Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #61 Skrevet 8. november 2006 "Slik er livet" holdninger er nedlatende. La nå oss heller ta vare på hverandre! Hvorfor følge lover til punkt og prikke med en slik " SLIK ER DET! MENTALITET" Ingen mennesker er a4 ← Jamen JEG har klart å gjøre dette mye bedre enn trådstarter. JEG ser ingen problemer med å ta en vaskejobb, så JEG skjønner ikke hvorfor noen andre har problemer med det. JEG hadde visst hva jeg skulle gjøre. Hadde dette vært MEG så hadde jeg i hvert fall ikke sutret over dette. JEG hadde tatt kontroll over livet MITT og fått en jobb fortere enn du klarer å si empatimangel
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #62 Skrevet 8. november 2006 Hvem skal "ta vare på hverandre" når folk ikke gidder å bidra? Du? "Samfunnet"? Hvem er det? ← Nå er du bra dum her, det er jo Staten som skal betale! Og han har ikke noe med oss å gjøre.
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #63 Skrevet 8. november 2006 Trygdeordninger misbrukes??????? Skal vi ta de svarte dagmammaene også? Hvor mye er egentlig dagpenger på?det er ikke mye ok- hvis du ikke søker arbeid så sender vi deg til sosial kontoret!!! Hvis ikke du søker arbeid deretter så mister du leiligheten din, nettverket ditt, maten du spiser! Du ender opp på gaten og blir en av statestikken -til slutt havner du på uføretrygd og dør!! Litt av ett velferdssystem ← Jeg liker å sove lenge om morgenen, gjerne hele dagen. Jeg trives rett og slett best hjemme, innendørs, hvor jeg kan kose med i avslappende tilstand med mat, tv og internett. Derfor driter jeg i å dra på jobb i morgen, og alle de påfølgende dagene. Jeg får vel da sparken. Men det gjør jo ingenting, for jeg regner med at du kommer innom meg med penger til internettabonnement, tv-lisens, mat, klær og husholdningsartikler. For jeg bør jo gjøre det jeg helst vil selv, ikke sant? Og hvis det fører til at andre må fø på meg, so be it?
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #64 Skrevet 8. november 2006 Nå er du bra dum her, det er jo Staten som skal betale! Og han har ikke noe med oss å gjøre. ← Pokker, det glemte jeg! Så dumt og uempatisk av meg!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #65 Skrevet 8. november 2006 Hvem skal "ta vare på hverandre" når folk ikke gidder å bidra? Du? "Samfunnet"? Hvem er det? ← Hva med de som ønsker å bidra men ikke får lov? Det er nemlig nok av dem også! De møter null forståelse og toleranse for sin eventelle diagnose eller handicap. Det er faktisk helt forferdelig å se hvordan mennesker på NAV har behandlet dem. " Nei du skal DØ" - derfor stopper vi attføringen din. NEI-du har lese og skrive vansker defor får ikke du utdanne deg-du må ta til takke med en kasse resten av livet. Hvorfor skal dem ha makt til å bestemme over andres liv på den måten? Jeg bryr meg ikke om dine håndlige kommentarer og byråkratiske væremåte,men vil du skal huske at alle mennesker er forskjellig og at det ikke finnes fasit!
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #66 Skrevet 8. november 2006 Jamen JEG har klart å gjøre dette mye bedre enn trådstarter. JEG ser ingen problemer med å ta en vaskejobb, så JEG skjønner ikke hvorfor noen andre har problemer med det. JEG hadde visst hva jeg skulle gjøre. Hadde dette vært MEG så hadde jeg i hvert fall ikke sutret over dette. JEG hadde tatt kontroll over livet MITT og fått en jobb fortere enn du klarer å si empatimangel ← Kaller du det empatimangel å ansvarliggjøre friske, arbeidsføre mennesker? Jeg kaller det empatimangel og sykeliggjøring/fremmedgjøring å "skåne" mennesker fra å forsørge seg selv så lenge man er i stand til det.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #67 Skrevet 8. november 2006 Pokker, det glemte jeg! Så dumt og uempatisk av meg! ← Den dagen DU kommer her med en diagnose og møter MOTGANG skal vi snakkes.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #68 Skrevet 8. november 2006 Kaller du det empatimangel å ansvarliggjøre friske, arbeidsføre mennesker? Jeg kaller det empatimangel og sykeliggjøring/fremmedgjøring å "skåne" mennesker fra å forsørge seg selv så lenge man er i stand til det. ← På en måte - men hva blir resultatet av mistillit i hverdagen ? Utbrenthet? Angst? Depresjoner?
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #69 Skrevet 8. november 2006 Hva med de som ønsker å bidra men ikke får lov? Det er nemlig nok av dem også! De møter null forståelse og toleranse for sin eventelle diagnose eller handicap. Det er faktisk helt forferdelig å se hvordan mennesker på NAV har behandlet dem. " Nei du skal DØ" - derfor stopper vi attføringen din. NEI-du har lese og skrive vansker defor får ikke du utdanne deg-du må ta til takke med en kasse resten av livet. Hvorfor skal dem ha makt til å bestemme over andres liv på den måten? Jeg bryr meg ikke om dine håndlige kommentarer og byråkratiske væremåte,men vil du skal huske at alle mennesker er forskjellig og at det ikke finnes fasit! ← Fint om du kan vise hva i dette innlegget som handler om trådens tema.
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #70 Skrevet 8. november 2006 Den dagen DU kommer her med en diagnose og møter MOTGANG skal vi snakkes. ← Nå handler vel ikke denne tråden om mennesker med handicap eller diagnoser? Den handler om friske, arbeidsføre mennesker som frustreres over at de risikerer å miste dagpenger fordi de ikke får akkurat den jobben de har lyst på og som de er topp-motivert for, men ikke kvalifisert for. Syns det er utrolig å sette de to gruppene i samme bås.
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #71 Skrevet 8. november 2006 Den dagen DU kommer her med en diagnose og møter MOTGANG skal vi snakkes. ← Det tviler jeg på. Skjer det, vil jeg nemlig vite hva jeg har rett til og krav på og sørge for at jeg får det i stedet for å sutre over den vanskelige NAVen som ikke vil gi meg det jeg kanskje helst ville hatt. Så vi snakkes nok neppe, selv om det sikkert kunne vært interessant.
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #72 Skrevet 8. november 2006 På en måte - men hva blir resultatet av mistillit i hverdagen ? Utbrenthet? Angst? Depresjoner? ← Om man er nødt til å ta en kjip vaskejobb i påvente av noe bedre, så tror jeg allikevel det er større fare for angst og depresjoner ved å gå langtidsledig. Akkurat det - å gå uten noe meningsfullt å gjøre over lang tid - tror jeg er noe av det mest sykeliggjørende som finnes.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #73 Skrevet 8. november 2006 Det tviler jeg på. Skjer det, vil jeg nemlig vite hva jeg har rett til og krav på og sørge for at jeg får det i stedet for å sutre over den vanskelige NAVen som ikke vil gi meg det jeg kanskje helst ville hatt. Så vi snakkes nok neppe, selv om det sikkert kunne vært interessant. ← Ja- tenker jeg kunne lært deg en del
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #74 Skrevet 8. november 2006 Ja- tenker jeg kunne lært deg en del ← Mulig, men tydeligvis ikke om det som er tema i denne tråden.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #75 Skrevet 8. november 2006 Mulig, men tydeligvis ikke om det som er tema i denne tråden. ← Jo,det tror jeg. Ulike situasjoner setter mennesker i fare på mange måter. Jeg fordømmer ingen selv om de får dagpenger og er passive i en periode. Hva vet vi? Politikerne har frynsegoder og høye lønninger-de uten utdanning,marginaliserte grupper og de svakeste lider. Hvem kan leve bra på dagpenger,ikke mange av dem.
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #76 Skrevet 8. november 2006 Jo,det tror jeg. Ulike situasjoner setter mennesker i fare på mange måter. Jeg fordømmer ingen selv om de får dagpenger og er passive i en periode. Hva vet vi? Politikerne har frynsegoder og høye lønninger-de uten utdanning,marginaliserte grupper og de svakeste lider. Hvem kan leve bra på dagpenger,ikke mange av dem. ← Dette er svada, fint om du kan fortelle litt mer konkret om hva du mener, hvorfor du mener det og hvilken læringseffekt dette eventuelt skulle medføre for oss som synes at det er ganske meningsløst å støtte opp om lovbrudd i saker som dette?
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2006 #77 Skrevet 8. november 2006 (endret) Jo,det tror jeg. Ulike situasjoner setter mennesker i fare på mange måter. Jeg fordømmer ingen selv om de får dagpenger og er passive i en periode. Hva vet vi? Politikerne har frynsegoder og høye lønninger-de uten utdanning,marginaliserte grupper og de svakeste lider. Hvem kan leve bra på dagpenger,ikke mange av dem. ← Det er ingen her som fordømmer mennesker som har rett til dagpenger! Men dagpenger er ikke noe man får fordi man "ikke har lyst til å jobbe" eller fordi man er for syk til å jobbe. Mener du virkelig at det er greit at man setter seg ned og forventer dagpenger fordi man ikke får en jobb man ønsker seg (og som man ikke er kvalifisert for)? Mener du at det er greit at ingen skal behøve gjøre kjedelige "drittjobber"? Mener du at det ikke har med egen innstilling å gjøre og at man kan motivere seg ut i fra andre ting enn at jobben nødvendigvis er spennende (feks se det som nyttig erfaring, tjene penger, være i aktivitet, bidra til samfunnet, osv) ? Jeg syns det er direkte dårlig gjort ovenfor reelle arbeidsledige og for ikke å snakke om syke mennesker å blande disse gruppene sammen med mennesker som "ikke har lyst til å vaske eller sitte i kassa på Rimi". Det kan komme en dag da noen og enhver av oss har bruk for gode og ordentlige trygde- og bidragsystemer. Endret 8. november 2006 av Kosemose
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #78 Skrevet 8. november 2006 Dette er svada, fint om du kan fortelle litt mer konkret om hva du mener, hvorfor du mener det og hvilken læringseffekt dette eventuelt skulle medføre for oss som synes at det er ganske meningsløst å støtte opp om lovbrudd i saker som dette? ← Fordi velferdstaten trenger klienter;) Det er ikke alle saksbehandlere som informerer brukere om rettigheter. De har gjerne fått ordre om det fra høyere hold- det handler om PENGER. Alt handler om penger. Dessuten så skaper veldferdstaten klienter- det blir ris til egen bak.
Gjest Alf Kaida Skrevet 8. november 2006 #79 Skrevet 8. november 2006 Fordi velferdstaten trenger klienter;) Det er ikke alle saksbehandlere som informerer brukere om rettigheter. De har gjerne fått ordre om det fra høyere hold- det handler om PENGER. Alt handler om penger. Dessuten så skaper veldferdstaten klienter- det blir ris til egen bak. ← Fortsatt mye svada, og definitivt ingen læring. Særlig ikke siden du glemmer å nevne at velferdsstaten vår er ganske avhengig av at flertallet faktisk jobber og/eller er i arbeidsrelatert aktivitet. Heller ingen læring i påstanden om at høyere hold beordrer ansatte til ikke å informere. Kan du dokumentere slike lovbrudd forventer jeg at du anmelder det. Kan du ikke, så hold deg til det du eventuelt har peiling på.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #80 Skrevet 8. november 2006 Fortsatt mye svada, og definitivt ingen læring. Særlig ikke siden du glemmer å nevne at velferdsstaten vår er ganske avhengig av at flertallet faktisk jobber og/eller er i arbeidsrelatert aktivitet. Hvorfor motarbeider de mennesker da? Det finnes ulike diagnoser som gjør at man blir stigmatisert og ikke får lov til å ta en utdannelse. Der bruker må kjempe en lang kamp for og bli hørt. Resultatet kan bli attføring MEN det hadde kostet samfunnet betydelig mindre penger enn å gi vedkommende en sjangs UTEN attføring. Heller ingen læring i påstanden om at høyere hold beordrer ansatte til ikke å informere. Kan du dokumentere slike lovbrudd forventer jeg at du anmelder det. Kan du ikke, så hold deg til det du eventuelt har peiling på. ← Dette har jeg hørt selv fra en trygdesjef.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå