Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på en gullfisk og ønsker meg dette til jul iår. Vet det ikke faller i smak hos mange at dyr er et juleønske. men har ønsket meg et dyr lenge og er grei gave å få synes jeg.

Uansett, må man ha mer enn en fisk, kan en fisk leve bra alene?

kan den bo i en liten bolle uten rensegreier?

kan den være alene en helg av og til??

Vil gjerne vite litt før jeg får den.

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan være alene, den kan være alene en helg, men den kan ikke "bo i en liten bolle uten rensegreier". Ville du likt å leve uten luft?

Skrevet

Jeg ville hatt minst to fisk, og jo større plass de har, jo bedre. Et mindre akvarie/en bolle må dessuten renses oftere. Jeg har ikke rensing i mitt akvarie, men en luftpumpe og noen planter hjelper. Fiskene kan fint være alene en helg eller noen dager.

Du kan kanskje spørre deg for på nettakvariet.no? Mener de har et OK forum.

At det er en gave gjør vel ingenting når du ønsker deg det. Det er verre når man kjøper dyr i gave til noen som ikke har ønsket seg det...

Skrevet (endret)

Gullfisk er en fisk som trives bedre sammen med andre gullfisker enn alene. Og en bolle er egentlig for liten for en gullfisk. Filter/pumpe bør du ha, det gir fiskene et bedre miljø og sparer deg for å rense/bytte vann hver dag.

Et lite akvarium er på alle måter bedre enn en bolle, både for fiskens del, av hensyn til plassering av filter og mtp å holde det rent.

Jeg ville heller ønsket meg et lite akvarium, og byttet ut ønsket om gullfisken med et ønske om tre-fire platy eller guppy.

Endret av Lillemor Gull
Skrevet

Fisk er herlig - men ikke kjøp en bolle. Det blir som å bo i et klesskap. Du overlever sikkert, men det er ikke særlig sunt...

Skrevet

God link det der!

minimum 100 liter vann, det er en temmelig svær bolle det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...