Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 rett over badekaret er det en god del gule flekker... hva er dette???
minsin Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Det kommer av at du bruker varmt vann når du dusjer. Damp. Dette burde vaskes skikkelig så taket ikke begynner å flasse. Hadde problem med dette på badet mitt. Vasket det 1 gang i mnd, og måtte likevel skrape og male det 1 gang i året. Så kom det en gluping og foreslå å legge glassfiberstrie i taket, siden har jeg ikke hatt en gul prikk i taket engang. Enklere å vaske ble det også.
pellegrino Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Problemet minner om noe som ble sagt i "homsepatruljen" på tv: dette er ikke vanlig skitt, dette er bakteriellt. Har samme problemet i mitt bad over dusjen, og vasker som en gal når jeg ser antydning til gule prikker. De minner om dråper, og etter at jeg så homsepatruljen tenker jeg alltid at det er bakteriedråper som henger der . Nå sa de jo mye rart i nevnte program, så jeg garanterer ikke for riktighetsgraden i det jeg har sagt nå...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 sett inn en elektrisk baderomsvifte,da vil det nok bli mindre greier i taket
pellegrino Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Jeg har en elektrisk baderomsvifte... det synes ikke å hjelpe. Har heller ikke funnet noe annet som har noen preventiv effekt på disse prikkene. Det eneste som virkelig tar knekken på dem er gammeldags håndkraft, det vil si klut og vaskemidler. Vasker med jevne mellomrom, og klarer dermed å "ta" prikkene før de blir synlige.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Gule flekker i taket kan skydes at taket ikke er isolert mot kaldloft. dampen fra dusjen samler seg da i dråper som gir gule flekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå