Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hvordan rengjør dere cerantoppen? Jeg tenker ikke (bare) på flekker og slikt, de går det an å bli kvitt, men jeg holder på å bli sprø av stripene som kommer hvis jeg bare vasker over med oppvaskkluten og alt støvet som legger seg på den. Hadde jeg visst dette, hadde jeg valgt en gammeldags modell. Hvordan får dere toppen til å se fin ut Hvor ofte vasker dere den?
Titta Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Vi tørker stort sett over etter hver middag. Hvis vi ikke har sølt eller sprutet noe så lar vi det kanskje være, men ikke mange dager på rad for det vil jo stort sett være noe fett og slikt som setter seg. Bruker stort sett Jiff kjøkkenspray og en kjøkkenklut. Sprayer på, lar det stå litt og tørker av. Vrir opp kluten godt og tørker over igjen. Gjør det et par ganger. Så lenge det ikke er såperester igjen, og en bruker en nærmest tørr klut siste gangen slik at det ikke blir liggende mye vann på toppen så blir det ikke striper hos oss hvertfall. Har vi svidd noe litt mer så bruker vi Jiff Skurekrem, og i verste fall skrapen som kom fulgte med. Og ellers så setter vi inn toppen med et spesialmiddel fra Miele ca annenhver uke. Det skal vist legge seg som en hinne på toppen slik at ting ikke svir seg så fort. Den kjøpte vi på Elkjøp. Dette fungerer hvertfall fint for oss, og toppen er like fin nå halvannet år etter vi kjøpte den.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Jeg bruker en rengjøringskrem som jeg kjøpte på Expert noen ganger i måneden, den tar vekk alt av fastbrent mat etc. Etter at jeg har brukt det, så bruker jeg et poleringsmiddel for keramiske topper. Denne gjør toppen blank og fin
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 mr muscle egens såpe for slike topper er perfekt!!! denne sverger jeg til! er langt i fra dyr heller..og skal bare par dråper til, så drøy i bruk:) garantert ny oven da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå