Latee Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Hvor lang til tok det fra gjerningsmann + alle vitner var avhørt osv til du fikk vite om saken kom opp for retten?
Latee Skrevet 7. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2006 Uff.. hvorfor må det egentlig ta så lang tid?
Hu i Svingen Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Si det... I "min" sak tror jeg det var fordi politiet ville samle opp både anmeldelser og beviser/vitneforklaringer fordi den tiltalte forbrøt seg jevnlig over en periode.
Latee Skrevet 7. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2006 Takk for svar Var hos politiet i mai og da sa hun jeg pratet med at jeg ville få svar i løpet at noen uker. Og nå er det november, har ennå ikke hørt noe.. Er litt utålmodig
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde tatt kontakt med politet og spurt dem hvor langt de har kommet med saken jeg.
Latee Skrevet 7. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2006 Tror jeg skal ringe imorgen ja. Bare lurte på ca hvor lang tid som var vanlig før jeg begynner å "mase"..
Gjest allium Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Nesten 6 måneder mellom anmeldelse og tiltalebeslutning. 2 1/2 måned til før saken kom for retten.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 For meg tok det nesten 2 år fra jeg anmeldte det og til det ble rettsak......Men det tror jeg kom av at den personen det gjaldt hadde flere saker på seg som skulle være med i samme rettsaken
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Det kan også være avhengig av hvor i landet saken skal opp. Noen politikammer har mer å gjøre enn andre, og da tar det nødvendigvis lenger tid. Desverre.....
colazero Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 Hvor lang til tok det fra gjerningsmann + alle vitner var avhørt osv til du fikk vite om saken kom opp for retten? ← Jeg var så dum at jeg ringte til politiet en gang jeg var på en uteplass og det ble en skikkelig slosskamp utenfor vinduet der jeg satt. Politiet var veldig lite proffesjonelle syntes jeg. Det som skjedde var at to gjenger, en norsk og en utenlandsk gjeng begynnte å sloss. Dette så veldig alvorlig ut, da de begynte å gå løs på hverandre med gateskilt og andre våpen. Jeg ringte politi og de kom etterhvert, da de hadde vært der en stund skulle jeg og venninne min dra fra plassen. Og på vei ut så var vi så dumme og sa til politiet at det var vi som hadde ringt. Da ble vi tvunget til oppgi personalia og fikk beskjed om å komme i avhør når vi ble ringt opp av politiet. Dagen etter fikk jeg telefon om at jeg hadde bare å infinne meg på politistasjonen samme dag, Så jeg måtte bare dra, da vi kom på stasjonen ble vi stående ute å vente i en halvtimes tid før han gjøken av en politimann kom og slapp oss inn. I avhøret mitt sa jeg fast bestemt at jeg ikke ville være noe vitne i denne saken, og at hvis jeg hadde visst at det ble slik så hadde jeg aldri ringt dem. Jeg sa at hvis jeg skulle uttale meg i det hele tatt så måtte de love at de ikke skrev navnet og adr min slik at voldsmannen fikk se det i noen av sin advokats papirer. Dette nektet de føsrt på at lot seg gjøre, men det ble gjort etter at jeg nektet å prate hvis ikke. Mannen jeg skulle vitne mot hadde en saksmappe som mange vonde år og han var eksbokser, så siden jeg ikke kjente han var jeg redd for represallier. Men fikk beskjed av politiet om at han ville bli fengslet og vi hadde ingenting å frykte, men jeg ga beskjed til politiet om at jeg ville vite hvis han ikke ble fengslet. Noe han selvsagt ikke ble, men jeg glemte hele saken og levde videre i tro om at jeg var ferdig med denne saken. Så 2 år etterpå når jeg hadde flyttet til en annen by fikk jeg plutselig telefon av min tidligere samboer som lurte på hva i all verden jeg hadde gjort fornoe galt. Jeg var blitt etterlyst i hele landet, fordi at jeg ikke hadde noen permanent adresse i den byen jeg hadde flytta til.Jeg var på leting etter bolig(nok om det). Politiet hadde iallefall etterlyst meg fordi de ville at jeg skulle komme til Oslo for å vitne mot han voldsmannen fra den episoden for 2 år siden,så min tidligere samboer ga meg beskjed om at jeg måtte kontakte de snarest. Dette syntes jeg var en forferdelig ekkel situasjon, for jeg følte jo at det var jeg som hadde gjort noe galt siden de hadde etterlyst meg. Så jeg ringte dem og sa som sant var, at jeg hadde flyttet til en annen by og at jeg var overhodet ikke interessert i å være noe vitne for dem. De hadde jo bare sluppet han rett ut sist jeg vitnet mot han, så det å dra til oslo og vise trynet sitt i rettsalen satte jeg meg fullstendig imot. Etter mye krangling med politiet fikk jeg beskjed om at jeg slapp ikke unna det å vitne uansett, så de ba meg fortelle hvor i trondheim jeg var slik at de kunne sende en patrulje for å hente meg og bringe meg til oslo. Dette ble bare for nedverdignede, jeg hadde da ikke gjort noe galt!! Jeg hadde bare vært lovlydig og rapportert om en slosskamp, og det skulle følge meg i så lang tid etterpå.. Det ble til slutt gjort en avtale mellom politiet og meg der vi ble enige om at jeg skulle vitne over tlf, venninnen min som var der sammen med meg måtte innfinne seg i retten selv om hun ikke ville heller. Den store dagen kom, og jeg vitnet pr tlf over høytaler i retten. De satte jo himmel og jord i bevegelse for å få meg til å vitne, men når det kom til stykket så hadde ikke tiltalte møtt opp i retten. De brukte masse ressusjer på å prøve å tvinge meg som var uskyldig dit, og ingen ressusjer på å få tiltalt dit. MOLBO NORGE på sitt beste!! Så ikke bli overrasket om de bruker lang tid på saken og at du stiller svakere enn gjerningsmann, det gjorde nå jeg iallefall.. Sluttet å stole på politiet og staten etter denne opplevelsen jeg..
Hu i Svingen Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 Mannen jeg skulle vitne mot hadde en saksmappe som mange vonde år og han var eksbokser, så siden jeg ikke kjente han var jeg redd for represallier. ← Skulle tro vi hadde vitnet mot samme person.
colazero Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Skulle tro vi hadde vitnet mot samme person. ← Hmm . Fikk du like kjip behandling av politiet som meg? Eller har jeg bare vært max uheldig??
Hu i Svingen Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 Hmm . Fikk du like kjip behandling av politiet som meg? Eller har jeg bare vært max uheldig?? ← Nei, der var greie nok. Jeg fikk til og med vitne uten at tiltalte var tilstede i salen.
TheHairyToothfairy Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Jeg har hittil i år levert inn 62 anmeldelser. Omtrent halvparten av disse anmeldelsene vil havne i retten, resten er enten henlagt pga bevisets stilling eller har ført til en bot mistenkte har vedtatt. Ingen av sakene - bortsett fra en - har enda kommet opp i retten, politiet begrunner dette med at de har lite ressurser og det er mange saker som står i kø. Den ene saken som er gjennomført fikk prioritet fordi en av de mistenkte var av høy interesse i en annen sak, noe vi ikke skal komme så nøye inn på her. Personlig synes jeg politiet er svært flinke til å opplyse og spørre, samt holde min posisjon i beskyttelse i det store og hele.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 Saker hos politiet kan ta forferdelig lang tid.Måtte vente nesten 3 år fra annmeldelse til rettsaken! Helt forferdelig å vente så lenge.Det at jeg måtte vente så lenge gjorde at jeg levde 2`1/2 år med drapstrusler og forfølgelse. Han hadde besøksforbud,men brydde seg ikke noe om det. Han ble arrestert også slapp han ut igjen etter noen timer.....Verste tiden i mitt liv,turde nesten ikke å gå ut for visste aldri hvor han ville dukke opp...... Det ga seg rett før rettsaken skulle opp,da fikk jeg høre gjennom andre at han var "lei" seg for det han hadde gjort mot meg.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå