Gjest Tweek Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Nå har det seg slikt at vi jobbmessig skal bli nesten det samme. Iværtfall har de samme interessene for det. Vi går begge på Noroffs multimedie design, men jeg er den som har hatt erfaring fra det fra skoleåret før. Faren til sambo har eget arktiekt firma og han får masse oppdrag og noen av dem får sambo. Det er jo kjempegreit og han er jævlig overbetalt for det. Det meste dreier seg om illustrasjoner osv. Sambo har lyst til å drive med 3D visualisering (Eks: Sånn bilder du ser i bolig annonser av boliger på innsiden som ikke er blitt laga, men også mye mer) Jeg vil å drive med 3D, men mest i reklamebyrå og visuell profiler til bedrifter. Sambo kom hjem i dag, og var gad fordi en fyr fra sverige lurte på om faren til sambo visste om noen var interresert i sånn 3D, siden det firmaet har en del oppdrag her i byen. Hovedsak av å ta bilder osv. Men kan å bli mer som eks. etter et par oår om det blir aktuelt å bli samarbeidspartnere i firma. Jeg er veldig glad for hans vegne, for dette er jo en kjempemuliget! Men så er det dumme meg Jeg blir lei meg, og syntes på en måte det er urettferdig (Selv om det bare er sånn) Fordi alt er jo fra faren hans, og ingenting av dette hadde han hatt vist ikke. Det er så utrolig vanskelig å komme inn i markedet og han "får" alt gratis. Han gjør ingenting nesten, bare tar imot og snakker hyggelig. Føler meg veldig ond nå, men det er faktisk sånn jeg føler det. Vet at sånn er det bare, og jeg må jobbe for mine egne kontakter osv. Dritthjernen min, men jeg ikke bare være glad for hans vegne
Gjest LilSweetie Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Jeg skjonner deg godt - det er ikke lett aa alltid fole det "riktige". Det er saerlig vanskelig naar man driver med akkurat det samme, og den ene faar til noe bedre enn den andre. Spesielt naar det ikke er "fortjent" (kjenner meg litt igjen, ja.... ). Men samtidig er du jo glad paa hans vegne - og det er det viktigste. Det er viktig at du viser at du synes det er hyggelig for ham, og ikke odelegger for ham ved aa vaere sur og bitchy (det har du heller ikke skrevet at du er, da!) Ogsaa pleier det heldigvis aa gaa opp i opp i lengden, og da kan man vaere ekstra stolt naar man har faatt til noe man har jobbet hardt for!
søndagsengel? Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Så heldig samboeren din er da! Det kan vel hende du også kan få noen oppdrag av faren hans etter hvert, hvis samboeren din får nok å gjøre med det andre? Kanskje faren bare ikke tenker på at du kan være interessert, slik at du må si det til ham?
Gjest Tweek Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Jeg skjonner deg godt - det er ikke lett aa alltid fole det "riktige". Det er saerlig vanskelig naar man driver med akkurat det samme, og den ene faar til noe bedre enn den andre. Spesielt naar det ikke er "fortjent" (kjenner meg litt igjen, ja.... ). Men samtidig er du jo glad paa hans vegne - og det er det viktigste. Det er viktig at du viser at du synes det er hyggelig for ham, og ikke odelegger for ham ved aa vaere sur og bitchy (det har du heller ikke skrevet at du er, da!) Ogsaa pleier det heldigvis aa gaa opp i opp i lengden, og da kan man vaere ekstra stolt naar man har faatt til noe man har jobbet hardt for! ← Jeg har ikke vært sur og bitchy, men heller litt stille den lille tiden vi har hatt sammen etter han fortalte det. Jeg prøver å heller vise at jeg er glad for hans vegne, men litt vanskelig Så heldig samboeren din er da! Det kan vel hende du også kan få noen oppdrag av faren hans etter hvert, hvis samboeren din får nok å gjøre med det andre? Kanskje faren bare ikke tenker på at du kan være interessert, slik at du må si det til ham? ← Jeg vet, han er heldig! Han og meg laga terrengmodeller av for kobb, som viser områder hvor det skal bygges osv. Gøy det, men tror ikke faren hans ser på meg som en som kan hjelpe med de tingene selv om han og jeg kommer godt overens og han vet jo også hva jeg driver med. Hmm, jeg må komme med ett eller annet lurt noe som gjør at jeg å kan få litt ting å gjøre. Selv om jeg har jobb, men jeg jobber 50 % ca og han kan tjene like mye som meg med å jobbe under halvparten så mye .
Gjest Spesifikk Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Jeg kjenner meg godt igjen. Jeg og sambo har også samme utdannelse...han fikk seg jobb med en gang etter studiene, mens jeg går fortsattt arb.ledig. Alt har gått veldig bra for han bestandig....så kjenner jeg er litt misunnelig....selv om jeg absolutt IKKE burde være det.....
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jeg er enig med søndagsengel?, jeg. Dessuten kjenner jeg følelsen fra når studievenner har fått bra jobber eller fått til noe jeg ikke har lyktes like godt med selv. Det er viktig å huske på at det er en litt smålig følelse, om enn menneskelig, men det virker det som du gjør. Det jeg tenkte på, var at dere sikkert burde snakke litt om dette. Ikke få samboern din til å føle seg kjip som lykkes, men kanskje du kan foreslå om du kan hjelpe han litt med ting, og at dere deler betaling og cred for jobben; hver for de tingene man gjør - da bør selvsagt ting gjøres rett i forhold til registrering av virksomhet og slikt, altså. Om det er mulig, da. Det er i hvert fall mitt forslag...
Gjest Tweek Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Vi har snakket om det før, da vi søkte på samme utdannelse. Og vi søkte på en samme jobb. At jeg kommer alltid til å være glad for hans vegne, men likevel syntes jeg det er kjiipt at ikke det skjedde med meg. Og at jeg kommer til å bli glad hvis jeg får jobb elelrs noe sånn men kjiipt at han ikke fikk. Samme følelsen alltid, hvis vi jobbet i samme firma eller noe sånn og det vet han. Det er bare sånn jeg er og kan ikke noe for det.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Kanskje du burde fortelle ham om hva du føler? Ikke lage noen stor sak ut av det, men bare si at du er faktisk veldig glad på hans vegne, men også litt misunnelig, så derfor kan du virke litt mutt.
Gjest Justitia Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Verden ER urettferdig. De som har skal få, og de som har lite skal miste det de har... (kan dere bibelhistorien deres?). Det gjennomsyrer hele samfunnet, og det er jo sånn makta fordeler seg. De fleste jobber formidles på denne måten, ikke ut fra kvalifikasjoner (selvfølgelig må folk kunne det de skal gjøre - i hvert fall som regel) men ut fra hvilket sosialt nettverk. Noen er født inn i det, noen vokser seg inn i det, andre blir alltid stående utafor. Men det går an å jobbe seg inn i det, gjøre seg fortjent og bemerket. Kjæresten kan ikke lastes for at det er slik, men det er heller ikke urimelig å oppleve det som urettferdig. Se hvordan det også kan hjelpe deg. Bitterhet er din største fiende.
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Kanskje du burde fortelle ham om hva du føler? Ikke lage noen stor sak ut av det, men bare si at du er faktisk veldig glad på hans vegne, men også litt misunnelig, så derfor kan du virke litt mutt. ← Jeg har det. Ikke i denne saken men så generelt før. Vet ikke, det er bare at han får masse jobber så sitter jeg her. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Verden ER urettferdig. De som har skal få, og de som har lite skal miste det de har... (kan dere bibelhistorien deres?). Det gjennomsyrer hele samfunnet, og det er jo sånn makta fordeler seg. De fleste jobber formidles på denne måten, ikke ut fra kvalifikasjoner (selvfølgelig må folk kunne det de skal gjøre - i hvert fall som regel) men ut fra hvilket sosialt nettverk. Noen er født inn i det, noen vokser seg inn i det, andre blir alltid stående utafor. Men det går an å jobbe seg inn i det, gjøre seg fortjent og bemerket. Kjæresten kan ikke lastes for at det er slik, men det er heller ikke urimelig å oppleve det som urettferdig. Se hvordan det også kan hjelpe deg. Bitterhet er din største fiende. ← Nei, jeg har ikke lest bibelen og jeg vet at verden ikke er rettferdig. Samboeren min er flink, det er bar det at han får og får hele tiden. Han tjener 5 ganger mer enn meg i time, og det er så stor forkjell. Han kan jo ikke for det. jeg hadde jo å sagt ja, men jeg vil hjelpe da sånn at jeg å får erfaring og sånn.
Gjest beekeeper Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Kanskje du burde fortelle ham om hva du føler? Ikke lage noen stor sak ut av det, men bare si at du er faktisk veldig glad på hans vegne, men også litt misunnelig, så derfor kan du virke litt mutt. ← Dette synes jeg også var et veldig bra forslag.. Det er en ting at du har nevnt det før, men det plager deg jo tydeligvis en del? Neste gang det blir snakk om det, så synes jeg at du skal nevne det jeg.. At du er glad på hans vegne, men at det er litt vanskelig for deg..
Gjest Popp Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Off topic, men dog: TS, jeg reagerer på hvor detaljert du er om seg selv og sin samboer. Dette blir veldig lett gjenkjennelig, og særlig for din samboers skyld synes jeg at du skal redigere innlegget å ta bort skolenavn, hva slags firma det er snakk om etc..
Gjest Girl Power! Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Dump han, du fortjener noen bedre. Noen som forstår deg. du er mye bedre enn han, ikke la han trekke deg ned i søla. Stå på jente - girl power!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Dump han, du fortjener noen bedre. Noen som forstår deg. du er mye bedre enn han, ikke la han trekke deg ned i søla. Stå på jente - girl power! ← Yeah right!
Gjest Tweek Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Off topic, men dog: TS, jeg reagerer på hvor detaljert du er om seg selv og sin samboer. Dette blir veldig lett gjenkjennelig, og særlig for din samboers skyld synes jeg at du skal redigere innlegget å ta bort skolenavn, hva slags firma det er snakk om etc.. ← Oi, godt du minte meg på. Det må jeg tenke litt mer på Dump han, du fortjener noen bedre. Noen som forstår deg. du er mye bedre enn han, ikke la han trekke deg ned i søla. Stå på jente - girl power! ← Dette var enten tulleinnlegg eller jævlig useriøst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå