Gå til innhold

Julegave fra din arbeidsplass


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Mange bedrifter gir julegaver til sine ansatte, og om du fikk velge (innen rimlighetens grenser) hva ville du ha foretrukket å få?

- gavekort

- gavepakning med feks fenalår og laks

- turutstyr

- lokalhistoriske bøker

- vinglass

- profileringsklær

Blir det kjedelig å få det samme år etter år, eller er det helt greit? (Tenker på om man fikk fenalår og laksepakke - eller et gavekort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann pleier å få gavekort pluss en litt eksklusiv vinflaske. Synes det er greit, for f.eks vinglass eller andre ting i den leia har man ofte en serie man samler på allerede. Turutstyr ville nok falle i smak hos noen, men langt i fra alle (noen går jo aldri på tur), samme med lokalhistoriske bøker. Prfileringsklær er kjipt synes jeg, litt som å få reklame i gave om du skjønner...

Det er bedre å få det samme men noe bra hvert år, enn det er å få noe nytt men kjipt. Og det er bedre å få noe man kan bruke opp enn noe man må tørke støv av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å få det samme men noe bra hvert år, enn det er å få noe nytt men kjipt. Og det er bedre å få noe man kan bruke opp enn noe man må tørke støv av.

:Nikke: Enig i det. Eventuelt denne løsningen: I de senere årene har bedriften der jeg jobber gitt en større sum til et eller flere gode formål, noe jeg egentlig synes er mye bedre enn at alle ansatte får en eller annen tingest som likevel blir lagt bakerst i et skap. De fleste har uansett alt de trenger og vel så det, så da er det bedre at pengene går til noen som faktisk behøver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

*Gavekort (gjerne på kjøpesenter, så finner alle noe de liker) er god ide.

*Bedre med "det samme, men bra", enn "nytt og kjipt"

*Turutstyr, lokalhistorie og vinglass treffer noen, men slett ikke alle.

*Profileringsklær er... velg heller neste alternativ

*Veldedig formål: God ide, så lenge det er et "reelt opplegg" og ikke bare "en liten sum for å spare penger". (for all del, alle beløp kommer godt med, men signaleffekten er noe kjip om man "nei, vi gir heller til et veldedig formål på deres vegne vi, 3 kroner pr ansatt..."

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(presterte å sitere i stedet for å endre, så da ble det et ekstra innlegg)

Personlig har jeg vel fått julegave en gang eller to, "profilering". Forventer ikke julegave i denne jobben uansett, men paraplyen var jo en god ide, det trenger vi jo. Halstørklet derimot brukte jeg en gang bare sånn for å ha gjort det, og jeg har vel ikke sett NOEN av de andre bruke det i det hele tatt, så det var bortkastede penger...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør, er at jeg skal kjøpe inn julegaver til mine medarbeidere. Tidligere har vi gitt esker med spekemat ol, mens de 3 siste årene har vi gitt gavekort. Vi har ansatte i alderen fra 20-64 år, og det er ikke lett å finne noe som treffer alle. Var i grunnen bare litt redd for at gavekort kunne være litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er jo ikke det mest spennende, men gaven fra jobb er jo ikke den mest spennende saken uansett? Det er lov å være "kjedelig" da :)

For de fleste av de tinga du ramsa opp vill f.eks jeg (og mange med meg) ansett som mye kjedeligere. (Hva skal jeg med et vinglass eller to i en helt annen serie enn vi samler på? Det er skapfyll det. Eller noe jeg gir til et lotteri, slik at noen andre kan vinne det som skapfyll... Da ville det vært beder å gi pengene til noe veldedig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste årene har vi fått gavekort fra arbeidsplassen. Synes det er greit å få da det er omtrent umulig å finne noe som falle i smak hos alle. Ellers så er det jo greit å få ting som en ikke vanligvis kjøper selv som f.eks. dyre kjøkkenkniver.

Er også enig i det som de andre foreslår: gavepakning med fenalår og laks og turutstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt mest glad for gavekort, vin eller mat (altså fenalår o.l). Vinglass og turutstyr er ikke noe som passer for alle og lokalhistoriske bøker likeså. Jeg er heller ikke overbegeistra for ting med reklame på (som aldri blir brukt...).

Jeg synes godt dere kan gi gavekort i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt veldig pris på mat, vin eller gavekort. Resten blir bare skapfyll for meg.

Men husk at det finnes folk som ikke drikker alkohol, så en gave uten vin er kanskje best.

(Hilsen en som har en mor som overhodet ikke rører alkohol, og som aldri har "turt" å si ifra til jobben som gir en eksklusiv vin HVERT år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker heller ikke vin (men det vet man på min arbeidsplass da), men min aversjon mot vin ligger på et litt annet plan.

Jeg drikker ikke, men det er greit, jeg kan gi den videre, eller min forlovede drikker forsåvidt,men ikke ofte ei hel vinflaske alene akkurat... Men det er greit nok.

Jeg er mye mer motstander av å gi alkohol i julegave (eller annen gave for den del) med tanke på de som har alkoholproblemer selv eller i familien. Greit nok at en alkoholiker helt sikkert drikker så mye som vedkommende "vil" uavhengig av julegaven fra jobben, men det er noe med følelser, signaleffekt etc, som gjør at jeg ikke synes alkohol bør gis i gave på denne måten. (det er noe annet å gi en flaske vin til noen du kjenner, enn denne "til alle" utdelingen, da man ikke vet helt hva som skjuler seg i alle hjem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en samlet gave til en veldedig organisasjon hadde vært en flott ting. De fleste mennesker i Norge (spesielt de som har jobb) har det meste de trenger og mer til. Jeg tror pengene hadde gjort mer av seg og spredd mer nytte og glede hvis de hadde gått til en grønnsakshage eller en vannpumpe til de som virkelig trenger det enn til "enda et vinglass" som står og støver fint i hyllen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fruktfat
- gavekort

- gavepakning med feks fenalår og laks

- vinglass

jeg kunne tenkt meg gavekort eller gavepakning med matvarer. sambo har fått glass fra hadeland glassverk hittil, veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt matkurven som vi har fått på jobben (det er jeg som har stått for innkjøpene, vi er ikke så mange) har vel stor sett vært innenfor den lovlige grensen på kr. 600,-.

Har gjerne vært toppet med et par vinflasker, men er egentlig helt enig med Malama om at det ikke hører hjemme der. Vi vet aldri hvem som har problemer med alkoholen og hva som skal til for å utløse det, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har i år har vi blitt enige arbeidsgiver om å gi penger til et veldedig formål i stedet for julegave....

veldig fornøyd med det, og vi er godt over 200 ansatte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...