Wayah Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Skrev dette i dagboka mi også, men det er jo ikke alle som leser der, så jeg spør her i tillegg. Vi hadde oss en liten en i går , jeg trodde det var "trygt" siden forventet el ikke er før om over en uke. I dag tror jeg kanskje jeg hadde el, og da stiller jo saken seg i et helt annet lys! Jeg mener på at jeg kanskje har lest en gang(eller flere) at sex kan fremskynde el, har jeg drømt dette? Eller bør jeg gå rundt med sommerfugler i magen denne måneden? (Jeg er sånn ikke-aktiv prøver som ønsker seg baby men det passer lixom ikke helt akkurat nå med tanke på helt nystartet i jobb og litt ugunstige forhold på jobb. Ikke motvilje fra jobbens side altså, bare at det absolutt hadde vært en fordel om dette drøyde et halvt år til et års tid)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Egentlig ikke. Det er en ganske lang prosess som tar for at egget modnes, og det er ikke slik at sex vil gjøre at en prosess som normalt tar en uke tar et par timer. Har hørt det kan "riste det løs", men da er det max er par timer tidligere enn det som ellers hadde skjedd. Men klart du kan ha hatt en uvanlig tidlig EL denne måneden, men da er det ikke pga sexen. Hvorfor tror du at du har hatt så tidlig EL? Er det sekret så husk at sæd og slikt vil lett se ut som EL sekret
Gjest Eir Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Jeg mener på at jeg kanskje har lest en gang(eller flere) at sex kan fremskynde el, har jeg drømt dette? ← Kanskje du blander mennesker og katter? For katter fungerer slik at parringen setter i gang eggløsningen... Men ikke mennesker, så vidt jeg kjenner til.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Har lest flere steder at orgasme kan fremskynde el. Men NÅR det evt. skjer er jeg usikker på.
Malama Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Jeg har lest at den kan fremskynde den litt ja, men da snakk om et allerede modent egg, så dette "et par timer før" som noen nenvte er altså sånn ca max. Du får IKKE el en uke før egget er klart av å ha sex, egget skal mdone, og det tar TID, og skjer ikke av sex. Men om du hadde EL en uke før tiden, det er jo teoretsik mulig det, men ikke pga sexen altså. Det er en utbredt myte, at sex kan gi en "spontan eggløsning", men slik funker bare rett og slett ikke kroppen, det er en prosess over tid der hormoner jobber og samspiller som medfører modning av et egg som tilslutt løsner.
Gjest Wayah i.i Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Åh, det var skjønt, takk for svar Nå får vi se da om det var el over en uke for tidlig eller om det bare var en liten "glipp" fra kroppens side. Jeg føler meg i alle fall ikke gravid, så... Litt trist, men mest praktisk akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå