Gjest Mayamor Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Vi handlet varer hos Dell og har heller dårlig erfaring: * først rotet de bort bestillingen vår * 9 uker fra bestilling til vi hadde mottat alt * skjermen på bærbar pc var mye dårligere enn hva vi forventet i forhold til en pris på 14 500,- * pc vesken var mye kipere enn forventet *printer var ok * skjermer ( 2 stk 19#) var litt kipe * hastighet på laptop er ok * stasjonær pc var ok, men mye dill installert. Men den er vi fornøyd med alt i alt. * de glemte en bærbar pc på den opprinnelige bestillingen (som vi sendte inn for 2 gang) og da ville de fakturere oss en gang til med ekspedisjonsgebyret sitt på 500,- (og det ville de først ikke innrømme, men gav seg til slutt da.) * de har vært vanskelige å få tak i; vi ringte kundesenter både i Norge, Sverige og Danmark, mens forsendelsen kom fra Irland * sen pakkelevering da de sender med tollpost (tok 11 dager fra Dell hadde sendt varene til vi hadde dem - ok det er ikke Dell sin feil, men det er jo dem som velger leveringsmåte) Med andre ord: Dell no more!
Gjest Kaffomann Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Gode erfaringer med Dell her. Kjøpt flere maskiner, både stasjonære og bærbare.
Gjest Mayamor Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Gode erfaringer med Dell her. Kjøpt flere maskiner, både stasjonære og bærbare. ← Vi fikk anbefalt Dell, men kan ikke gjøre det samme videre til andre bassert på vår erfaring. Men det er vel slik for de fleste: heldig med noe - uheldig med noe.
Gjest gjesta Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Jeg har Dell og var i utgangspunktet fornøyd. Skjermen gikk i stykker etter nesten 2 år og da fikk jeg ny på døra neste dag. Pc'n er i tillegg veldig støysvak. Problemene kom da ting begynte å gå i stykker og jeg skulle oppgradere. De har noen egne løsninger så f.eks. en ny strømforsyning gikk ikke ann å kjøpe for det passet ikke i kabinettet. Dell hadde ikke så sterke strømforsyning som jeg trengte. Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe nytt kabinett og ta de delene som funker og bygge resten selv. Greit med standardløsninger for da er det lett å erstatte.
Ek_Erilar Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 Dersom du skal bruke maskinen til den skal kastes uten å oppgradere en eneste ting, er Dell kanskje en grei løsning. PC-debattfora er alltid fulle av fortvilte Dell-eiere som akkurat har oppdaget ulempene ved proprietære løsninger. Uansett postulerer jeg at man får mer maskin for pengene ved å gå gjennom en anerkjent webshop (f.eks. Komplett eller Netshop), og få dem til å bygge dersom man ikke klarer det selv.
Fiol Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Jeg har hatt to bærbare PC'r fra Dell, og jeg har meget god erfaring. På den forrige jeg hadde, ble HD ødelagt etter to år, fordi den fikk litt for høy belastning oppå seg. Men like etter kom en mann på døra med en ny, satt den inn, og ferdig med det. Fikk til og med større HD enn det jeg hadde å ^^ Den jeg har nå har jeg ikke hatt noe problem med til nå. Er veldig fornøyd. Jeg har ei venninne som kjøpte seg ny pc fra HP nå. Først var det noe galt med laderen, at den ikke ville lade osv. Og nå har den plutselig hele skjermen og maskinen sluttet og fungere. Så jeg mener Dell er et bra velg.
Yme Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Dell er veldig dyrt, i forhold til hva du får.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Jeg har også bare gode erfaringer med Dell, og vil nok kjøpe dell neste gang også
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Dellmaskiner er nok ment for de uten så altfor mye peil på å bygge pc'er. Hadde absolutt ikke anbefalt det dersom man tenker på å oppgradere deler etterhvert. Er selv eier av Dell stasjonær med flatskjerm, og er kjempe fornøyd med valget. Men min maskin hadde nok ikke passet for samboer som er glad i å bygge og bytte. Dell maskiner er til å stole på til sitt bruk, leve tiden på de maskinene som er ellers i fammen har vært lange.
Gjest NastyNice Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Uhhhmn, meg der oppe. For trøtt til å huske innlogging...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå