Trillrund Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg har byttet til outlook siden jeg synes det er enklere å behandle flere eposter i dette programmet. Og jeg liker godt kontaktsystemet i Outlook. Men har noen spørsmål ang ting som er annerledes fra express... Er det mulig å få sett bilder direkte i mail uten å lagre vedlegg? I express vises jo bilder i selve mailen, hvis de er satt inn. Er det ikke mulig å ha undermapper i ulike mapper? Prøvde å flytte hele mapper fra express, men undermappene ble ikke med, og måtte flyttes separat. Kan man ikke lage regler for avsender, slik at man velger hvilken mappe mailer skal komme inn i? Regner med at det finnes noen kan mer enn meg, og at dere skjønner hva jeg spør om...
minienthe Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Er det mulig å få sett bilder direkte i mail uten å lagre vedlegg? I express vises jo bilder i selve mailen, hvis de er satt inn. ← hvis jeg forsto deg rett nå... du vil ha bildene til å vises i mailen og ikke som vedlegg ? det er enkelt trykk på ny øverst til høyre (eller svar hvis du skal svare og sende med et bilde). velg sett inn fra menylinjen øverst. velg bilde - fra fil. velg hvor du vil hente bildet fra (obs, bilder forstørres ofte når de legges inn i mail) trykk ok voila... et bilde i mail
abelille Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Det er mulig å ha undermapper til undermappene. Akkurat å flytte dem direkte over fra express til "vanlig" outlook har jeg ikke prøvd, men skjønner ikke at det skulle være noe problem. Du tok en eksport først og så en import? Ikke noe problem å lage regler for hvor meldinger skal havne, velg regelveiviser fra verktøymenyen. Så vidt jeg husker forklarer veiviseren ganske godt hva du skal gjøre.
mowgli Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Bilder: Hvis du ikke vil lagre bildet kan du høyreklikke og kopiere det aktuelle bildet. Høyreklikk deretter i mailen hvor bildet skal stå og lim inn. Undermapper: Du kan lage så mange undermapper du ønsker, bare høyreklikk på ønsket mappe der du ønsker å lage en undermappe. Velg deretter Ny mappe.... Så var det regler...: Høyreklikk på en melding du ønsker å lage regel om, Lag regel... og da får du opp mange alternative måter å lage regler på.
Trillrund Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 hvis jeg forsto deg rett nå... du vil ha bildene til å vises i mailen og ikke som vedlegg ? det er enkelt Jeg tenker på mailer som jeg har fått inn... I outlook express vises jo bilder i mailen, hvis de er satt inn som du beskriver. Men i Outlook må jeg åpne vedlegg for å få sett bildene. Takk for tips.... Fant den nå! Dette er slik jeg er vant til fra Outlook Express, men det er IKKE slik i Outlook... Og nå prøver jeg å finne funksjonen "Videresend som vedlegg"....
minienthe Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Jeg tenker på mailer som jeg har fått inn... I outlook express vises jo bilder i mailen, hvis de er satt inn som du beskriver. Men i Outlook må jeg åpne vedlegg for å få sett bildene ← aha... nei da aner jeg ikke, liker at bildene kommer som vedlegg egentlig jeg
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Undermapper: Du kan lage så mange undermapper du ønsker, bare høyreklikk på ønsket mappe der du ønsker å lage en undermappe. Velg deretter Ny mappe.... Så var det regler...: Høyreklikk på en melding du ønsker å lage regel om, Lag regel... og da får du opp mange alternative måter å lage regler på. Dette er slik jeg er vant til fra Outlook Express, men det er IKKE slik i Outlook...
Trillrund Skrevet 9. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2006 Dette er slik jeg er vant til fra Outlook Express, men det er IKKE slik i Outlook... Ehm jo. Har aldri brukt Express, bare Outlook, og det er akkurat slik en lager undermapper og regler. - M. ←
mowgli Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Det var merkelig.... i min Outlook har jeg mange mapper under Innboks med flere undermapper og kan også lage undermapper på undermappene... Hvis kun vil at hovedmappene skal syns så klikker jeg på minustegnet foran hovedmappa, da er det oversiktlig og fint - hos meg. Outlook-oppsettet mitt består av følgende kolonner: Snarveier Mappeliste Innboks med forhåndsvisning
Trillrund Skrevet 9. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2006 (endret) Ser ut som jeg må bruke Mappeliste istedenfor Outlookfelt..... Men likte Outlookfeltet godt siden jeg kan flytte mappene helt som jeg vil. Får dem bare alfabetisk i Mappelisten.... Endret 9. november 2006 av Trillrund
mowgli Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Ser ut som jeg må bruke Mappeliste istedenfor Outlookfelt..... Men likte Outlookfeltet godt siden jeg kan flytte mappene helt som jeg vil. Får dem bare alfabetisk i Mappelisten.... ← Hvis du nummererer de kan du få de i den rekkefølgen du vil
Trillrund Skrevet 9. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. november 2006 Hvis du nummererer de kan du få de i den rekkefølgen du vil ← Men jeg får ikke bytte navn på de "ordinære" mappene, innboks, kladd, sendte osv.. ...og jeg skulle gjerne fjernet noen "ordinære" mapper som jeg ikke kommer til å bruke...
abelille Skrevet 10. november 2006 #13 Skrevet 10. november 2006 Et tips jeg har fått er at man kaller en mappe XNavnet_sitt (f.eks. xAbelille), da vil den komme nederst. Så lager man undermapper under den som er nummerert. Undermappene under der igjen synes jeg er greie å ha alfabetisk. Jeg har laget en slik struktur selv, så det skal ikke være noe problem å legge mappene der du vil ha dem. Når du lager mappene legg merke til at det nederst på siden hvor du skriver mappenavn får du opp mappestrukturen, marker mappa som skal være over, så legges mappa under. Blir det feil kan du trekke mappa i mappevisningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå