Gjest eksilgjesten Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg starter en ny tråd, så er det kanskje lettere å se hva jeg lurer på. Takk for hjelpen i den andre, jeg har visst litt prestasjonsangst overfor svigerfamilien. Jeg vurderer å lage noe av dette: vafler sveler boller gulrotkake brownies fruktsalat Fruktsalat er greit, det lager jeg like før de kommer. Men kan jeg lage røre til sveler eller vafler kvelden før og sette i kjøleskapet? Kan jeg bake brownies eller gulrotkake dagen før, eller blir de tørre? Kan jeg sette bolledeigen før jeg drar på jobb og bake den ut når jeg kommer tilbake? (Jobber ikke så lenge den dagen, er vel borte maks fem timer). På forhånd takk for hjelpen!
Gjest niomi Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Jeg starter en ny tråd, så er det kanskje lettere å se hva jeg lurer på. Takk for hjelpen i den andre, jeg har visst litt prestasjonsangst overfor svigerfamilien. Jeg vurderer å lage noe av dette: vafler sveler boller gulrotkake brownies fruktsalat Fruktsalat er greit, det lager jeg like før de kommer. Men kan jeg lage røre til sveler eller vafler kvelden før og sette i kjøleskapet? Ja. Legg lokk over røren når den står over natten. Kan jeg bake brownies eller gulrotkake dagen før, eller blir de tørre? Går helt fint. Gulrotkake holder seg saftig lenge. Ha på glasuren rett øfr servering. Brownisene kan med fordel varmes litt i ovnen (eller microen) før servering. De er jo best når de er litt lunkne. Kan jeg sette bolledeigen før jeg drar på jobb og bake den ut når jeg kommer tilbake? (Jobber ikke så lenge den dagen, er vel borte maks fem timer). Ja. Jo lengre tid deigen får heve, jo bedre. 5 timer er jo ikke så lenge, da. På forhånd takk for hjelpen! ←
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Vafler og brownies høres jo kjempe godt ut å servere! Vafler kan du lage dagen i forveien, men pass på og tette den igjen, hvis ikke kommer sånn ekkelt belegg i røra. Hva med å helle røra i en boks med lokk? Ellers så er brownies gode dagen etter å, værtfall min oppskrift. Da blir de litt seige, men passelige i konsistensen, og hvis man varmer de litt i mocroen blir de perfekte
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Jeg laget gulrotkake i går, vaffelrøra står godt tildekket i kjøleskapet og når jeg kommer hjem skal jeg bake boller og forhåpentligvis rekker tiden også til å lage brownies. Det ble kanskje litt mye, så jeg antar at naboene blir glade for litt godt i kveld. Tusen takk for hjelpen! Hilsen eksilgjesten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå