Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 har tenkt å invitere noen av lekekameratene i barnehagen til jenta mi, og ordne en kosekveld i desember. har tenkt å gjøre det enkelt; fri lek og en koselig julefilm. noen tips om film? disney er jo fint. ellers, er det noen fellesleker el.l som kan være gøy? blir vel bare jenter, i alderen 4-5 år. og mat... pepperkaker og julebrus seff! ja, og kanskje boller/lussekatter? tar i mot alle tips, om alt fra tema, mat, what to do osv osv! det er ørten år siden jeg har gjort noe i denne duren.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Kan dere ikke ha juleverksted? Stikke ut pepperkaker (kjøp ferdig deig), evt. bare pynte ferdige pepperkaker med glasur. Kjøp glanspapir og la de lage enkle kurver, kremmerhus og lenker, det klarer fint barn på 4-5 år. La de lage egne julekort, kjøp litt stiv kartong, og la de enten tegne på, eller klippe og lime med glanspapir. Og så kan dere jo se en film etterpå når dere koser dere med pepperkakene!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 jo, jeg har tenkt på juleverksted, men blir svett bare ved tanken. for ikke å snakke om pulsen. det blir bare en voksen, nemlig meg. men å bake noen pepperkaker hadde kanskje gått. eller noen lettere formingsaktiviteter? tar i mot flere tips!
kamela Skrevet 17. november 2006 #4 Skrevet 17. november 2006 Risgrøt og saft! Egenproduserte pepperkaker? Hva med å la dem lage julekort? Du klipper til kortene på forhånd, frem med tegnesaker og noen klistremerker, så er de i gang. Ikke sikkert dere rekker noen film da
pellegrino Skrevet 17. november 2006 #5 Skrevet 17. november 2006 Det med å lage kort en en god ide. Hva med å supplere med glansbilder av nisser e.l. som de kan lime på kortene? Kjøpe inn stjerner og hjerter, litt glitter/glitterlim. Det finnes forresten fargestifter med glitter i seg, de erkjempefine å bruke til julekort. Barna elsker sånne fargestifter.
Belit Skrevet 17. november 2006 #6 Skrevet 17. november 2006 Klipp ut hjerter, juletrær osv av filt, tre i en tråd i løkke (til juletrepynt). Lim filt på fyrstikkesker. La barna dekorere sånne ting med glitterlim, da trenger de ikke så mye hjelp. Juletrelenke i glanspapir kan de også klare fint selv med liten saks og limstift. Hvis du skal diske opp med julebrus og julegodt ville jeg lagt opp til noe fysisk krevende også, ikke bare film. Hva med de klassiske juletrelekene? Jeg gikk meg over sjø og land, Napoleon med sin hær, Så går vi rundtom en enebærbusk osv osv kan alle lekes uten tre. Barn elsker sang og musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå