JollaJinki Skrevet 8. november 2006 #1 Skrevet 8. november 2006 (endret) slettet... Endret 17. januar 2007 av JollaJinki
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Før en logg en helg for å vise hvor lenge dere er på hvert sted. (Ta kun med våkne timer, foreldrene dine ser jo ikke noe til dere når dere sover) Si at det er koselig å besøke dem, men at foreldrene dine er like glad for å få besøk som dere er. Lykke til!
Scorpina Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Uffda! Ja svigermødre kan være no' herk hvis de setter _den_ siden til. Som du forklarte det fikk jeg litt sånn følelse av at hun liker å være litt martyr. Setter seg i en "lidende" rolle. Tar jeg feil...? Hvorfor du ikke kan snakke med hverken svigermor eller sønnen hennes uten å få en sur-som-en-padde holdning tilbake sier jo ganske mye om dem som ikke tåler å høre sannheten. Noen mennesker må man være veldig direkte med, så får de bare bli sur og muggete. Hva om du og din samboer skal gifte dere en vakker dag, tror du ikke at forholdet til din svigermor har også noe å si når - evt HVIS du sier "i do" til samboeren din? Vet jeg ville ha tenkt "klarer jeg å forholde meg til dette kvinnemennesket i x-antall år fremover når vi er på SÅ kraftig kollisjonskurs?" Hva om du skriver et brev til henne...? Kunne det vært noe...? Du får sagt det du har på hjertet uten å få hverken avbrytelser eller "staaaakkars meg"-muggete kommentarer tilbake. Få med hvor mye du faktisk setter pris på henne, MEN at du og din samboer faktisk har behov for litt privatliv, behov for EGNE planer og ikke minst, behov for å gjøre tingene når DERE har lyst til det. Å bli diktert hit og dit tror jeg INGEN mennesker liker. Håper virkelig dette ordner seg mellom deg og svigers'n!
Ciara Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 En ting sambo og jeg har gjort i blant, er å dele oss. I travle perioder har det vært greiest, og vi har følt at begge foreldreparene har fått sitt. Men nå bor vi nokså nærme dem begge, så vi slipper jo overnattingsproblemet. Men kunne det være en idé? Å dele dere et par ganger, så får svigermor sitt av din samboer, og kanskje du også får en liten pause fra henne? Ellers synes jeg ikke det er noe i veien for å fortelle henne ansikt til ansikt at du gjerne vil være en del hos dine foreldre når dere er i hjemtraktene, hun kan jo ikke mene at det bare er hun som skal besøkes. Mest sannsynlig er jo dette ganske velment fra hennes side - hun er glad i dere og vil se dere mest mulig - men jeg forstår at det blir irriterende. Lykke til!
JollaJinki Skrevet 8. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2006 (endret) slettet... Endret 17. januar 2007 av JollaJinki
Scorpina Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Huh...tror hun bare klager for at hun liker å klage jeg!! Noen mennesker blir bare sånn
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 Kanskje hun har lyst å være med til dine foreldre eller at de kommer til henne - har de møtt hverandre?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Hvis du har tenkt å fortsette å være sammen med den mannen er dette en konflikt du må ta en eller annen gang. Tenk deg hvordan det blir hvis dere får barn Prøv å gjør det på en ryddig måte. Sannsynligvis er hun bare en person som liker å klage, og kommer ikke til å skjønne hva du mener, men prøv å legg fram problemet saklig og rolig, så kanskje du når inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå