Gå til innhold

De ofrer kjæledyret ditt...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eller gjør det til en regel og ALDRI ta med hunden og bind den utenfor når du skal på butikken...

Noen steder ville jeg også vært forsiktig med å la hunden bli igjen i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er alltid forsiktig med Oscar og binder ham ikke utenfor en butikk midt i byen- skal jeg ut på en lengre shoppingtur el. er han godt forvart hjemme. Han stakk av en gang da jeg var i byen og jeg skrek så høyt at halve Karl Johan stoppet opp (helt sant), heldigvis klarte en ung gutt å få tak i han etter kort tid mens jeg kom løpende etter (takk Gud for jeg jeg hadde på gode sko den dagen).

Jeg blir kvalm av å tenke på at valper og elskede familiehunder ofres til dette bestialske sporten.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig ikke noe om å binde hunden utenfor uansett om det er midt i byen eller ikke.

Man har ingen kontroll over hva hunden kan bli utsatt for.

Oppfordrer alle som bryr seg om å følge med hvis du ser en hund som står bindt utenfor. Ta ansvar hvis ikke eieren selv klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremskrittspartiet er det eneste partiet som er villige til å gjøre noe for å få bukt med kriminaliteten.

Personlig så foreslår jeg avliving av alle kamphunder.

Hva eierne angår så foreslår jeg en gratis fottur på Svalbard (barbeint selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har herved reservert meg fra å få svar fra Ola :Gjesp:

Hva med en ignorerelnapp her inne - slik som det er på chatten. Det hadde vært noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya her!
Personlig så foreslår jeg avliving av alle kamphunder.

Hva eierne angår så foreslår jeg en gratis fottur på Svalbard (barbeint selvfølgelig).

Tenke seg til.. Jeg er enig med Ola! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Linsi -jeg lar aldri hunden min stå ute alene på en offentlig plass. Ingen tvil om at kamphunder (med påfølgende ymse eiere) er et økende problem. Håper det blir tatt på alvor av politikerne, og at de slår hardt ned på dette. Selve problemet er ikke nødvendigvis hundene, men hovedsaklig eierne.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ville en sosialist (og C***) løst kamphund-problemet:

1. Gi kamphundene krisepsykiatri.

2. Gi kamphundene trygd eller jobb i det offentlige.

3. Gi eierne kompensasjon for tap de har lidd i forbindelse med veddemål.

4. Opprett en egen institusjon for å avvenne kamphund-eierne!

5. Alle som snakker stygt om kamphunder (eller eierne) stemples som rasister.

6. La kamphunder fra fjerne strøk få bli på humantært grunnlag.

7. Kvotering av kamphund-eierne til stillinger på hundepensjonater (og hos hundefrisører).

8. Iverksett en e-mail aksjon for å rakke ned på de som måtte snakke stygt om kamphunder (eller eierne).

9. Om nødvendig opprett et eget departement for å håndtere kamphund saker.

10. Kamphundsaker blir en del av pensum i grunnskolen.

Vi setter ned en masse utvalgt og sender sakene rundt på høring til alle instanser som finnes.

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Fy faen - ikke rart jeg må betale skatt!

mvh Ola

(aldri hundeeier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, trodde jeg hadde ignorert deg. :forvirra:

Vel, Ola, vennligst ikke avspor tråden min til fordel for propaganda fra Frp. Dette handler ikke om hva Frp vil gjøre med kamphunder, men at hundeeiere ALDRI må sette fra seg hunden sin i det offentlige rom, uansett hvor snar h*n er.

Og, ja jeg er en stolt sosialist. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt for jævli, at valper og små familie hunder skal bli pittbull mat.

Heldivis bor jeg nord på, så jeg trenger ikke å bekymre meg.

Tror jeg har kommet til å blitt små rar hvis jeg har bodd i oslo og vært eier av et "attraktiv" måltid til pittbuller. Kunne aldri tenk å forlate hunden ute av syne, det blir vel slik at mange i oslo velger å la hunden bli en såkalt "innehund", det er jo mange eldre som knapt tør å gå tur med hundene sine, pga aggresive løshunder og kriminelle bikkjetyver.

Er selv eier av verdens nydeligste valp. Så jeg kan godt forstå den frykten som sitter hos mange av de hundeeierne i storbyene.

Det er jo som sagt forbudt med pittbull i norge men det er jo så forbanna lett å få tak i dem alikevell.

Mange av dem blir registret som amstaff, det blir hentet inn pittbullvalper i sverige, disse blir lagt i amstaff kull, dermed blir den registret i norge som amstaff......

Det er helt for jævlig!!!...... Få bokt me svinmakta!

Hilsen er meget irritert hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Dette er godt nok ett mareridt; min mor fikk sin dobbermann stjålet en nydelig brun gutt kallt Elvis.aner ikke hvor han er idag 3 år etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla: jeg og, dersom noe hadde skjedd med kattene mine :cry:

nei jeg vet iallefall hva JEG kunne gjort med slike folk, der har min fantasi INGEN grenser! :evil:

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å legge skjul på at dette er et brennbart tema. Og at det er flere måter å se det på.

Opprinnelig så er jo amstaffen en kamphund. Selv om rasens forkjempere hveder at dette er lenge siden og at de egenskapene er "borte" nå. De hvdes og så å være fine familiehunder - utrolig kjælne og hengivne mot mennesker . Og det er mulig - jeg vet ikke. Men noe som desverre er et faktum et at de ikke er så glad i andre hunder. Og at de tenner lett , og at når de først biter seg fast så henger de. har hørt en del slike historier ...og det gir meg frysninger på ryggen :-?

Man har noen få seriøse eiere av kamhundraser. Disse gjør de de kan for at hundene skal oppføre seg ordentlig. Og for å bedre rasens rykte - og å forsvare de. Så har man alle de ungdommene.....(viser igjen til diskusjonen på www.canis.no - der det fortelles fra innsiden på kamphundmiljøet.....og det er fælt å lese.) ..som har disse hunden til beskyttelse. Det er disse som avler ukritisk og med det som mål å få farligst mulig hunder. Og på veien så bruker de altså uskyldige familiehunder og valper som trenigsobjekter for sine drapsmaskiner ....

Jeg klarer personlig ikke helt å se hvilken nytte vi i dagens samfunn har av disse aggressive rasene. For århundrer tilbake så hadde de bruk for hunder til å forsvare eiendommer , til å jakte og også til hundekamper der det ble veddet penger .......Men nå er disse egenskapene ikke lenger nyttige.....tvert imot er det lite ønseklig at en familiehund skal tenne lett og gå til angrep. og en hund som flyr i flint når naboungen kommer på døren er vel heller lite ønskelig ....

Så egentlig burde man la være å avle på disse hundene ...men det kommer ikke til å skje ....et forbud vil neppe heller hjelpe.....å samle de in og avlive de ...tja ...men vil ikke hjelpe på sikt ..for det er så lett å produsere nye ...så neimen om jeg vet .....tenker også på de som eier slike hunder - som er gode hundeeiere - hvor fælt det må være for de å oppleve alle fordommene mot rasen ......

Så tenker jeg på meg selv som hundeeier ..og må inrømme at når vi en sjelden gang møter slike hunder - så er min i kort bånd helt ved siden av meg og vi passerer på så stor av stand som mulig ....just in case .....

har møtt slike hunder på hundeutstilling ..og jeg må inrømme at jeg holdt meg på avstand ..frister ikke så mye med tennene i leggene liksom ....men samtidig føler jeg meg litt stygg da som har fordommer mot de ..for det kan jo være at de er verdens snilleste ( i eierens øyner i allefall)...

Må også inømme at jeg synes synd på de amstafene som eies av innvanderergjenger/guttejenger....og mishandles og vanskjøttes .....for de kan ikke for at de er av den rasen de er ....de skulle heller få slippe ....For ingen hunder/dyr skal lide viondt uansett rase og art !!!

Og det er helt utilgivelig at de stjeler andres hunder for å trene sine ....

Så jeg kommer nok til å passe godt på ja ......er skeptisk til det å binde utenfor butikker ..men det hender at jeg gjør det ...jeg går som oftest og handler og da er det litt dumt å la hunden være hjemme alene når han setter så stor pris på turen ....Men heller det en at han stjeles ...Fy fa** jeg vet ikke hva jeg hadde gjort dersom noen hade skadet ham ! Kunne like gjerne dødd! Nei vil ikke tneke p det en gang ...

Håper at det blir gjort noe jeg slik at vi slipper å være redd for hundene våre ......Håper ikke am.staffmiljøet er stort her i stavanger .... :-? har ikke møt mange amstafer i allefall ..men noen har jeg jo sett og hørt om ....

I allefall : pass på hunden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...