Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Fliser over kjøkkenbenk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne Lakkalis har kun internett på jobb, så jeg skulle spørre for henne her.

Hun har akkurat leid en del av en flott gammel tømmervilla, og det aller meste passer til den gamle stilen et slikt hus bør ha. Men over kjøkkenbenkene har en eller annen, i det jeg vil anta er syrerus, hengt opp syttitallsrøde avlange fliser. Kjøkkenet ellers er holdt i duse farger, men hun vurderer å male skapdørene.

Bør hun fjerne flisene, eller flislegge oppå de som allerede er der? Det skal sies at de stikker et godt stykke ut fra veggen, så det kan bli litt mye tror jeg, dersom hun bare fester noe på utsiden.

Hvordan er det å male flisene? De befinner seg jo over komfyr og vask, vil de fort flasse?

Skrevet

Hun må fjerne de som er det fra før,man kan ikke flise legge oppå fliser..

Maling av fliser har jeg ikke så god erfaring med.

Vet er ikke så mye pes å fjerne de som er der og legge nye.

Men de som er der må fjernes!

Skrevet

Bare en liten kommentar. Man kan legge fliser utenpå gamle

fliser, uten problemer. Male de gamle flisene er heller ikke

umulig. For begge alternativ gjelder det å rengjøre grundig

først.

Velg en halvblank oljemaling, bruk en rulle isteden for kost.

Beste løsning er å fjerne gamle fliser, for så å lime opp nye. ;)

Skrevet

Man kan male de også. Rengjøre og male med heftgrunn først før maling. Husker ikke hva slags maling jeg brukte, men det kan de i maleforretning. Holdt godt her, flasset ikke. og mye lettere å rengjøre fugene.

Skrevet

Hvis hun får lov til å kakke ned de gamle flisene og legge nye av utleier er det den beste og peneste løsningen.

Siden flisene som er der stikker ganske mye ut allerede vil det bli enda mer hvis hun legger nye oppå. Hvis de i tillegg har ruglete mønster av et slag, slik mange 70- talls fliser hadde, ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å legge de nye flisene jevnt. Å male oppå fliser synes jeg er stygt.

Det tar ikke lange tiden å kakke de gamle flisene ned, bruk hammer og meisel. Regn med mye støv.

Skrevet
Hun må fjerne de som er det fra før,man kan ikke flise legge oppå fliser..

Maling av fliser har jeg ikke så god erfaring med.

Vet er ikke så mye pes å fjerne de som er der og legge nye.

Men de som er der må fjernes!

går fint å legge fliser oppå de gamle,bare du gjør forarbeidet ordentlig

lettere enn å fjerne de gamle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...