Gjest Hungle Skrevet 31. januar 2003 #1 Skrevet 31. januar 2003 Hei! Ska reise til syden om en uke, og fant ut i går kveld at passet mitt gikk ut i desember 2002 :o Er det noen som vet hvor lang tid det tar å få nytt pass, og hvor mye det koster?
Armonia Skrevet 31. januar 2003 #2 Skrevet 31. januar 2003 Jeg tror det koster ca 500 kr, og hvis jeg ikke husker helt feil fikk jeg mitt på dagen da jeg skulle ha nytt sist gang...
Tusenfryd Skrevet 31. januar 2003 #3 Skrevet 31. januar 2003 Det varierer vel etter hvor du bor - i Oslo tror jeg de sa ti dager da jeg fikk for noen år siden. Men det går sikkert an å få hastet det frem. Ring og spør. Der er det bare å komme seg avgårde til politihuset, trekke kølapp og lese boken du har vært så forutseende å ta med deg...
Redhead Skrevet 31. januar 2003 #4 Skrevet 31. januar 2003 Så vidt jeg vet så har prisen på pass steget til ca. 700,- fra 1. jan. 03! Det var rush rundt om i Norge like før jul fordi folk ville fornye passene sine til "gammel" pris. Helt ville priser spør du meg, men pass må man jo ha... :-?
Gjest Duchess Skrevet 31. januar 2003 #5 Skrevet 31. januar 2003 Jeg betalte 250 for mitt i 2000. Det tok ca 10 dager. Det er noe som heter nødpass, men de er ikke spesielt glad i å gi ut det, og det gjelder bare for den reisen og koster 750 kroner.
RoadQueen Skrevet 31. januar 2003 #6 Skrevet 31. januar 2003 Jeg fikk fornyet passet mitt på dagen - mens jeg ventet på det lokale lensmannskontoret. No problem- husk å ta med passbilde og det gamle passet.
Mette Skrevet 31. januar 2003 #7 Skrevet 31. januar 2003 Her kan du se priser og evt. ventetid http://www.politi.no/henvendelser/pass.shtml
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2003 #8 Skrevet 3. februar 2003 Dem utgir pass på gardermoen også, for dem som måtte ha glemt/utgått.
Gjest Kira Skrevet 5. februar 2003 #9 Skrevet 5. februar 2003 Dem utgir pass på gardermoen også' date=' for dem som måtte ha glemt/utgått.[/quote'] Uhm, når begynte de å gjøre det? Det må jo "gå igjennom" politiet ... Ikke bare slik, "hei, her har du passet ditt, god tur!" :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #10 Skrevet 6. februar 2003 Hei, det er en liten politistasjon innerst i hjørnet av Gardermoen. Der kan de utstede det som heter "nødpass" til de mennesker som har glemt passet hjemme og mååå ha det. Nødpass lager de fortløpende på stedet, men er det noen foran deg i køen må du vente. Så hvis du må gå for denne løsningen, prøv å ikke komme for sent på flyplassen. Nødpasset kostet i 2001 ca 450-500 kroner, mulig det har blitt dyrere nå. Du kan bruke nødpasset kun på den ene reisen, dvs. når du kommer tilbake til gamlelandet fra ferien må passet makuleres. Nødpass er altså en kriseløsning og absolutt ingen enkel måte å skaffe seg nytt pass på. Mvh ikke innlogget klara
Gjest Kim Erik Lokker Skrevet 6. februar 2003 #11 Skrevet 6. februar 2003 Det koster 700 for voksne og 175 for barn. Regn med omtrent 2 ukers venting, det skal normalt holde i bøtter og spann. *hvorfor vet jeg sånt?*
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #12 Skrevet 6. februar 2003 Jeg fikk mitt på politistasjonen på Grønland, leverte bilde og det som trengtes, og fikk det mens jeg ventet der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå