Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du har vunnet en auksjon på netthandelen og angrer....vil ikke ha varen allikevel. Kan du da bare la være å betale fakturaen, også blir den slettet? eller får en noe straffegebyr på noe vis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har faktisk inngått en kontrakt hvor du plikter deg å betale for varen når du byr på en vare gjennom auksjoner. Så selgeren kan kreve kjøpesummen fra deg og du har nok ingen rettigheter. Men hvis du pent forklarer selgeren årsaken til at du ikke ønsker varen så kan det være de lar deg slippe unna og at budgiveren du vant over får varen istedet. Men da må du regne med negative tilbakemeldinger (om det er eBay eller QXL eller noe.. ) og da kan det være andre selgere ikke vil selge ting til deg i fremtiden. :S

Skrevet

Hvis du angrer deg er det bare å la være å betale. (dette gjelder kun netthandelen og ikke qxl og eay).

Du vil få endel purringer men det skjer ikke noe utover det (iallefall gjorde det ikke det for meg) - men vær oppmerksom på at du får kontoen din slettet hvis du gjør det flere ganger

,, noen konsekvenser må det jo være.

Skrevet

Men gjelder ikke samme regler her som med andre varer/tjenester du har bestilt?

Når jeg har fått bøker eller lignende fra bokklubb har det fulgt med et skjema for angre rett. Mener du kan ombestemme deg 14 dager etter.

Du må nok regne med å betale for forsendelsen. Men ville tro det gikk greit å returnere det hvis du ikke vil ha varen lenger.

Skrevet

Sikkert de samme reglene men forskjellen her er at hos Netthandelen betaler du på forskudd - så hvis du ikke betaler får du jo heller ikke noe varer.

Skrevet

Send mail og si at det ble budt på en auksjon ved en feiltagelse og at du ikke lenger ønsker varen. Vil tro at de har forståelse for det. Jeg gjorde det en gang og det gikk helt fint. Husker ikke helt hvilken auksjonsplass det var, men det var ikke en plass der man handler fra privatpersoner som feks. qxl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...