Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere dobørsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en diskusjon her hjemme tenkte jeg at jeg måtte høra hva som er "normalt".. Min bedre halvdel mener at dobørsten ikke trenger å byttes mer en 1 gang i året! Så snakket jeg med ei vennine og hun bytter den 1 gang i mnd.

Hva gjøre dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Labellamia
Skrevet

Jeg bytter når bustene ikke gjør det de skal lenger, men står med klorin i bunnen av holderen hele tiden. Klorinvannet byttes jevnlig.

Skrevet

Ca. hver gang jeg flytter. Har blitt noen ganger i løpet av årene. Den vi har nå har vi hatt siden våren 2004. Den hadde nok blitt bytta for en stund siden, hadde det ikke vært for at vi skal flytte igjen hvert øyeblikk. (Da blir vi boende en stund, altså)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg bytter den nå den ser ut til å trenge det, når busten ikke er rett og sånn. Ikke særlig ofte rett og slett.

Hva hvis det ikke er kjemisk fritt for bassilusker nedi doskåla egentlig? Jeg er fornøyd så lenge det ser hvitt og pent ut jeg...

Jeg har også en skvett vann med klorin i bunnen av beholderen.

Skrevet

Ikke sånn kjempeofte akkurat nei.

Min står ikke med kliron, men domestosvann, som altså slås ut og erstattes med nytt innimellom.

Jeg bytter den stort sett når

* Jeg flytter (kjøpte ialle fall nye nå da vi flytta i nytt hus)

* Jeg kommer over en sånn do-kosttråd på KG og innser at det er for lenge siden sist

* Den begynenr å se ut som om den trenger et bytte

*Jeg likevel er på IKEA (der koster den 9 kroner, så da tar jeg gjerne med en ny om jeg likevel skal handle der)

Det blir vel oftere enn en gang i året kanskje, men slett ikke månedlig ialle fall.

Gjest Saramia
Skrevet

Hva mener du egentlig med bytter? Har den samme hele tiden jeg. Må jeg bytte den altså?

Skrevet

2-3 ganger i året, tenker jeg. Gjerne i forbindelse med en god vask av resten av det lille rommet!

Skrevet (endret)
Hva mener du egentlig med bytter? Har den samme hele tiden jeg. Må jeg bytte den altså?

:legrine:

Og nei, jeg har heller aldri byttet dobørste...

Endret av niomi
Skrevet

Æsj, bruker dere virkelig dokoster?

Jeg syns det er motbydelig å vaske doen med en sånn og ha den stående på badet etterpå. Tenk på alle de ekle bakteriene.

Jeg bruker vanlige oppvaskbørster jeg, hver gang jeg bytter ut børsten på kjøkkenet så tar jeg vare på de gamle og vasker doen med dem. Kaster dem selvfølgelig med en gang etterpå.

Skrevet

Jeg syns det er motbydelig å vaske doen med en sånn og ha den stående på badet etterpå. Tenk på alle de ekle bakteriene.

Jeg bruker vanlige oppvaskbørster jeg, hver gang jeg bytter ut børsten på kjøkkenet så tar jeg vare på de gamle og vasker doen med dem. Kaster dem selvfølgelig med en gang etterpå.

Så du vasker do sånn ca 4 ganger i året..?

Ja, det hørtes myyyye bedre ut enn å bruke ekkel dobørste, gitt. :ironi:

Skrevet

Det burde ikke vært lov å ikke ha dokost på badet! Hva med når det kommer lekre striper i dassen? Det hender jo av og til, når folk f eks finner på å drite der.

Skrevet

Bytter når jeg føler det trengs eller ved flytting. Det blir vel ca 2-3 ganger i året.

Gjest Elfrida
Skrevet
Tenk på alle de ekle bakteriene.

*Tenke, tenke*, nei nedi dass får det heller være litt bakterier, jeg skal tross alt ikke drikke vannet nedi der.
Skrevet
*Tenke, tenke*, nei nedi dass får det heller være litt bakterier, jeg skal tross alt ikke drikke vannet nedi der.

Hehe, det er vel et faktum at det er mindre bakterier på toalettet enn på kjøkkenet.

Jeg bytter ut børsten når den ser ut til å trenge det. Men ikke flere ganger i året i hvert fall.. Men så brukes den veldig sjeldent også da.

Skrevet
Det burde ikke vært lov å ikke ha dokost på badet! Hva med når det kommer lekre striper i dassen? Det hender jo av og til, når folk f eks finner på å drite der.

:klappe: Ja! Det er nødvendig om du vil at folk skal "fli opp" etter seg! Eller, du har kanskje bare folk som driter rent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...