Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Dette navnet har jeg likt i maaange år. Lenge før Harry Potter bølgen, og da trodde de fleste jeg var gal når jeg sa jeg syns Hermine er et pent navn. Nå venter vi jente etter x antall gutter og jeg har veldig lyst å bruke dette navnet. Syns fremdeles det er pent, men nå mener mannen min det kansje er litt "belastet" etter H.P. hysteriet, og at det lett kan bli et "mobbenavn". Jeg for min del mener at innen jenta f.eks. går på skolen, vil nok det meste av hysteriet ha lagt seg. (Er ikke H.P. bølgen allerede nedadgående, eller er det bare vi som har vært velsignet fri for slikt i huset vårt?) Hva mener dere andre?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Nei, det er ikke belastende. Dessuten heter jo søsteren til dronning Celina Midelfart Hermine. Da skulle jo alt være greit.
Gjest gjesta Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 om dere vil at jenta skal hete hermine. så synst jeg at dere skal la henne ha det navnet...... jeg er overhode ikke intresert i harry potter og synest kanskje navnet minnet meg mye om hermann,,,,, hehe men selv om navnet er uvanlig så blir det fort en vane å si navnet hennes.......... lykke til med lille frøken hermine
BayliZ Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 jeg bryr meg ikke noe om det er mote navn eller noe som helst. Gå for det du vil
Rosenrød Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes det er et kjempenydelig navn, og i tillegg er jo Hermine i Harry Potter ei kjempesøt jente!
Gjest ggh Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Hvordan vil du at Hermine skal uttales? Takket være Harry Potter, så blir det nok mange som sier Hermeiny.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Hvordan vil du at Hermine skal uttales? Takket være Harry Potter, så blir det nok mange som sier Hermeiny. ← Men det er et annet navn - Hermione, som kommer fra gresk. Norske Harry Potter-oversettelser har endret navnet til Hermine som både er enklere å uttale på norsk. Jeg kjenner dog en jente med navnet Hermine - jeg synes det er et fint navn
Gjest ggh Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Men det er et annet navn - Hermione, som kommer fra gresk. Norske Harry Potter-oversettelser har endret navnet til Hermine som både er enklere å uttale på norsk. ← Det stemmer nok, men jeg tror allikevel at mange vil uttale det på engelsk... Jeg har en venninne som har gitt en "engelsk" navn til datteren sin. Selv om det fint kan uttales på norsk, så sier de fleste det med engelsk uttale. Det var ikke planen..
cappocino Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Jeg tror mobbing er det siste jeg ville tenke på. Hvis unger vil kommer de til å mobbe for ett eller annet, uansett hva barnet heter... Hvis dere liker navnet syns jeg dere skal kalle datteren deres det
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Synes Hermine var et kjempefint navn, og eg tenkte ikkje på at det var eit navn i Harry-Potter filmane i det heile. Kjempefint!
Gjest LilSweetie Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Mange vil sikkert tenkte paa Harry Potter med en gang, men med en gang man blir kjent med henne glemmer man det. Dessuten er Hermine i Harry Potter et godt forbilde
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Mange vil sikkert tenkte paa Harry Potter med en gang, men med en gang man blir kjent med henne glemmer man det. Dessuten er Hermine i Harry Potter et godt forbilde ← Det viser jo hvor lite vi vet om Harry Potter! ! Har ikke peiling på om hun er snill, en heks eller hva. Vet bare at hun figurerer i bøkene som en av hovedpersonene (?). Nå må jeg bare bruke litt forføreriske evner, så blir det nok ei lita Hermine, ja ... TS.
Trampe Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes ikke navnet er fint, og ville ikke brukt det. Men jeg synes ikke at du skal la en bokserie stoppe deg. Vil du at datteren din skal hete Hermine så kaller du henne Hermine. Det er du og barnefaren som bestemmer navnet, ikke alskens popularitetslister og greier. Ganske enkelt.
HerbGirl Skrevet 10. november 2006 #14 Skrevet 10. november 2006 Det viser jo hvor lite vi vet om Harry Potter! ! Har ikke peiling på om hun er snill, en heks eller hva. ← Hun er heks
Trampe Skrevet 10. november 2006 #15 Skrevet 10. november 2006 Heks er da ikke noe negativt i Harry Potter-bøkene. Hermione er ei snill heks
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #16 Skrevet 10. november 2006 Hermoine er jo kjempesøt jente! Ikke noe mobbenavn å hete det samme som henne. Og hvis folk uttaler det feil, så får man korrigere dem! Folk har jo oppkalt ungene sine etter kongefamilien i århundrer. Hva i all verden er galt med å hete det samme som andre? Dessuten er ikke Harry Potter-bølgen på nedtur... bare du/dere som ikke følger med. Det var en hype leeeenge før filmene begynte å komme. Må også få si at jeg ønsker instendig at mine unger foretrekker Harry Potter fremfor Kaptein Sabeltann og annet søppelvrøvl!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå