Gå til innhold

Et TV-program om pedofili kommer snart!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommende tirsdag kommer det er program på TV3-Norge som handler om pedofile menn. ”De er over alt”, ble det beskrevet i reklamen for programmet.

Er ikke dette en litt skremselspropaganda?

Hva er poenget med å lage et slikt program når alle pedofile ikke har noe annet valg enn å kun gjemme seg i dette samfunnet? En pedofil kan jo aldri stå frem og spørre etter hjelp. Da samler jo folket seg med tau, kvister og en bensinkanne. Så hva positivt kan man da sitte igjen med etter å ha sett en halv time med 10 år gamle klisjéaktige myter om pedofile? Hva slags restriksjoner skal DU innføre i ditt privatliv etter å ha sett dette programmet? Tror du at du ender opp med et ”klarsyn” rundt pedofili etter det? Tror du de spretter frem som lærduer?

Nei! Du sitter igjen med et forsterket paranoid forhold til menn og hele verden, generelt sett. De pedofile bare skammer seg enda mer og gjemmer seg enda mer.

Er det dette vi vil med samfunnet? Prøv og tenk litt logisk her:

Er det best å fortsette slik som de gjør i dag der de tvinger alle pedofile inn et skjul av skam og der inne tråkker på dem, håner dem og hater dem for deres mentale følelser/lidelser? Det er jo nettopp dette som skaper overgripere! De gir dem aldri en grunn til å kunne stå frem med hodet hevet og søke hjelp for å kunne fungere som normalt i samfunnet!

Den globale majoriteten av menneskesamfunnet er ikke bare sykt uintelligent, men i tillegg så gjennomført paradoksalt at man ikke vet om man skal le, gråte eller flytte til en annen planet!

Petter-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, Petter gjest, jeg er delvis enig med deg.

Bare innannonseringen av programmet er nok til at jeg "vet" ar her blir det ikke akkurat et ballansert innlegg i en debatt.

Jeg forsvarer ikke de som begår overgrep mot barn. Det er en handling jeg overhode ikke kan forstå eller akseptere. Men jeg er enig i at ved å sette fokus på fordømmelse, så bidrar vi ikke akkurat til å løse problemet. Vi blir en del av det.

Lurer på hvor mange som ville akseptert en person som åpent fortalte at han/hun var pedofil og trengte hjelp. Tor jeg, som sikkert andre, ville vært temmelig klar til å smelle igjen døra, skalke alle luker, holde ungene inne og lage et nabo-opprør for å få denne personen vekk.

Og dette vet den pedofile - kanskje både gjennom erfaring og gjennom det bildet media skaper.

Og da er jeg faktisk en del av problemet og ikke løsningen.

Jeg mener selvsagt ikke at en pedofil skal leve ut sin legning. Men det er mulig å få hjelp. Men for å få hjelp, må man "avslure" seg selv.

Og når man "avslører" seg selv, blir man fordømt og fordrevet.

Og når man vet at man blir fordømt og frodrevet, ønsker man ikke å "avsløre seg selv".

Og når man ikke kan det, kan man heller ikke få hjelp.

Og vi har en "bite-seg-selv-i-halen" situasjon.

Jeg er veldig redd for at vi får en ny hysteriks epedemi der vi ser pedofile på hvert gatehjørne, i alle svømmehaller og blant idrettsledee, lærere og speiderledere - ja og en og annen førskolelærer - igjen.

Jeg skulle ønske det ikke ble sånn - men jeg tror ikke jeg behøver å være særlig synsk for å få rett i "spådommen" min.

Skrevet

-Det er vel dette som kalles 'folkeopplysning' i media, da... Syns det er på tide man tar fatt i dette økende problemet, jeg... Tror det beste vi kan gjøre er å ikke se på sånne programmer, og oppfordre alle andre til å gjøre det samme...! (For TV-kanalene/avisene eller hva det er driter i hva du syns om dem, så lenge de tjener penger på dette...)

Ta bare det økende problemet med alle familietragediene vi har sett i det siste. Hva gjør media? Lager store 'skandalesaker' - ikke akkurat reflektert og saklig, men veldig følelsesladd og 'gripende'. Og hva fører det til? Ha'kke sett så mange positive resultater ennå iallefall...

Og helt enig med dere her over - hvem er det et sånt program om pedofile vil hjelpe? Tror det blir en tap-tap-situasjon... Frykt løser sjelden problemer, da...

Skrevet

Nå har ikke jeg sett forhåndsomtalen av dette programmet. Pedofili er en stygg sak, samme fan, dette er noe alle oppegående mennesker erkjenner, i så måte vil et slikt program kanskje bare skape unødig panikk rundt omkring. Men jeg er ikke enig i at en pedofil må "avsløre" seg selv for å få hjelp! Selv en pedofil er omfattet av helsevesenets taushetsplikt, og ønsker h*n hjelp for å kunne leve med sin legning uten å skade andre, er tilbudet der!!

Skrevet

Nu har jag inte sett förhandsdiskussionerna om detta program men TV 3 i Sverige visade ett program om pedofiler här i höstas där man hade smygfilmat pedofiler de fått kontakt med via vanliga chattsidor på Internet.

Det är svårt när pedofiler hängs ut och konsekvensen blir att de går ännu längre under jord och det blir svårare att söka hjälp.

Det är dock viktigt att belysa att problemet med pedofiler finns i vår vardag, det är våra barn som riskerar att råka illa ut och inte "bara" i Thailand.

Efter programmet i Sverige fördes en del debatt och flera siter ökade bevakningen på sina sidor för att undvika koppleri med minderåriga. Det är bra. Debatten har sedan varit tyst. Det är mindre bra

Gjest Anonymous
Skrevet

Pedofili er ikke en normal seksuell tilstand, men det er mange som er det, og en pedofil bør under ingen omstendigheter forgripe seg seksuelt på små barn, og det er det mange av dem kan komme til å gjøre.

De som forgriper seg, viser jeg ingen nåde, de kan gjerne få dødsstraff for meg, det finnes INGEN unnskyldning for at de skal forgripe seg, de ødelegger bare mennesker!!!

Er det noe man kan gjøre for at pedofile ikke skal forgripe seg? det er det som er det store spørsmålet.

De kan jo ikke for at de er pedofile, men de må da greie å skjønne at samme hvor lyst de har å utfolde seg seksuelt, kan det jo ikke gå utover uskyldige mennesker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...