Gå til innhold

Drikke og vegetarmat til grilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på grill-party (i november ja) og lurer veldig på hva jeg skal ha med både av mat og drikke. Er vegeterianer men spiser fisk, men vil ha med noe enkelt og greit. Forslag? Og hva slags drikke er det man bruker å ha med seg på slike "tilstelninger"? Øl, vin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få kjøpt frosne vegatarburgere og falafel som er gode å grille. Siden du spiser fisk er marienerte scampi og kamskjell godt på grillen. Ta med en salat også; gjerne en couscous-salat.

Øl, vin og mineralvann er fint å drikke til.

Skrevet

Gode forslag fra Blanca over her. Men for meg kommer hjemmelaget is-te alltid til å være den ultimate drikke til grillmat :sikle:

Skrevet

Soyaburgere og soyapølser er gode på grillen. Laks eller annen fisk kan pakkes inn i folie på grillen. Det er også veldig godt å kutte opp noen grønnsaker (brokkoli, blomkål og løk f.eks) og legge dem i folie med litt smør, salt og pepper og la dem dampe på grillen. Bakt potet kan også gjøres på samme måte.

Skrevet (endret)

Grillet asparges er godt! :)

Knekk av den nederste delen der aspargesen knekker av seg selv, ha i en pose sammen med litt olivenolje, salt og pepper, ha med på grillfesten og hell innholdet i posen på grillen. Greit å snu aspargesene litt underveis slik at de blir jevnt grillet helt rundt.

Eller sopp, enten litt store aromasopp eller sånne svære, runde (heter de portobello?). Fjern stilkene og ha en skje hvitløkssmør i hver sopp (grilles da bare på den runde siden slik at hvitløkssmøret smelter inni soppen).

Endret av piaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...