Gå til innhold

Permisjon kun til far

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å bo en periode i utlandet i forbindelse med fødselspermisjon. Jeg har ikke fått opparbeidet meg særlig inntekt (lærling). Kan all permisjon tas ut kun av far? Evt hvor mye? Vi kan fint leve på kun hans inntekt i dag, men hvor mye er et eventuelt tak på permisjonspengene?

Tar også gjerne imot innspill på det med å flytte med så små barn til utlandet. Vi har ikke bestemt oss for hvor vi vil dra, men det vil bli i USA, Australia eller Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik reglene er i dag, er seks uker av permisjonen forbeholdt mor, seks uker far og resten kan dere fritt dele dere i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Men hvor mye vil vi få utbetalt? Jeg er midt i en prossess for å få attføring (ble sykemeldt i læretid, så jeg hadde bare 100 kr timen da det skjedde og dermed vil jeg få veldig lite utbetalt), derfor tenker vi at far kan ta ut det meste av permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik reglene er i dag, er seks uker av permisjonen forbeholdt mor, seks uker far og resten kan dere fritt dele dere i mellom.

For ordens skyld; Det er ni uker av permisjonen som er forbeholdt mor, 3 uker før og 6 uker etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er et krav om at mor går ut i arbeid, studerer etc. for at far kan ta ut permisjon utover fedrekvoten på 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener det er et krav om at mor går ut i arbeid, studerer etc. for at far kan ta ut permisjon utover fedrekvoten på 6 uker.

Slik jeg har forstått det så er det ingen permisjon utenom barselpermisjonen til far om mor ikke er minimum 50 % arbeid eller studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...