Anglofil Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Selv ønsker jeg meg disse; 1001 filmer du må se før du dør av Oliver Tukec Zorro av Isabel Allende Kort fortalt - Hemingways noveller av Hemingway Ernest Mrs Dalloway av Virginia Woolf Sonetter av William Shakespeare En midtsommernattsdrøm av William Shakespeare Stormen av William Shakespeare Som dere vil ha det av William Shakespeare Stor ståhei for ingenting av William Shakespeare Troll kan temmes av William Shakespeare Macbeth av William Shakespeare Ville svaner: tre døtre av Kina av Jung Chang Den digitale festning av Dan Brown David Copperfield av Charles Dickens Vår felles venn av Charles Dickens Tilbake til Shanghai av Kazuo Ishiguro Remains of the Day av Kazuo Ishiguro Never Let Me Go av Kazuo Ishiguro A Pale View of Hills av Kazuo Ishiguro An Artist of the Floating World av Kazuo Ishiguro The Unconsoled av Kazuo Ishiguro Northanger Abbey av Jane Austen Siderhusreglene av John Irving Garps bok av John Irving Enke for et år av John Irving Den fjerde hånden av John Irving Elskeren av Margerite Duras Tilværelsens uutholdelige letthet av Milan Kundera Livet er et annet sted av Milan Kundera Identitet av Milan Kundera Latterlige kjærlighetshistorier av Milan Kundera Udødeligheten av Milan Kundera En spøk av Milan Kundera Uvitenheten av Milan Kundera The Tenant of Wildfell Hall av Anne Brontë Drep ikke en sangfugl av Harper Lee Gigi av Colette Young Adam av Alexander Trocchi White Chritmas av Margaret Eme Bailey When Harry Met Sally av Nora Ephron Twelfth Night av William Shakespeare Nattsvermeren av Thomas Harris Hannibal av Thomas Harris Den røde drage av Thomas Harris The House of Doctor Edwards av Francis Bleeding Broene i Madison county av Robert James Waller Tribunefeber av Nick Hornby Rosens navn av Umberto Eco Pelikanrapporten av John Grisham Regnmakeren av John Grisham The Color Purple av Alice Walker Gutten i graven ved siden av av Katarina Mazetti Flora's Lot av Katie Fforde The Guy Next Door av Meg Cabot The Old-Girl network av Catherine Alliott Life Skills av Katie Fforde Madonna-gåten av Knut Nærum. This Time of Dying av Reina James Palliser-romanene av Anthony Trollope (serie); Can You Forgive Her? Phineas Finn The Eustace Diamonds Phineas Redux The Prime Minister The Duke's Children Mvh Yvonne
Midna Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Hitill har jeg disse: Jane Austen - Overtalelse Jane Austen - Northhanger Abbey Har ikke tenkt så nøye igjennom det enda så kommer nok masse mer=) Yvonne: ser ikke ut som det blir noe problem å kjøpe julegave til deg akkurat!
Anglofil Skrevet 7. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2006 (endret) Miss Ariel: Nei, hehe. Folk klager nemlig alltid over at det er så vanskelig å kjøpe noe til meg, så da lagde jeg en ordentlig ønskeliste til bursdagen min (som er den 9. november) og til jul. Mamma holdt på å gå på ryggen, men nå har hun ihvertfall mulighet til å gi meg noe jeg ønsker meg. Overtalelse er forresten en veldig fin bok, samme med Northanger Abbey. Leste Northanger Abbey for lenge siden, men har den dessverre ikke selv. Så nå tenkte jeg det var på tide å ønske meg den. Mvh Yvonne Endret 7. november 2006 av yvonne
Midna Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Bra! Gleder meg til å lese dem. Har egentlig lyst til å kjøpe dem nå men : p Har tidligere lest pride and prejudice, sens and sensibility, emma, mansfield park. Er det noen jeg mangler da?? Mamma klager også alltid på at jeg aldri finner noe å ønske meg så da er det alltid greit med en lang bok liste!
Anglofil Skrevet 7. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2006 (endret) Nei, da mangler du ingen av hennes store verk. Dog man har hennes noveller 'Lady Susan', 'The Watsons' (uferdig) og 'Sanditon' (uferdig). Ellers anbefaler jeg 'North and South' av Elizabeth Gaskell på det varmeste, samme med 'Jane Eyre' av Charlotte Brontë. Spør gjerne hvis du vil ha flere tips om bøker fra denne tiden. Mvh Yvonne Endret 7. november 2006 av yvonne
Karamba Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Jøss! Det var litt av ei liste... Kommer ikke på så mange i farten nå, men ønsker meg: -bøker av Marian Keyes -Lars Saabye Christensen - Modellen -bøker av Bill Bryson (har kun lest 2 av de) -Sue Monk Kidd - Bienes hemmelige liv
Midna Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Takk for tips! Har lest Jane Eyre av Charlotte Brontë. Tror det er noe av det beste jeg har lest. De andre har jeg ikke lest, så det blir noe å ønske seg. Tar veldig gjerne i mot tips av flere slike bøker!
Ciara Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Jeg ønsker meg Løvekvinnen av Erik Fosnes Hansen Saabyes Cirkus av Lars Saabye Christensen Buddhas barn av Torbjørn Færøvik Det er alltid mange bøker jeg vil ha, men resten kan jeg kjøpe selv
Miracl3 Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Jeg leser så mye pensum at jeg ønsker meg lettleste bøker av Marian Keyes.
Anglofil Skrevet 7. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2006 (endret) Takk for tips! Har lest Jane Eyre av Charlotte Brontë. Tror det er noe av det beste jeg har lest. De andre har jeg ikke lest, så det blir noe å ønske seg. Tar veldig gjerne i mot tips av flere slike bøker! ← Jeg kan anbefale ihvertfall disse; Shirley av Charlotte Brontë Wives and Daughters av Elizabeth Gaskell Our Mutual Friend av Charles Dickens David Copperfield av Charles Dickens Middlemarch av George Eliot Daniel Deronda av George Eliot The Mill on the Floss av George Eliot Vilette av Charlotte Brontë Agnes Grey av Anne Brontë The Portrait of a Lady av Henry James Palliser-romanene av Anthony Trollope (serie); Can You Forgive Her? Phineas Finn The Eustace Diamonds Phineas Redux The Prime Minister The Duke's Children Sistnevnte serie av Anthony Trollope tar også for seg en del av det politiske liv på den tiden, som en del av handlingen. Men først og fremst inneholder bøkene en god dose drama, romantikk, sjalusi, mord osv. Mvh Yvonne Endret 7. november 2006 av yvonne
Gjest -eline- Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 Yvonne: litt av ei liste, håper du har mange som har lyst til å kjøpe gave til deg da Jeg ønsker meg mest fagbøker og kokebøker jeg... God form i Norge - Leena Manilla Sverre Fehn : Samlede verker - Christian Norberg-Schulz Hus som vil meg hysa : Snøhetta og... - Kjartan Fløgstad Norges arkitekturhistorie - Arne Gunnarsjaa Arne Korsmo : arkitektur og design - Jon Brænne 10x10 : 10 Critics - Haig Beck 10 X 10_2: 100 Architects, 010 Critics - Miguel Adria Tadao Ando: Complete Works - Tadao Ando Fisk & Vin - Bølgen&Moi Husmannskost - Tom Victor Gausdal Årstider - Arne Brimi Sverres sjokolade - Sverre Sæther Absolute Sandman - Neil Gaiman Smoke and Mirrors - Neil Gaiman
Anglofil Skrevet 7. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2006 Yvonne: litt av ei liste, håper du har mange som har lyst til å kjøpe gave til deg da Hehe, nei, i grunn ikke, men da er ihvertfall sjansen stor for at ingen kjøper likt. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå