Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så lurer jeg på hva dere syns om ordningen vi har hjemme. Det har seg slik att vi har gjort en avtale om att han jobber mest, det vil si, 0700-1730 og betaler alle regninger etc...De pengene jeg tjener går til meg. Han tar seg av huset ute, vedlikehold, bilen etc..Jeg har fri tirsdag, fredag og da vasker jeg huset, og ellers lager jeg middag hver dag, og rydder og holder alt ved like.

Må alt alltid fordeles i huset, eller syns dere det er greit att en tar økonimi delen, og den andre den fysiske rydde delen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis dere er enige om hvordan dere skal ha det så er da det greit. Det som er problematisk er hvis den ene føler at h*n gjør veldig mye mer enn den andre.

Skrevet

Personlig synes jeg at summen av inntektsgivende arbeid og husarbeid bør være noenlunde lik. Jeg synes f.eks. ikke at om den ene er hjemmeværende så skal likevel den som jobber gjøre 50% av husarbeidet, den som jobber minst bør gjøre tilsvarende mer av husarbeidet. Etter min mening synes jeg du gjør for mye, du jobber tross alt tre dager i uken. Greit nok at du tar en større del enn ham, men jeg ville ikke godtatt å gjøre alt i allefall. Men, hvis dette fungerer for dere er jo det det viktigste. Alle må finne den balansen som passer dem best.

Skrevet

Så lenge dere ikke jobber like mye, synes jeg det er helt greit å skjevdele husarbeidet. Og i og med at han betaler alt mens du får beholde "lommepenger" av det du tjener, så synes jeg det er rettferdig at du "passer huset".

Så lenge dere to er enige, så spiller det liten rolle hva andre sier eller synes.

Skrevet

Vi har nesten lik fordeling hjemme hos oss Jens, bortsett fra at jeg jobber også fullt, men så har vi ingen barn (enda) da.

Det funker forsåvidt greit, min samboer jobber ikke fullt så mye som din samboer, men litt mer hjelp på hjemmebane hadde ikke vært å forakte... :)

Skrevet

hva skjer hvis det blir slutt; sitter han igjen med huset og alle verdier mens du får beholde støvsugeren? eller har dere laget en avtale på dette også?

Skrevet
hva skjer hvis det blir slutt; sitter han igjen med huset og alle verdier mens du får beholde støvsugeren? eller har dere laget en avtale på dette også?

Jeg eier 30% av huset, men resten er hans ja. Da får jeg begynne å jobbe 100% igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...