Gå til innhold

Blir dere også sliten ?


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

jeg har vært helt utmattet i flere uker no, med sambo og datter som har vært mye syk og det har krevd mye av meg.

Aldrig tid til å bare være meg selv....

Er alltid mamma eller så er jeg sambo.....

Har selv selvsakt tid for meg selv når Tulla sover,men ikke ute av huset,er aldrig på besøk og drikker kaffe alene og ikke jobber jeg.

Er inne etter klokken 19.00 hver dag for da skal Tulla sove,føler meg litt innestengt...

Søvnen blir mye brutt da tulla vokner mye på natten,og jeg holder ofte på å sovne sittende.

Det er stress å gå i butikker og se på klær ol for en 2 åring kan ikke sitte for lenge i ro i vognen og ikke kan jeg kreve det av henne heller.

Sambo jobber mye og har heller ikke så mye tid å gå ut og være alene med venner , kolegaer eller bekjennte,men jeg gjør det mulig for han.

Har tengt på å ha henne i en halvtids plass i barnehage,men det er jo ikke mer enn 4 timer og hvor langt kommer man på 4 timer?!

Da rekker man gjerne dysje,rydde huset og en rask tur på butikken.

Så har jeg tengt på å bruke den ene fri dagen i uken som sambo har og ta denne dagen og gjøre det til min dag,vekke fra allt.

Der han har Tulla,men blir det rettferdig for han ?!

Ikke vil jeg ha barnevakt heller for da sitter jeg og bekymmrer meg for hvordan hun har det og om det går bar og det enner med at jeg tilslutt ringer blir liksom ikke så mye tid å slappe av på om man skal bekymmre seg hele tiden.

Kjenner det stikker i brystet og jeg blir stresset av at hun gråter,at hun finner på fanteri og at hun skal kneke.....

Er så sliten,vil bare ha noen timer for meg selv.....der jeg kan slappe av...Ikke noe tids press eller Bekymmring....

Er jeg sytete ....er det virkelig slik det skal være når man har fått barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både du og samboeren din har jobb. Han går ut av huset hver dag for å jobbe, du blir hjemme og har jobben med barn og hus. Det er selvfølgelig retferdig at dere deler det som blir av arbeide på fritida (ettermiddager og helger), og at dere begge får sjansen til å ha helt fri uten noen forpliktelser. Om det blir retferdig at du "tar" hans fridag kommer ann på om han får muligheten til å ha fri og slappe av andre ganger i løpet av uka. Dersom han får det er det ovehode ikke uretferdig at du har fri noen ganger også. Tvert i mot er det jo en fordel for far og barn å få bruke litt tid sammen alene for å bli kjent med hverandre.

Skjønner forresten ikke hvorfor du må sitte hjemme hver kveld. Noen av kveldene må da samboeren din kunne holde fortet mens du drar på besøk, kino eller kafe.

Hvor gammel er dattra di? Dersom hun er veldig lita (mindre enn et år) skjønner jeg at du ikke vil la noen fremmede passe henne. Men ellers det ikke bra for ungen å alltid være sammen med mamma eller pappa. Hun har godt av å være litt borte fra dere, dere har godt av å se at hun kan være trygg sammen med andre. Finn en barnevakt du stoler på (kanskje en som jobber i barnehage eller liknende?), og øv deg på å være borte kortere perioder i begynnelsen, lengre etterhvert. Du vil etter noen ganger se at dette går helt fint, selv om du synes det virker skummelt når du ikke har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og samboeren din har jobb. Han går ut av huset hver dag for å jobbe, du blir hjemme og har jobben med barn og hus. Det er selvfølgelig retferdig at dere deler det som blir av arbeide på fritida (ettermiddager og helger), og at dere begge får sjansen til å ha helt fri uten noen forpliktelser. Om det blir retferdig at du "tar" hans fridag kommer ann på om han får muligheten til å ha fri og slappe av andre ganger i løpet av uka. Dersom han får det er det ovehode ikke uretferdig at du har fri noen ganger også. Tvert i mot er det jo en fordel for far og barn å få bruke litt tid sammen alene for å bli kjent med hverandre.

Skjønner forresten ikke hvorfor du må sitte hjemme hver kveld. Noen av kveldene må da samboeren din kunne holde fortet mens du drar på besøk, kino eller kafe.

Hvor gammel er dattra di? Dersom hun er veldig lita (mindre enn et år) skjønner jeg at du ikke vil la noen fremmede passe henne. Men ellers det ikke bra for ungen å alltid være sammen med mamma eller pappa. Hun har godt av å være litt borte fra dere, dere har godt av å se at hun kan være trygg sammen med andre. Finn en barnevakt du stoler på (kanskje en som jobber i barnehage eller liknende?), og øv deg på å være borte kortere perioder i begynnelsen, lengre etterhvert. Du vil etter noen ganger se at dette går helt fint, selv om du synes det virker skummelt når du ikke har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ragnhild!

Om kveldene når tulla er lagt, kan du ta deg en tur ut, besøke en venninne, gå på kino o.l.

Og så må han få gjøre det samme en annen dag.

Å ha barn krever sitt av begge foreldrene, og det er viktig at man er flinke til å avlaste hverandre og gi hverandre rom for å finne på ting utenfor hjemmet.

Dessverre er det ofte mamsen som blir sittende med alt ansvaret for barna, mens papsen lever livet sitt akkurat som før.

Snakk sammen, si til samboeren din at du er sliten, og trenger ham.

I helgene og andre fridager, er det greit å bytte på det på denne måten; dere står opp med tulla annenhver dag, mens den andre får sove lenge og kose seg....

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...