Gå til innhold

Pesto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns Pesto er fryktelig godt, og har funnet ut at det må jeg spise mer av! (Er det usunt..?)

Hva bruker du Pesto til? Gode, enkle oppskrifter?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På pasta, i salater, i dressinger, på brødskiva, til marinering, på ostesmørbrød, på pizza, i supper, til ost og kjeks, i potetmos... Vi bruker det til det meste, vi! :)

Skrevet

Pesto er godt ja!!!

En av våre favorittretter er følgende:

Kyllingfileer (stek de litt i panne på sterk varme først) i ildfast form, hell i litt olivenolje, cherrytomater, vårløk, hvitløk og porvencekrydder.

(skal stå i ovenen i ca. 20 minutter)

Kok pasta, rør pesto inn i pastaen når denne er ferdigkokt.

I tillegg- rist pinjekjerner i en tørr stekepanne og dryss disse over kylling formen når denne er ferdig.

:danse:

Skrevet

3 enkle oppskrifter:

1.Stek kylling i småbiter. Kok pasta (rør, tagliatelle e.l. ) og hell vannet av. Tilsett noen spiseskjeer pesto i pastaen og rør rundt til alt er blandet. Fres gjerne noen cherrytomater eller andre grønnsaker og ha dette oppi pastablandingen sammen med kyllingbitene - server i en stor skål så ser det lekkert ut. Hvitløksbrød er godt som tilbehør. Voila! Kjempeenkelt og veldig godt.

2. Skjær en "lomme" i et par kyllingfileter og legg noen teskjeer med pesto i hver lomme. Jeg synes kyllingen blir veldig saftig av dette. Stek kyllingen på lav varme. Server med ris eller pasta. Vil du ha saus til, kan du helle litt fløte i stekepannen etter at kyllingen er ferdig, varme den/koke opp og tilsette en teskje pesto.

3. Pesto på pizza. Lag pizza med dine favorittingredienser ; jeg liker den best med veldig tynn bunn og med kyllingbiter. Ha 1/2 teskje med pesto rundt omkring på pizzaen før du steiker den.

Kanskje noe av dette kan falle i smak? Hva har du brukt pesto til hittil? Kanskje du har noen oppskrifter selv?

Skrevet

MMMmmm nam! Så mange gode tips! Selv har jeg aldri lagd noe med pesto, kun fått det servert. Så dette var til stor hjelp og inspirasjon:)

Skrevet

3. Pesto på pizza. Lag pizza med dine favorittingredienser ; jeg liker den best med veldig tynn bunn og med kyllingbiter. Ha 1/2 teskje med pesto rundt omkring på pizzaen før du steiker den.

Helt enig! Pleier å lage tynn italiensk pizzabunn - har kun på tomatsaus, mozarellaost og pesto!!!

Gjest Fruktfat
Skrevet

pesto er godt på laks! bare ha over på den ferdig stekte laksefileten.

Skrevet

Herlig:) Er det noen grønnsaker som ikke passer særlig godt til pesto? Ser liksom for meg at f.eks. laks, gulrøtter og pesto blir litt feil.

Jeg spør heller, hvilke grønnsaker passer sammen med en pesto-rett?

Skrevet (endret)

Varmt brød med pesto, salat og tomat oppå er herlig :hjerter_rundt:

Endret av Latee
Skrevet
Herlig:) Er det noen grønnsaker som ikke passer særlig godt til pesto? Ser liksom for meg at f.eks. laks, gulrøtter og pesto blir litt feil.

Jeg spør heller, hvilke grønnsaker passer sammen med en pesto-rett?

Tomater, grønne bønner (alle slags bønner, egentlig), squash, aubergine, asparges...

Det burde vel ikke være noe i veien for å ha rotgrønnsaker som gulrot, pastinakk, persillerot, sellerirot, jordskokk, etc heller til en en pestorett, særlig hvis man feks ovnsbaker dem med litt olivenolje? (Med unntak av kålrabi, kanskje, ser ikke helt for meg kålrabi og pesto... :ler: )

Skrevet

Poteter med pesto er godt.

Skjer potetene i båter, ha på pesto og litt havsalt. Stek i ovnen til potetene er møre inni. Deilig til en biff, stekt kylling eller hva du måtte ha lyst på!!

Skrevet

Det er godt å ta litt pesto i Minestronesuppe også!

Lag ferdig suppen først. Før du skal servere tar du og blander litt kraft fra suppen med pesto. Rør den deretter inn i suppen (ikke slik at pestoen blir helt flytende, men litt "klumper") Godt med litt nyrevet parmesan på suppen til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...