Gå til innhold

Lage brownies i rund form?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke langpanne, men har lyst på brownies. Har noen en oppskrift som passer i en rund form? (Tror den er 24 eller 26 cm)

Skrevet

Jeg sier bare T-O-R-O, eller så har hun derre svenske tv-dame-kokken en sinnsyk god oppskrift på brownies. Kan sikkert lages i rund form den også. Men jeg husker ikke hvilken svensk kanal hun er på. Gikk inn på hjemmesiden deres og fant oppskriften der. Kanskje noen andre vet...?

Skrevet

Toro sin ferdigblanding er kjempegod! Bedre enn mye annet. Eneste forskjellen på å steke i langpanne og rund form på Toro sin er at i rund form stekes den litt lenger, og nederst i ovnen, så blir vel kanskje det samme på vanlig også?

Gjest Kokosbolla
Skrevet

Toro sin ja, jeg lager alltid den i den runde formen min som er 24 eller 26 centimeter i diameter.

Hos meg er steketiden faktisk kortere i rundt form, så vær litt obs! Den trenger faktisk bare å steke i 22 minutter (nøyaktig!) for å bli perfekt, og det er ganske mye kortere tid enn det som står på pakken.

Skrevet

*dytte*

Takk for Toro-tips, men har noen en oppskrift på hjemmelagede i tillegg?

Skrevet

Jeg fant Tinas oppskrift!! :hoppe:

Denne er suuuuupergod!!!

:sikle:

Jeg bare limer den inn her:

Chokladbrownie med glasyr

Ingredienser

Blir ca 16 bitar

250 g mörk choklad

250 g rumstempererat smör

3 dl socker

2 tsk vaniljsocker

2 st hela ägg

2 st äggulor

1 tsk bakpulver

4 msk kakao

2 dl vetemjöl

1 dl kokosflingor

2 påse(ar) valnötter, ca 140 gr

Glasyr:

100 g philadelphiaost

100 g rumstempererat smör

1 dl florsocker

skal från 1 citron

Gör så här:

Sätt ugnen på 160 grader.

Smält chokladen i mikrovågsugnen eller i vattenbad. Vispa smör och socker poröst, tillsätt vaniljsocker samt de hela äggen och äggulorna. Vispa tills smeten är slät.

Blanda ner den smälta chokladen lite i taget. Rör i bakpulver, kakao och mjöl, vispa ihop. Vänd till sist ner kokosflingor och hela valnötter.

Lägg ett bakplåtspapper i en ugnsfast form och häll ner smeten. Grädda i ca 35 minuter.

Testa med en sticka, kakan ska vara lite kladdig. Ta ut ur ugnen och låt svalna i formen. Skär sedan i portionsbitar, ca 16 stycken.

Glasyr:

Blanda philadelphiaost, smör, florsocker och rivet citronskal, bred glasyren på browniebitarna. Klart att servera.

Lykke til!!

Skrevet

Så Tina sin er god altså? Den så i alle fall nyydelig ut. :sikle:

Lager du den med eller uten fyll?

Skrevet

Både og. Er god både m og uten. Er det til fest pleier jeg å dele den opp ta en "dæsj" m krem på og en bit mørk sjokolade på toppen. :sikle::sjarmor:

Har ikke lagd den i rund form, men d går sikkert d også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...