aimee Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 Hei! Jeg trenger en liste over gode norske viser. F.eks: Alf Prøysen, Kari Bremnes, Lillebjørn Nilsen osv. Hvilke artister bør jeg høre på, og hvilke sanger? Både gode gamle, og nye tas i mot med takk!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Herborg Kråkevik har en cd med norske viser, "Herborgs songbok"; der er det mange bra. Som "Jeg lagde meg så silde", "Den dag kjem aldri at eg deg gløymer", "Å eg veit meg eit land", "Om kvelden når det mørkner" osv. Ellers har Jan Eggum en del bra, "Ryktet forteller" blant annet.
aimee Skrevet 8. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2006 Ja, jeg er veldig glad i Jan Eggum jeg også. Takk for Herborg Kråkvik-tipset! Noen andre?
:-) anna Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Å guri malla det er så mange. Tar sangere jeg, det er enklere. Lars Klevstrand, Lillebjørn, Ole Paus, Åse Kleveland, Birgitte Grimstad, Halvdan Sivertsen (mange sånne syttitalssangere) Herborg Kråkevik. Søsknene Bremnes, Bjørn Eidsvåg. Så har du jo alle de gamle. Alf Prøysen, Vidar Sandbeck o.s.v De har jeg dårlig oversikt over.
aimee Skrevet 8. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2006 Noen spesielle sanger du vil trekke fram da? Takk for mange fine tips!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Jeg hadde tenkt (tror den egentlig heter no annet) med Lillebjørn m fl.
Champagnepiken Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 Av "nye" visesangere er kanskje Odd Nordstoga den mest markerte, i tillegg til veteraner som Eggum, Sunde, Eidsvåg og Åge Aleksandersen. Slenger meg på de som er nevnt her før, og kan legge til Ola og Lars Bremnes, Øystein Sunde og Jonas Fjeld.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Da kjem dampen, gamle dampen... Ein skigard kan ikkje vara evig veit du... Nei, så tjukk du har blitt, je trur jammen du har lagt på deg gitt Jeg vet om en gammel mann... Vesle jente du som... Tanta til Beate hu bor i ei gate... Der kor Berg og båre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå