Gå til innhold

Fisketorg planlagt i Oslo - bergensere raser

Anbefalte innlegg

Gjest Elfrida
Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.1290008

Det er planlagt å bygge et fisketorg ved havna i Oslo, og det syns enkelte bergensere er skikkelig ugreit.

Og Oslo indre fiskerlag tror at torget i Oslo blir mer poppis enn torget i Bergen.

Hallo? Hvordan er det konkurranse mellom disse to torgene da? Er det om hvilket som kommer mest på TV eller?

Her ramler jeg av lasset; hvordan kan det være ille for Bergen at det kommer et fisketorg i Oslo? Vi som bor i Oslo drar da ikke til Bergen for å kjøpe fisken vår?

Og at interessen for fersk og god fisk er på vei oppover må da være positivt for bransjen som helhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er IKKE ekte Bergenser, bare bosatt i Bergen, men jeg kan ikke se at det kan skade fisketorget her i byen om dere får et i Oslo nei.

Nå er ikke fisketorget her så pop da, fordi det er sånne "tradisjonsbunde regler" som medfører at det stort sett ikke akkurat er helseforsvarlig å spise fisken derfra, da de ikke har annen kjøling enn at ting ligge på is (for de får ikke lov til å bygge skikkeig boder som de kan ha kjøledisk er i)

Sånn ca fritt referert fra min hukommelse utfra hva avisene har skrevet om her i byen. Så, kanskje noen Bergensere er redd at oslo skal få et BEDRE fisketorg da, og sette enda mer søkelys på kvaliteten her? Personlig kan jeg jo da si at det ville vært fint om fisketorget her ble bedre av å ha sett hvordan det er i Oslo?

Men jeg jo ikke Bergenser, så mine følelser om tema kan være styrt av det da (men nå er det ikke slik at alle Bergensere er enige i det en Bergenser sier heller da ;) )

Skrevet

Enig med din oppsummering, Malama :klappe:

Som østlending tror jeg det ville være veldig bra for Firsketorvet at det blei ett i Oslo, det er altså så elendig det de har her i byen. De kunne rett og slett trenge noen som tør gå i bresjen og gjøre ting annerledes. Sjøl om jeg neste er nabo med Fisketorvet velger jeg å kjøpe fisken min et annet sted pga pris, renslighet og service. Det er jo rett og slett et turistghetto, og turist føler jeg meg ikke ...

Veldig bra initiativ fra Oslo :sjarmor:

Skrevet

Det er fisketorg i Stavanger også så vidt jeg vet..... og i mange andre kystbyer.

Er ikke det helt vanlig da?

Det er greit nok at fisketorget i Bergen er en turistatraksjon, men jeg tror ikke turistene kommer til å slutte å reise til Bergen og vestlandet bare fordi de heller kan besøke et fisketorg i Oslo.

Fisketorget er vel til for beboerne i byen! Og ingen i Oslo reiser til Bergen for å kjøpe fisk uansett hvordan fisken er på det ene eller andre stedet... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...