Gå til innhold

Dyner

Gjest Gjest_Deli_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Deli_*
Skrevet

Bør jo vaske dyna si av og til... Lenge sidan vi har gjort det nå. Men maskina er liksom for lita, blir heilt fullt der med berre ei dyne. Kva gjer eg? Prøver likevel? Blir det bra? Får det skylt gjennom??

Kva gjer du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasket dyner tidligere i vaskemaskinen.

Da bodde jeg i blokk som hadde fellesvaskeri. De maskinene er gjerne større og det samme er tørketrommelen.

Jeg fikk ikke min dyne (tykk fra Høie) inn i min egen vaskemaskin. Nå har jeg akkurat kjøpt ny og har erfart at trommelen her er større. Kanskje jeg skulle prøve igjen.

Alternativ kan være et myntvaskeri. De tror jeg har litt store maskiner.

Skrevet

Jeg vasket nettopp min Høie dyne i maskinen. Det har jeg gjort flere ganger, og når en tar dem i tørketrommelen etterpå, blir de like fine....

Skrevet

Hvis du tar den i tørketrommelen sammen med en tennisball blir den fin og luftig etterpå også.

(Det pleide iallefall moren min å gjøre med de grufulle boblejakkene vi gikk med før i tiden)

Skrevet

Vasker mine i maskin, og tørker i tørketrommel (gjerne med en tennisball/vaskeball)...

Skrevet

Dersom du vil vaske den for å bli kvitt midd fungerer det også å lufte dynen ute, når det blir kaldere ute. Men for at dette skal være effektivt bør det være minst 10 minusgrader ute.

Dette kan iallefall være en løsning for de som har dobbeltdyner. Men håper likevel det er en stund til det blir så kaldt :)

Skrevet

De fleste renserier har vel også vaskemaskiner, tror jeg. Det er jo en mulighet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...