Gjest Desperat mamma Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 På vei hjem i stad kom bilen plutselig med en raspende lyd... skjønte etterhvert at det var eksosrøret som hang og slang. Potta sitter der den skal, men det er altså røret som har "falt ned", og skraper i bakken. Poden skal på trening klokka fem, og jeg er sjanseløs med å rekke det hvis jeg ikke kan ta bilen. Jeg har en del ansvar på disse treningene, så jeg er nødt til å være der. Så altså, hvor ille er det å kjøre en ganske kort tur (kanskje ti minutter til sammen) med røret hengende i bakken? Hva er konsekvensene, blir det mer å reparere? Og hva sier politiet hvis de skulle få øye på det? Jeg er klar over at man ikke bør kjøre biler som ikke er i tipptopp stand, så det trenger dere ikke fortelle meg. Men dette er KRISE
Gjest Mayamor Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Går det ikke ann å binde opp eksosrøret på en eller annen måte midlertidig for denne korte turen? Jeg byttet eksosanlegg på min bil for 3 år siden. Det gjorde de mens jeg ventet. Kan ikke du ringe en annen forelder og forklare situasjonen? Barnet ditt kan sikkert sitte på. En annen gang er det mulig å gjøre gjengjeld...
FantasDick Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Prøv å bind opp eksosen med en taustump, så kjører du!
Gjest Desperat mamma Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Takk for svar! Jeg tror jeg skal prøve å binde det opp, slik du foreslår. Kunne ha bedt noen om å la sønnen sitte på, men tidsmessig så blir det litt vanskelig, fordi jeg må møte en del tidligere enn de andre. Så da får jeg prøve å binde det på plass for denne lille turen! Og i morgen bærer det på verksted...
Gjest Mayamor Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Lykke til. Det skjærer seg alltid når det ikke passer! Men når passer det egentlig...?
Gjest Desperat mamma Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 *puster lettet ut* Det hører med til historien at røret faktisk falt av da jeg prøvde å binde det opp, hehe... Men vi tok det pent og rolig, vi kom oss frem i tide og alt er bra. Men det er vel ingen god ide å kjøre rundt sånn i lengden, så det bærer på verksted i morgen den dag! Og forresten: Det skjærer seg alltid når det ikke passer! Men når passer det egentlig...? ← ... det er et veldig godt poeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå