Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri bestilt klær fra ebay, asos, amazon eller noen andre utenlandske nettsteder, kanskje mest fordi jeg ikke vet hvordan jeg gjør det (hvordan det fungerer).

Har hørt flere snakke om toll, noe om hvis man bestiller for under 200 kroner betaler man ikke toll? Lønner det seg å dele opp en bestilling da, hvis man for eksempel har flere produkter som hver for seg koster mindre. Beror det ikke på vekt hvor mye (eventuelt om man i det hele tatt) man betaler i toll?

Betaling? Hvis man bestiller gjennom H&M og lignende sider kan man jo betale med faktura, er det likedan med utenlandske nettsider eller oppgir man kortnummer eller hva?

Hadde fint om noen kunne fortelle litt om det som er verdt å vite. :)

(Har lett etter gamle tråder som tar opp det jeg lurer på, men synes ikke jeg fant noen som var tilfredstillende).

Takk for hjelp. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bestiller for under 200kr er det ikke toll. Så kan være lurt å dele opp bestillingen ja.

Men de fleste nettbutikker hvor man bestiller klær har porto i tillegg. Så er lurt å huske på det.

Porto slipper man kun fra enkelte nettbutikker, sånn som strawberrynet og play.com.

Når du bestiller så må du betale med kort. Er ganske enkelt og pengene blir som oftest trekt fra kontoen med en gang. Du har også angrefrist på 14 dager er det vell. Men hvis du er usikker på slike ting kan du jo sende mail til firmaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...