Blueberry Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Jeg lurer på om noen har sett pinnekjøtt (frossent) i butikkene enda? Ikke slakter altså, men sånn som Obs, Meny, Ica o.l. Og vet dere eventuelt kiloprisen nå? Jeg har ikke sett det enda, og begynner å lure på om noen har glemt at jeg vil ha pinnekjøtt hvert år.
Gjest Tweek Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Jeg har sett på kiwi!!! Jeg elsker pinnekjøtt, og nå begynner rundt turen. Skal spørre mamma og pappa, mor til sambo og far til sambo om de har lyst til å lage pinekjøtt. Da får vi masse av det uten å lage selv Hehe! Så ikke prisen dessverre.
adelene Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Har sett både på kiwi og spar. men husker ikke prisen...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Ta fjordland til nød, den er faktisk veldig OVERASKENDE god!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Så Rema hadde annonse i avisen i dag. Kr 99,- pr kilo for pinnekjøtt fra Gilde som skal utvannes. Ica hadde fått gryteklart i dag til 99,- kr pr kg.
nostalgia Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Jeg lurer på om noen har sett pinnekjøtt (frossent) i butikkene enda? Ikke slakter altså, men sånn som Obs, Meny, Ica o.l. Og vet dere eventuelt kiloprisen nå? Jeg har ikke sett det enda, og begynner å lure på om noen har glemt at jeg vil ha pinnekjøtt hvert år. ← Jeg spiste pinnekjøtt fra Lidl sist lørdag Det var godt - men jeg vet dessverre ikke prisen.
Lady Lovelylocks Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Jeg så det på Spar idag. 99kr kiloen
FantasDick Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Ooh.. Pinnekjøtt! Jeg har ikke sett det i butikken enda, og godt er det, for da hadde jeg sikkert kjøpt det til middag snart! Jeg eeelsker pinnekjøtt!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 De har ferskt (ikke frossent) pinnekjøtt på OBS, både røkt og ikke røkt. Husker heller ikke prisen....
Gjest Kokko Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 Dere som kjøper "gryteklart" kjøtt - det betyr i praksis at dere betaler en kilopris som er langt over den dere tror. Når det kalles gryteklart er det fordi det er hurtigbehandla og er smekkfullt av vann - kjøper du skikkelig behandla kjøtt så kan du betale 120 kroner kiloen og det er fremdeles billigere enn det kjøttet du betaler 89 og 99 kroner kiloen for. Ikke betal for vann, med andre ord, det får du billigere i springen...
Gjest Koko Skrevet 10. november 2006 #12 Skrevet 10. november 2006 Det gjelder forøvrig for det meste av billig-kjøttet, samme hva de kaller det. Kjenn på de kjøttfulle delene av pinnene. Er de myke betyr det bare at det er dårlig tørka.
Gjest Kokko Skrevet 10. november 2006 #13 Skrevet 10. november 2006 (blir ikke ferdig med dette..) Når kjøttet er frossent er det fordi det er veldig gammelt eller fordi det ikke er behandla godt nok. Pinnekjøtt er pinnekjøtt fordi dette er en måte å konservere mat på, trenger det å fryses så er det et tegn på dårlig preparering eller lagring.
Saeria Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Pinnekjøttet er på full fres ut. Det vet jeg for jeg jobber hos en av pinnekjøttprodusentene/distributørene.
kamela Skrevet 17. november 2006 #16 Skrevet 17. november 2006 Ultra på Alna har, husker ikke prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå