Gå til innhold

2.klassing og hjemmelekser

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

hvor lenge sitter deres 2.klassinger og gjør lekser?

inkl. tull og tøysing vel og merke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heter seg at de under 6 klasse kun skal bruke 20 min på lekser hver dag.

trur det er uten tulling:-)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

hva mener du er maks med tøysing å sitte med leksene da?

dette 20 minutter, hvor kommer det fra?

Skrevet

Min sitter ca 45 minutter 4 dager i uken. Men h*n sliter med dysleksi, så ting tar litt ekstra tid og vi gjør alltid noen ekstra øvelser.

De andre i klassen sitter nok 20-25 minutter, uten tøys. De har to lekser hver dag.

Skrevet

Med tull og tøys ca 15 min... De har en side matte og en side lesing hver dag.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

10 - 15 minutter. Er heldigvis forskånet fra tull og tøys akkurat da.

Gjest Primula
Skrevet

Da jeg var lærer i 2. klasse og spurte foreldrene hvor lenge barna satt med leksene, svarte de aller fleste rundt 20 min. Noen litt lenger og noen litt kortere.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

tusen takk for svar.

da er nok 90 minutter for mye! (mye tull i den tiden men...)

Skrevet

10-15 minutter. Leksene gjør h*n på rommet sitt. Fikk ny skrivepult når h*n begynte i første klasse og synes det er stas å være selvstendig og gjøre leksene selv. Jeg sjekker etterpå om h*n har gjort det som skal gjøres. Min andreklassing er veldig flink til å lese så lekseplanen leser h*n selv. Så vi slipper tull og tøys i forbindelse med leksene.

Skrevet
90 minutter hørtes litt voldsomt ut, ja.

Selv med tull og tøys ;)

Her er det omtrent som hos de andre- ett kvarter til en halvtime, tre ganger i uken. Det er jo ikke mengder av lekser i andreklasse, uansett hvilken skole man bor på.

:ler: Da hadde nok leksene blitt gjort litt annerledes her også ;)

Men her er det store forskjeller på hvor mye lekser ungene får. Som jeg har skrevet i denne tråden har mitt barn 2 lekser 4 ganger i uken, mens andre skoler i området har mye mindre lekser.

Skrevet
Gikk litt fort i svingene der, ja :ler:

Joda, det er klart det er variasjoner (selv om man altså bor hjemme, og går på skolen...). Men hvis det er snakk om en og en halv time, så tror jeg man må jobbe særdeles ineffektivt, for slike leksemengder er det nok ingen andreklassinger i Norge som har.

Halvannen time er mye ja ;) Men ser det er store forskjeller her, en bekjent har et barn på den andre skolen 3 minutter unna her. Og der har de lekser 2 ganger i uken, mens vi har 4.

Skrevet

her går det fort unna.. Jenta mi er 9 år og hun bruker toppen 20 min. på lekser hver dag..

Skrevet

På skolen hvor min datter på 7 går..Får 2 klassingene leksene utdelt på onsdag, og de skal være ferdig til tirsdagen etter. Vi bruker gjerne lørdag formiddag til det, og da går ca 1 time..Med tull og tøys 1,5 timer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...