innrømemr at han liker alkoholrusen synes jeg bare vitner om selvinnsikt og mot til å si det som det er. De fleste av oss liker den (moderate) rusen alkohol gir oss. Jeg ville fortsatt å treffe ham hvis jeg likte ham og sett hvor ofte det faktisk er og hvor full han blir ("full" er jo alt fra lett fnisete til blackout). Men har du en annen holdning til alkohol enn han, tror jeg ikke at det vil bli noe vellykket forhold. Hvis den ene maser om at den andre skal drikke mindre, eller blir sur eller på annen måte er negativ til den andres alkoholinntak, vil det bli veldig konfliktfullt.
Gjest petitpie Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 jeg har ikke hørt i fra han i dag. jeg føler ikke for å ta kontakt. gjør jeg det rette? er det umodent av han å ikke ta kontakt?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #13 Skrevet 10. november 2006 Jeg hadde vært skeptisk til noen som drakk så mye allerede i starten. De fleste vil vel gjøre et godt inntrykk, og det å drikke seg full titt og ofte rett etter å ha møtt noen passer ikke inn i min oppfatning av “godt inntrykk”
Helen Skrevet 10. november 2006 #14 Skrevet 10. november 2006 Jeg hadde kutta han ut først som sist, før det hadde blitt alvor av forholdet.
Gjest Petitpie igjen Skrevet 10. november 2006 #15 Skrevet 10. november 2006 Hei alle. Nå har jeg snakket med han. Som jeg skrev følte jeg at jeg ikke hadde rett til å spørre om dette men siden han sendte meg denne tekstmeldingen så hintet jeg forsiktig om kvelden hadde vært "hard". han hadde visst vært på en jobbfest og skrev at det ble noe øl for mye. jeg spurte så om han drakk ofte. han svarte først at han drakk "normalt" jeg spurte så hva normalt var og da sa han at det haddee vært litt mye av det i det siste. han så også at siden han var singel ble det ofte til at det ble en fyllekule litt for ofte. jeg hadde ikke så mye å si, jeg fikk da svar på det jeg lurte på også ble han betenkt også spør han om jeg tror han er en drukkenbolt. ja sa jeg. det er jeg ikke forsikret han meg om og at han fint kunne ha andre interesser også. ja da vet jeg litt mer i allefall.
Gjest gjesta Skrevet 10. november 2006 #16 Skrevet 10. november 2006 Hvis han sier at han ikke er en dranker så kan du vel ikke gjøre annet enn å tro på han, men pass på dette du har lagt merke til å ha det litt i bakhodet. Ikke involver deg for mye hvis du merker mer hentydninger til dette. Det er faktisk sant at man ofte drikker mer som singel også.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #17 Skrevet 10. november 2006 Det er jo ofte man endrer drikkevaner når man går inn i et forhold, forutsatt at man ikke har et ekstremt forhold til alkohol på forånd, da. Både samboeren min og jeg festet ofte før vi møttes (studenter), og samboeren min hadde et annet forhold enn meg til å ta seg en-to-tre øl på hverdagene. Festinga har pga jobb og hverdag naturlig roet seg ned til det rent kjedelige, drikke på hverdager har etter diskusjon og endring av behov (?) også blitt svært selden. Vi har i hvert fall kommet fram til noe som fungerer for oss. Andre kan ha vanskeligere for å gi opp drikkevanene, men det er vanskelig å avgjøre om den andre har et alkoholproblem etter to uker. Men dersom du SER han full bør du se etter om han endrer personlighet vesentlig - det er etter mitt syn et like ubehagelig tegn på alkoholproblmer som antall konsumerte alkoholenheter på kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå